Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.

 

 masterclassAgata Grabowska: Znaczna część decyzji, które podejmujemy w zarządzaniu biznesem, oparta jest o dane deklaratywne, które są, mniej lub bardziej, trafnym odzwierciedleniem opinii konsumentów. I chociaż zrozumienie tego, jak klienci postrzegają naszą markę, usługę czy produkt, jest istotne na przykład przy planowaniu komunikacji, to między opiniami i postawami a realnymi zachowaniami występuje często spory rozdźwięk.

Postawa A nie przekłada się na wzorzec zachowania A, ale na B, niekoniecznie zresztą intencjonalnie. Dlatego, jeśli chcemy wpłynąć na realne zachowania naszych klientów, wwiększości kategorii niewiele przyjdzie nam z samych opinii - ostateczne decyzje konsumenci podejmują przy półce, w momencie wyboru usługi, czy w trakcie korzystania z produktu.  Często myślą jedno, a robią drugie. Jak więc zmieniać i modelować zachowania, a nie tylko to, co ludzie mają w głowie? Pakiet potężnych możliwości dają narzędzia oparte o ekonomię behawioralną (BE).

Szkolenie jest praktycznym wprowadzeniem w narzędzia behawioralne, które odpowiednio skonstruowane i wdrożone, pozwalają skutecznie zmieniać zachowania.  Za pomocą serii ukierunkowanych bodźców (tzw.nudges), których koszt jest często wielokrotnie mniejszy niż koszt dotarcia z komunikacją innymi kanałami, można szybciej i bardziej efektywnie modelować decyzje konsumentów.

Na szkoleniu uczestnicy poznają szerokie spektrum metodologii BE na konkretnych przykładach i w różnych branżach. Spróbują także swoich sił w projektowaniu rozwiązań BE.

Do kogo kierowane jest szkolenie

Szkolenie jest kierowane do badaczy, marketerów, pracowników agencji PR, agencji reklamowych i domów mediowych, osób pracujących w  zarządzaniu sprzedażą i obsługą klienta, a także w sektorze publicznym i NGOsach – wszędzie tam, gdzie ma się do czynienia z zachowaniami ludzkimi, które należy wzmacniać, modelować czy zmieniać.  

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy szkolenia poznają szereg przetestowanych i sprawdzonych narzędzi wywodzących się z nauk behawioralnych, w tym techniki oparte na 26 heurystykach poznawczych, które mają zastosowanie w komercyjnym i społecznym modelowaniu zachowań na dużą skalę.  W trakcie szkolenia:

  • dowiedzą się jak zbierać dane i prowadzić badania pod kątem BE
  • dowiedzą się jak ustalać cel behawioralny i określać ścieżkę BE (drivery i bariery)
  • nauczą się projektować rozwiązania behawioralne
  • nauczą się,  jak testować i wdrażać rozwiązania BE

W trakcie szkolenia podzielę się także case’ami z własnego doświadczenia z różnych branż (telco, energetyka, sektor publiczny, FMCG, transport) pokazując konkretne narzędzia i liczby świadczące o ich skuteczności. 

Forma szkolenia

Szkolenie będzie miało charakter intensywnej sesji roboczej z elementami (krótkiej) prezentacji/wykładu.  W czasie sesji roboczej uczestnicy będą poznawać narzędzia, sami  je projektować i  przygotowywać do testów i wdrożenia. Zależnie od liczby uczestników będziemy pracować nad prawdziwymi 4-6 problemami; nie wykluczam, że mogą one być zgłoszone przez uczestników przed szkoleniem.

Stopień zaawansowania szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla osób o średnim i dużym doświadczeniu zawodowym, które w swojej pracy stykają się z problemami behawioralnymi i mają możliwość stosować narzędzia do ich rozwiązywania, czy to w punkcie sprzedaży, czy w kontakcie zapośredniczonym w innych punktach styku. 

  Grabowska ekonomia behawioralna

 

Szczegółowy zakres szkolenia

Dzień 1

  • Podstawy ekonomii behawioralnej: sposoby przetwarzania informacji, heurystyki i błędy poznawcze, reguły decyzyjne, ścieżka behawioralna (drivery, bariery), nudges; podstawowe pojęcia i ustalenia
  • Wspólne omówienie case’ów wykorzystania BE w różnych branżach (m.in. w telekomunikacji, ubezpieczeniach, mocnych alkoholach, energetyce, farmaceutykach, e-commerce)
  • Badania i analiza danych – jak i co zbierać pod kątem rozwiązań BE (teoria i ćwiczenia)
  • Projektowanie bodźców BE: best practices
    (teoria i ćwiczenia)
  • Testowanie i wdrażanie rozwiązań BE: best practices
    (teoria i ćwiczenia)

Dzień 2

Podzieleni na grupy uczestnicy rozrysowują ścieżkę behawioralną i definiują cel dla wybranego problemu, określają zakres badań i analiz, projektują rozwiązania BE oraz testy i schemat wdrożenia.

Zespoły prezentują rozwiązania, omawiamy je, szlifujemy wspólnie. 

 

Prowadzi:

 Grabowska Agata  

 

   Agata Grabowska

 

 

 

Czas trwania: 16 godzin szkoleniowych, 2 dni od 9.00 do 16.30

Miejsce: siedziba PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

2017 06 05 2dni   ZAMAWIAM

 

  ZAMAWIAM

 

 

 nl