Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.

 

 

webankieta

 

Kongres Badaczy | Consumer Intelligence

Zapraszamy do współpracy podczas XVIII Kongresu. Więcej.

Ekonomia behawioralna (BE) to nauka o procesach decyzyjnych, o tym jak szacujemy zyski i straty i  dlaczego niekoniecznie zachowujemy się racjonalnie. W biznesie BE oznacza analizę wyborów konsumenckich, ścieżek decyzyjnych i ich uwarunkowań. Analizuje się je z punktu widzenia systematycznych błędów poznawczych i heurystyk, czyli uproszczonych metod wnioskowania, którymi ludzie posługują się kupując ubezpieczenie samochodu, wybierając markę szamponu czy decydując się nagłą słodką zachciankę. BE dotyczy zachowań, a nie postaw. Bardzo często bowiem zdarza się tak, że to, co ludzie myślą, mimo szczerych chęci, nie przekłada się na ich zachowania. A to zachowania ostatecznie liczą się w kontekście biznesowym. Analiza obserwowanych zachowań pozwala zmapować zachowanie pożądane i zaprojektować serię mechanizmów (tzw. zapalników), które je wywołają.

 

Zobacz co na temat Ekonomii Behawioralnej mówi Agata Grabowska 

 

Ekonomia Behawioralna - praktyczne zastosowanie w różnych branżach.

Ekonomia Behawioralna w finansach i ubezpieczeniach.

Ekonomia Behawioralna w farmacji. 

Ekonomia Behawioralna - zastosowania w służbie publicznej.

 

Skontaktuj się z nami, a chętnie opowiemy Ci więcej o Ekonomii Behawioralnej.
Agnieszka Piorun

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

22 648 44 92  

Zobacz także: Szkolenie otwarte "Jak zmieniać zachowania? Ekonomia behawioralna w praktyce"

 nl