Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.

 

Zapraszamy na spotkanie, którego tematem będzie:

plakat SGH 17 03 2016

Semiotyka generatywna i strukturalna w zastosowaniach biznesowych

Idea semiotyki/semiologii jako nauki badającej „społeczne życie znaków” narodziła się na przełomie XIX i XX w. Przez ostatnie 100 lat semiotyka wdarła się do wielu dziedzin badawczych takich jak językoznawstwo, antropologia kulturowa, literaturoznawstwo…

W obszar biznesu – głównie na potrzeby marketingu – została wprowadzona w latach 60. Jednak dopiero lata 80. zaowocowały ilością różnych zastosowań.

Marketing semiotyczny – takie pojęcie zdobywa coraz większą popularność na świecie – zakłada, że produkty i marki są tworami symbolicznymi. Konsumenci nie kupują produktów tylko znaczenia i symbole.

Prezentacja ukazuje jak semiotyka pomaga w identyfikowaniu znaczeń i symboli ważnych dla konsumentów. Ukazuje przykłady zastosowań semiotyki w tworzeniu strategii marketingowych, strategii marek, pozycjonowaniu kulturowym marek, NPD, poszukiwaniu właściwych dla marek i komunikacji symboli i znaczeń.

Marzena Żurawicka-Koczan, Krzysztof Polak

Założyciele firmy Semiotic Solutions PL (od 2005 r.). Z wykształcenia kulturoznawcy o specjalności teoria kultury. Krzysztof pracował również jako nauczyciel akademicki we wrocławskim Instytucie Kulturoznawstwa, Warszawskim Collegium Civitas oraz ukończył studia doktoranckie na SWPS w Warszawie.

W latach 90. i na początku 2000. pracowali w agencji reklamowej zajmując się strategiami komunikacyjnymi i kreatywnymi. Od 2005 r. prowadzą własną firmę badawczo-analityczną oferując analizy eksperckie łączące doświadczenie z zakresu komunikacji marketingowej z takimi dziedzinami jak semiotyka i antropologia kulturowa.

Publikują w prasie branżowej – (m.in. Marketing w Praktyce, Brief, Makreting przy Kawie, ESOMAR semiotic series) oraz serwisach internetowych (Marketing przy Kawie). Prowadzą doroczny cykl zajęć w Szkole Badań Rynku jak również okazjonalne seminaria, wykłady i warsztaty m.in. w Collegium Civitas, Wyższej Szkole Bankowej, Uniwersytecie Warszawskim, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Katowicach.

W swojej działalności popularyzatorskiej mają udział w konferencjach takich jak Ogólnopolski Kongres Badaczy Rynku czy międzynarodowy Semiofest, na którym są częstym prelegentem.

Zrealizowali ponad 160 semiotycznych projektów analitycznych dla takich marek jak Tyskie, Żywiec, Netia, T-Mobile, Winiary, Heyah, PZU, mBank, Danone, Dove, Lipton, Perła, Pluszzz. Wśród zleceniodawców znajdują się także instytucje państwowe jak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Ministerstwo Rozwoju i Infrastruktury czy Ministerstwo Środowiska

 

Wstęp wolny. Polecamy i zapraszamy!

Data: 17 marca 2016 r., godz. 9.50-13.20
Miejsce: Szkoła Główna Handlowa, Al. Niepodległości 128 (róg Madalińskiego), aula I w gmachu C.

 nl