Czwartek, godz. 14.00, sesja II, sale D+E+F
Chłopaki też płaczą. Jak zbadaliśmy napięcia młodych mężczyzn kładąc ich na facebookowej kozetce.
Krótki opis idei wystąpienia:
Branża badawcza oraz Klienci narzekają na Pokolenie Y jako trudne w kontakcie. Zwłaszcza na młody target męski. Na focusach siedzą zblazowani, na pytania ankietowe odpowiadają dla beki. Zamiast zamykać ich za lustrem weneckim i próbować wciskać w nasze kategorie myślenia, warto podążyć za ich językiem i kanałami komunikacyjnymi. Bariera wieku między nami badaczami i młodymi konsumentami, ale przede wszystkim formuła odpytywania według scenariusza sprawdza się przy badaniu opakowań, ale nie ułatwia zrozumienia świata wartości. Byliśmy przekonani, że uniemożliwi głębokiego rozpoznania napięć i potrzeb i ich zwizualizowanie.Podczas wstąpienia, w duecie z osobą zarządzającej marką piwa, chcielibyśmy opowiedzieć o projekcie, którego celem było napisanie Księgi Strachów dwudziestoletnich mężczyzn, chcieliśmy zapewnić konsumentom poczucie swobody i bezpieczeństwa. o tym, dlaczego zamiast zaprosić ich do focusowni, by patrząc w oczy pytać o lęki, postanowiliśmy rozłożyć badawczą kozetkę na Facebooku. a także o tym, jak i po co rozmawiać na gify, memy, emotikony i za pomocą tekstów hiphopowych piosenek. i o tym, jak zamknęliśmy projekt w tydzień nie tłukąc się PKPami do żadnych Puław ani Włocławków, za to pisząc z respondentami po nocach. Na koniec o tym, jak całą tą wiedzę przenieśliśmy do finalnej komunikacji podczas kampanii marki EB.
Plan wystąpienia w punktach:
- Brief: potrzebujemy relewantnej wizualnie i wiarygodnej językowo Księgi Strachów dwudziestoletnich Polaków (za tydzień)
- Decyzja o niekoszernej metodzie badawczej oraz otwarcie facebookowej kozetki jako terenu badań; plusy, minusy, konteksty rozwiązania.
- Egzekucja – co z tego wynikło dla Klienta i biznesu.
Opis kosztści, jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Chcielibyśmy zainspirować Uczestników Kongresu do tworzenia i używania niekoszernych metod badawczych, ustanowienia terenu badań w naturalnej przestrzeni konsumentów i przejścia na ich język; przyjrzeć się korzyściom i ryzyku związanym z oddaniem moderowania się samym badanym jako ekspertom od samych siebie. W drugim planie chcemy pokazać wyniki badania dwudziestoletnich mężczyzn – strachy pokolenia oraz takie zoperacjonalizowanie napięć, które umożliwia relewantną komunikację marki.Opis projektu badawczego:
NARZĘDZIE: Zamknięta grupa na Facebooku, codzienne zadania dotyczące lęków, napięć, strachów związanych z dorosłością. Na grupie pojawiło się kilkadziesiąt zdjęć/filmów/gifów dostarczonych przez target. Grupa była w dużej mierze samomoderująca się. PRÓBA: 12 mężczyzn, 18-29 lat, próba ogólnopolska CZAS BADANIA: jeden weekend WYNIK: Księga Strachów - Opracowanie kodów wizualnych oraz cytatów obrazujących napięcia, strachy młodych mężczyzn związane z wchodzeniem w dorosłość.
Szutowicz
Founder&Owner
Y&Lovers
Anna Maria Szutowicz - etnografka i antropolożka kultury. Właścicielka Y&Lovers - agencji specjalizującej się w projektowaniu i analizie badań młodych Polaków oraz doradztwie strategicznym na ich bazie. Współpracuje z agencją IQS przy tworzeniu raportów syndykatowych Świat Młodych i Hajp Hunting. Pracuje z teamem egoistycznych, roszczeniowych, uzależnionych od fidbeku i lajków badaczy i od nich uczy się jak żyć.
Zajda
Brand Manager EB
Grupa Żywiec
Brand Manager związany z branżą piwowarską od 2010 roku. Obecnie odpowiada za markę EB, prowadząc ją przez zawiły proces repozycjonowania, celem odpowiedzenia na potrzeby młodych, wymagających konsumentów. Prywatnie uwielbia góry i piłkę nożną.
Obszary badawcze:
insighty konsumenckie, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja)Charakter badania:
jakościoweMetody badawcze:
etnografia online, moderowana społecznośćBranże badawcze:
napoje – produkcja FMCG