|
Szanowni Państwo,
Ceny to temat nieschodzący w ostatnim czasie z pierwszych stron gazet. Inflacja oraz wzrastające koszty energii i żywności stawiają wiele firm przed pokusą rewizji strategii cenowych. Zarządzanie cenami jest jednak trudnym zadaniem, wymagającym wielowymiarowego podejścia, uwzględniającego złożoność psychologii konsumentów, wyniki analiz wieloczynnikowych oraz dane o wolumenach i wartościach sprzedaży.
Zapraszamy do udziału w seminarium, podczas którego przyjrzymy się zagadnieniu cen przez pryzmat narzędzi służących do ich badań i optymalizacji. Podczas seminarium wystąpią doświadczeni eksperci, którzy przedstawią praktyczne refleksje i wskazówki dotyczące procesu ustalania cen produktów i usług.
W programie:
10.00 - 10.15 Otwarcie seminarium
Michał Kociankowski, członek zarządu PTBRiO
10.15 - 11.00 Strategie cenowe przy wprowadzaniu nowych produktów FMCG
Marcin Penconek, Vice President, Client Consulting, Nielsen BASES
Dlaczego cena jest ważna?
Cena a wolumen sprzedaży.
Cena a kanał dystrybucji.
Cena po wprowadzeniu produktu na rynek.
11.00 - 11.45 Optymalizacja strategii cenowo - promocyjnej dla portfolio istniejących produktów
Michał Madej, Kierownik Działu Analytic Consulting w Krajach Europy Środkowo Wschodzniej, Nielsen
Strategie cenowo - promocyjne.
Kryteria wyboru strategii i narzędzia jej optymalizacji.
Egzekucja strategii w punktach sprzedaży.
11.45 - 12.30 Paradoks Złotej Rybki, czyli o badaniach cenowych w telekomunikacji
Adam Polasz, Główny Specjalista ds. Badań Rynku, PTC Era i Maciej Karwowski, Research Unit Manager w SMG/KRC
Dawno, dawno temu, kiedy w kraju nad Wisłą telefony komórkowe służyły do dzwonienia i wysyłania SMSów a nie do sprawdzania poczty, kręcenia filmów czy "apdejtowania statusów"; kiedy Internet był (lub bywał) w domach a nie nosiło się go w kieszeni; kiedy obiektem pożądania był aparat z kolorowym wyświetlaczem, polifonicznymi dzwonkami i z grą w węża - badania preferencji potencjalnych klientów wyglądały inaczej niż dziś. Były prostsze.
Respondenci marzyli o niskich cenach za rozmowy i SMSy, o telefonach od operatora za symboliczną złotówkę, o rozmowach bez ograniczeń. Marzenia ściętej głowy.Te pobożne życzenia jednak z upływem czasu (i dzięki konkurencji między operatorami) stały się rzeczywistością. Ceny usług według deklaracji respondentów zeszły wręcz do poziomu, poniżej którego różnice cenowe przestały mieć znaczenie!
Na co wobec tego zwracają uwagę nasi klienci przy wyborze konkretnej oferty czy marki? Jakim zmianom uległ proces poszukiwania przez nich informacji i podejmowania decyzji o zakupie? I jak zaistniała sytuacja wpływa na badania cenowe i strategię marketingową? Odpowiedzi na te pytania postaramy się udzielić w naszym wystąpieniu.
12.30 - 13.15 Lunch
13.15 - 14.00 Ceny a irracjonalność decyzji konsumenckich
Paweł Wójcik, Wiceprezes Zarządu, 4P Research Mix
Dlaczego wyniki badań cenowych mogą się różnić od rzeczywistych zachowań konsumentów? -
Założenia metody conjoint i ich wpływ na interpretację wyników badania.
Czy konsumenci są racjonalni przy podejmowaniu decyzji? -
Wyniki badań pokazujących sprzeczności w postawach konsumentów i ich ewentualny wpływ na irracjonalne zachowania.
Psychologia irracjonalności konsumenckiej. -
Wyniki eksperymentów psychologicznych pokazujących w jakich warunkach konsumenci zachowują się w sposób odbiegający od modelu racjonalnego.
14.00 - 14.45 Psychologiczny profil cenowy - typologia konsumentów pod względem roli ceny w procesie decyzyjnym
Andrzej Gołoś, Kierownik Zespołu, ARC Rynek i Opinia
Skoro wpisany w tradycyjne narzędzia badań cenowych model racjonalnego konsumenta jest w wielu sytuacjach nieadekwatny, spróbujmy uwzględnić w badaniach cenowych szersze spektrum postaw wobec ceny i procesu decyzyjnego. Spróbujmy zrozumieć klientów "psychologiczny profil cenowy" i z pożytkiem wykorzystać wiedzę o różnicach pomiędzy konsumentami w strategii cenowej. W typologii, którą się posługujemy, wyodrębniamy 5 różnych postaw. Każda z nich jest dość daleko od racjonalnego i jednowymiarowego "homo economicusa".
14.45 - 15.30 Konsument a cena w punkcie sprzedaży na podstawie badań eye-tracking
Marek Kempka, Regional CR Business Development Manager, Nielsen
Wrażliwość cenowa kategorii a deklaracje.
Wybrane przykłady wpływu ceny na decyzje zakupowe w miejscu sprzedaży.
Cena to nie wszystko - przykład z zarządzania kategorią w kanale dystrybucji hipermarkety.
|
|
|
informacje |