Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.

 

nowe 2
3. Szkolenie z cyklu "Badania jakościowe" 

 Agata Wiszniewska: Celem szkolenia jest przeprowadzenie uczestników przez techniki, które sprawiają, że wywiad staje się ciekawy, emocje czytelne, a sprawozdania z reakcji zmysłów prowadzą do jasnych konkluzji. 

Tematyka szkolenia

Wyobraź sobie, że jesteś respondentem, który przez 2 godziny odpowiada na pytania o idealny żel pod prysznic lub ulubione kostki do zmywarki. Nuda!

Albo wyobraź sobie, że ktoś usiłuje wybadać twoje emocje związane z jedzeniem jogurtu truskawkowego. Dziwne!

Albo masz opowiedzieć w detalach o wszystkich zapachach, na które zwróciłeś uwagę w ciągu ostatniego miesiąca. Niewykonalne!

Celem szkolenia jest przeprowadzenie uczestników przez techniki, które sprawiają, że wywiad staje się ciekawy, emocje czytelne, a sprawozdania z reakcji zmysłów prowadzą do jasnych konkluzji .

Różnorodne techniki mają swoją logikę, miejsce i przeznaczenie. Dlatego im większą paletą technik operuje badacz i moderator tym łatwiej mu uzyskać nietrywialne informacje od konsumenta.

W czasie szkolenia przepracujemy najbardziej popularne techniki projekcyjne, zobaczymy szeroką gamę technik opartych o materiał wizualny, przyjrzymy się ladderingowi. Zobaczymy jak efektywnie wykorzystać homework.

Uczestnicy szkolenia otrzymają praktyczne wskazówki jakie techniki, w jaki sposób i kiedy warto wprowadzać do wywiadu grupowego lub indywidualnego.

Do kogo kierowane jest szkolenie

- osoby zamawiające badania jakościowe, które aktywnie współpracują z agencjami badawczymi na etapie tworzenia scenariuszy wywiadów

- osoby samodzielnie prowadzące projekty jakościowe (moderatorzy, kierownicy projektów)

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy szkolenia będą umieli efektywniej korzystać z palety różnorodnych technik włączając je w wywiady grupowe lub indywidualne. Dzięki temu będą w stanie dostarczać bardziej zaawansowanej psychologicznie diagnozy dotyczącej postaw, emocji i wyobrażeń konsumentów.

Forma szkolenia

W szkoleniu dominują ćwiczenia praktyczne podsumowywane dyskusją uczestników. Wykład pełni rolę drugorzędną.

Stopień zaawansowania szkolenia

Szkolenie dedykowane jest osobom średnio zaawansowanym w planowaniu lub korzystaniu z badan jakościowych. Całkowity brak doświadczenia w badaniach może utrudniać recepcję wiedzy z zakresu szkolenia.

 wiszniewska

 

Szczegółowy zakres szkolenia

  1. Wyjść poza słowa – przykłady  zagadnień badawczych z praktyki, w których dyskusja werbalna nie wystarcza i badacz musi wyjść poza techniki czysto werbalne. Praca nad technikami zaproponowanymi przez trenera i projektowanie własnych rozwiązań.
  2. Projekcja – kilka słów o rodowodzie technik projekcyjnych. Wskazanie na różnice pomiędzy terapią osobowości a marketingiem.
  3. Omówienie i przepracowanie technik animizacji/personalizacji oraz technik opartych o materiał wizualny. Zalety, wady oraz zastosowanie każdej z omawianych technik. Podstawowa analiza otrzymanego materiału badawczego.
  4. Laddering – technika wspomagająca dochodzenie do end benefitów. Omówienie procedury badawczej  i ćwiczenia w zakresie ladderingu up i down.
  5. Inne techniki pozawerbalne – przykłady z praktyki
  6. Umiejętność planowania i korzystania z homeworku.

Prowadzi:

a wiszniewska

Agata Wiszniewska

Czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30

Miejsce: siedziba PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

Zgłoszenia przyjmujemy do: 1.06.2017 r.

 2017 05 18 1 dzien ZAMAWIAM

 

  ZAMAWIAM

 

Zobacz pozostałe szkolenia z cyklu:

Nabici w fokusy. Naucz się, jak lepiej projektować badania jakościowe., 18.05.2017 r.

Jak unikać błędów moderacyjnych w praktyce? 19.05.2017 r.

Analiza wyników badań jakościowych – metodologia analizy a trafność wniosków, 9.06.2017 r.

Zapytaj o ofertę na cały cykl szkoleń jakościowych: tel. 22 648 44 92 lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 pdf

 

 nl