Piątek, godz. 12.00, sesja IX, sale D+E+F
Bluźniercy w świątyni nowego
Krótki opis idei wystąpienia:
Kult technologii i nowoczesności stał się religią współczesnej gospodarki. Jej wyznawcy wypełniają konferencje branżowe, kreślą wizje rozwoju państw i budują strategie marketingowe. z drugiej strony dane empiryczne, przykłady zastępowania starego produktu nowym, lepszym często pokazują brak entuzjazmu lub nawet niechęć konsumentów do upgrade’ów. Niedoszacowanie konserwatyzmu zaskoczyło niedawno w polityce, w tym wystąpieniu pokażemy komu, jakim firmom i markom grozi niedoszacowanie konserwatyzmu technologicznego wśród polskich klientów.Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:
- Historia pewnej zmiany - przedstawienie reakcji klientów na zastąpienie serwisu bankowego bardziej zaawansowanym i nowoczesnym. Badania laboratoryjne, a rzeczywistość. Analiza wpływu innowacji w usłudze na segmenty użytkowników.
- Rozszerzenie perspektywy - obserwacje dotyczące podstaw wobec innowacji w oparciu o wyniki dedykowanej eksploracji ilościowej. Ocena wpływu poglądów politycznych, demografii, zainteresowań na technologiczny liberalizm i konserwatyzm.
- Wnioski - kiedy i jak warto wspierać się technologią przy budowie relacji z konsumentem, a w jakich sytuacjach jest to ryzykowne.
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Z jednej strony uczestnicy dowiedzą się o wpływie rewolucyjnych zmian w usłudze na wskaźniki satysfakcji i zachowania konsumentów. To na unikalnym przykładzie jednego z najbardziej zaawansowanych wdrożeń platform do elektronicznej bankowości w 2017. Z drugiej strony szersza perspektywa, dotycząca całego społeczeństwa, pozwoli lepiej przyjrzeć się potencjałowi nowej technologi w relacjach z klientem z różnych grup docelowych.Bielewicz
Business Development Manager
GfK Polonia
Socjolog z ponad 13 letnim doświadczeniem w badaniach rynkowych, członek PTBRiO. Obecnie w GfK, gdzie wspiera marki Klientów w podejmowaniu kluczowych decyzji marketingowych. Wcześniej – szef zespołu badawczego w Millward Brown, i badacz w Pentorze. Przez 2 lata wspierał rozwój marek Plusa (Polkomtela) jako członek zespołu badawczego.
Stężycki
UX & Research Manager in R&D Dep.
Citi Handlowy
Wiele lat spędził w dużej agencji badawczej, a od sześciu pracuje w Centrum Badawczo Rozwojowym jednego z globalnych banków. Zajmuje się badaniami nad dostępnością i przyjaznością nowych technologii, sprawdza UX cyfrowych platform bankowych, testuje nowe koncepcje i analizuje rozwiązania Fin-tech. Prowadzi testy technologii takich jak np. biometryczna weryfikacja tożsamości czy rozumienie języka naturalnego. Efekt pracy Pawła to ocena potencjału innowacji z perspektywy użytkownika, optymalizacja rozwiązań cyfrowych oraz analiza ryzyk i korzyści związanych z wdrożeniem dla Banku.
Obszary badawcze:
ewaluacja, insighty konsumenckie, produkt (innowacje, optymalizacja, ceny), , zarządzanie relacjami z klientami (jakość obsługi, satysfakcja)Charakter badania:
ilościoweMetody badawcze:
ilościowe - ogólnieBranże badawcze:
usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, OFE)