Wyniki badań
MOTORYZACJA
Import starych samochodów do Polski (TNS OBOP)
Zdaniem połowy Polaków, import starych samochodów do Polski stanowi zagrożenie dla środowiska naturalnego. Innego zdania jest 30% badanych. Częściej ze stwierdzeniem, że import samochodów z drugiej ręki jest zagrożeniem dla środowiska naturalnego, zgadzają się osoby mieszkające w dużych miastach niż na wsi i w małych miastach.
Więcej
»
Cena najważniejsza (TNS OBOP)
Przy wyborze marki zakupionego w ubiegłym roku auta Polacy kierowali się bardzo racjonalnymi czynnikami. Największy wpływ na wybór samochodu miała jego cena. Prawie co drugi badany, który kupił samochód w 2005 roku przyznał, że to właśnie cena zadecydowała o jego wyborze.
Więcej
»
TELEWIZJA
Telekibice zadowoleni (TNS OBOP)
Zmagania Polski z Niemcami oglądało w domach średnio 10,7 mln widzów, czyli o ponad milion więcej niż mecz Polska - Ekwador. Drugą połowę zmagań naszej reprezentacji z gospodarzem Mundialu obejrzało niemal 12 mln telewidzów. Można szacować, że razem z widownią w pubach, w pracy i u znajomych, łącznie mecz widziało niemal 12 mln Polaków.
Więcej
»
20 lat z "Teleexpressem" (TNS OBOP)
Dwadzieścia lat temu (26 czerwca 1986 r.) wyemitowano pierwsze wydanie "Teleexpressu". Program informacyjny ogląda każdego dnia średnio 4 028,67 tys. osób. Program najchętniej oglądany jest przez kobiety, osoby powyżej 55 lat, mieszkańców miast oraz widzów z wykształceniem podstawowym i średnim. Duży odsetek, bo niemal 54%, stanowią emeryci i renciści.
Więcej
»
SPOŁECZEŃSTWO I TENDENCJE
Światowe reakcje na doniesienia o ptasiej grypie: Polska w kontekście międzynarodowym (Ipsos)
Z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Ipsos w 19 krajach świata wynika, że niemal cały świat słyszał o ptasiej grypie, chociaż reakcje na to zjawisko są na świecie bardzo różne. Na tle innych badanych krajów uwagę przyciągają postawy Polaków: choć odsetek osób bardzo obawiających się ptasiej grypy jest w Polsce największy ze wszystkich 19 zbadanych krajów, to Polacy uważają, że działania władz są w tej sprawie wystarczające. Mimo tak dużych obaw Polacy w minimalnym stopniu - w porównaniu z mieszkańcami innych krajów - zmienili swoje zwyczaje żywieniowe.
Więcej
»
Znaczenie religii w życiu Polaków (CBOS)
Polacy, jako zdeklarowani katolicy (96% deklaracji), stosunkowo wysoko oceniają swoją religijność - 69% z nich uznaje się za osoby religijne, w tym co piąty (21%) twierdzi, iż jest bardzo zaangażowany religijne. Religia stanowi dość istotny element codziennej egzystencji Polaków. Zdecydowana większość ankietowanych (77%) ocenia jej rolę w swoim życiu jako ważną.
Więcej
»
Co jest w życiu najważniejsze? (CBOS)
Z pewnością nie ma jednej, doskonałej recepty na udane i szczęśliwe życie. Można nawet powiedzieć, że ile osób, tyle różnych pomysłów na to, aby życie było satysfakcjonujące. Większość Polaków (51%) za najważniejszy element udanego życia uznaje dobre zdrowie. Dla niemal połowy ankietowanych (46%) niezbędne do szczęśliwego życia są pieniądze, zapewniające dostatek i dobrobyt.
Więcej
»
Polacy o mistrzostwach świata w piłce nożnej (ARC Rynek i Opinia)
Polacy są realistami - widzą co się dzieje z polską kadrą, więc nie oczekiwali od niej na Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej nadmiernych sukcesów. Większe nadzieje z grą reprezentacji wiązali Polacy, którzy na co dzień nie interesują się piłką nożną - są oni do sukcesów polskich piłkarzy nastawieni bardziej optymistycznie niż ci, którzy śledzą co się w polskiej piłce tak naprawdę dzieje.
Więcej
»
Polska - biedni i bogaci obok siebie (GfK Polonia)
Warszawę, Konstancin-Jeziorną i Katowice charakteryzują najwyższe wskaźniki siły nabywczej w Polsce. Przeciętny mieszkaniec Warszawy dysponuje ponad dwukrotnie wyższą siłą nabywczą niż np. przeciętny mieszkaniec Lidzbarka Warmińskiego czy Tomaszowa Lubelskiego. Najniższą siłę nabywczą mają m.in. mieszkańcy takich gmin wiejskich jak Kowal w woj. kujawsko-pomorskim czy Cielądz w woj. łódzkim, którzy są w stanie nabyć w skali roku towary i usługi o łącznej wartości ok. 3 razy mniejszej niż mieszkańcy np. Katowic.
Więcej
»
Suplementy diety nie docenione (TNS OBOP)
Suplementy diety, żywność wzbogacona, preparaty zawierające witaminy, minerały i inne składniki uzupełniające codzienną dietę, a jednocześnie wzmacniające organizm nie są jeszcze popularne wśród Polaków. Zaledwie co piąty badany (22%) przyznał, że sięgnął w ubiegłym roku po suplement diety. Znacznie częściej korzystają z nich kobiety niż mężczyźni.
Więcej
»
Kapitał zagraniczny w Polsce (CBOS)
Większość Polaków (60%) ocenia, że obecność kapitału zagranicznego jest korzystna dla polskiej gospodarki, a tylko co ósmy (13%) wyraża przeciwną opinię. Znacząca grupa badanych (27%) nie ma wyrobionego zdania na ten temat.
Więcej
»
Poczucie bezpieczeństwa i opinie o przyspieszonym trybie wymiaru sprawiedliwości (CBOS)
Utrzymuje się zaobserwowana w zeszłym roku wyraźna poprawa opinii o stanie bezpieczeństwa w kraju i w miejscu zamieszkania. Mimo, iż nieco spadł odsetek badanych postrzegających Polskę jako kraj, w którym żyje się bezpiecznie, nadal jest on wyższy niż w kilkunastu poprzednich latach. W stosunku do ubiegłego roku nie zmieniła się ocena stanu bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania.
Więcej
»
Wakacje Polaków 2006 (Pentor Research International)
W tym roku 32% Polaków zamierza spakować walizki i wyjechać na letni wypoczynek. Wynik ten jest o 5 punktów gorszy od przełomowego roku 1999, kiedy to ponad dwie trzecie Polaków (37%) wybierało się na urlop i o jeden punkt procentowy gorszy od roku ubiegłego. Najbardziej mobilni są ludzie młodzi, do 29 roku życia. Ponad połowa z nich (52%) zamierza w tym roku pojechać na urlop.
Więcej
»
Portret polskiego kibica (Pentor Research International dla Wprost)
22% ankietowanych ogląda mecze piłkarskie co najmniej raz w tygodniu, natomiast 31% nie ogląda w ogóle. 37% badanych deklaruje, że najchętniej ogląda mecze reprezentacji Polski.
Więcej
»