Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.

 

plakat SGH 21 04 2016 JPG maly

Zapraszamy na spotkanie, którego tematami będą:

Ekonomia behawioralna - rewolucja w marketingu i w badaniach

Ostatnie lata to rewolucja w sposobie rozumienia zachowań ludzkich. Do lamusa odchodzi koncepcja homo-economicusa – konsumenta racjonalnego, podejmującego przemyślane wybory. W świecie rzeczywistym konsument postępuje zupełnie inaczej: kieruje się emocjami i prawie nigdy nie analizuje swoich decyzji tak głęboko jak zakładamy.  Ponadto w trakcie procesu decyzyjnego popełnia wiele błędów poznawczych. Znając mechanizmy ekonomii behawioralnej jesteśmy wstanie lepiej rozumieć wybory konsumentów  oraz mamy szanse je kształtować. 

Podczas prezentacji skupimy się na aspekcie praktycznego wykorzystania mechanizmów ekonomii behawioralnej w marketingu i badaniach. 

Mądrość tłumu w służbie biznesu

Wisdom of crowds, czyli „mądrość tłumu” to fenomen zbiorowego podejmowania trafnych decyzji przez działające niezależnie jednostki. Podejście to doskonale nadaje się do wnioskowania w dzisiejszym, niezwykle zmiennym świecie, gdzie tradycyjne modele często zawodzą. W trakcie wystąpienia omówiony zostanie sposób funkcjonowania wisdom of crowds oraz wykorzystanie tego zjawiska w codziennej praktyce badacza rynkowego. Wystąpienie pokryje następujące obszary:

- wisdom of crowds i przykłady konkretnych zastosowań
- wisdom of crowds kontra opinie ekspertów
- wisdom of crowds a badania marketingowe
- prediction markets - rynki informacyjne (podstawy teoretyczne praz praktyczne aplikacje w przedsiębiorstwach)

Prelegentami będą:

Anna Gorączka - od 2006 roku związana z badaniami dla branży FMCG. Wielokrotny prelegent na badawczych kongresach. Prowadzi szkolenia z zakresu badań innowacji, ekonomii behawioralnej oraz wykorzystania gamification w badaniach. Zaangażowana w rozwój nowych metodologii badawczych. Przez wiele lat zajmowała różne stanowiska w obszarze Insight i strategii w Kompanii Piwowarskiej. Obecnie pracuje w firmie Hochland Polska, gdzie odpowiada za rozwój kategorii i prowadzenie projektów badawczych zarówno dla istniejących marek jak i NPD.

Michał Protasiuk – od 12 lat pracuje w Kompanii Piwowarskiej w obszarze badań i strategii marketingowych. Obecnie prowadzi zespół Consumer Insights. Oprócz tego aktywny członek Polskiego Towarzystwa Badań Rynki i Opinii, częsty prelegent na kongresach badawczych. Zaangażowany w rozwój nowych metodologii badawczych. Prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystania gamification w badaniach marketingowych, badań innowacji oraz ekonomii behawioralnej.

 

Wstęp wolny. Polecamy i zapraszamy!

Data: 21 kwietnia 2016 r., godz. 9.50-13.20

Miejsce: Szkoła Główna Handlowa, Al. Niepodległości 128 (róg Madalińskiego), aula I w gmachu C. 

 nl