Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/21072/kongresbadaczy/2017/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

 

Pokolenie Y, napięcia konsumenckie, męskie strachy, insight, brand mission, komunikacja, kody wizualne, wirtualna etnografia

Czwartek, godz. 14.00, sesja II, sale D+E+F

Chłopaki też płaczą. Jak zbadaliśmy napięcia młodych mężczyzn kładąc ich na facebookowej kozetce.



Krótki opis idei wystąpienia:

Branża badawcza oraz Klienci narzekają na Pokolenie Y jako trudne w kontakcie. Zwłaszcza na młody target męski. Na focusach siedzą zblazowani, na pytania ankietowe odpowiadają dla beki. Zamiast zamykać ich za lustrem weneckim i próbować wciskać w nasze kategorie myślenia, warto podążyć za ich językiem i kanałami komunikacyjnymi. Bariera wieku między nami badaczami i młodymi konsumentami, ale przede wszystkim formuła odpytywania według scenariusza sprawdza się przy badaniu opakowań, ale nie ułatwia zrozumienia świata wartości. Byliśmy przekonani, że uniemożliwi głębokiego rozpoznania napięć i potrzeb i ich zwizualizowanie.

Podczas wstąpienia, w duecie z osobą zarządzającej marką piwa, chcielibyśmy opowiedzieć o projekcie, którego celem było napisanie Księgi Strachów dwudziestoletnich mężczyzn, chcieliśmy zapewnić konsumentom poczucie swobody i bezpieczeństwa. o tym, dlaczego zamiast zaprosić ich do focusowni, by patrząc w oczy pytać o lęki, postanowiliśmy rozłożyć badawczą kozetkę na Facebooku. a także o tym, jak i po co rozmawiać na gify, memy, emotikony i za pomocą tekstów hiphopowych piosenek. i o tym, jak zamknęliśmy projekt w tydzień nie tłukąc się PKPami do żadnych Puław ani Włocławków, za to pisząc z respondentami po nocach. Na koniec o tym, jak całą tą wiedzę przenieśliśmy do finalnej komunikacji podczas kampanii marki EB.

Plan wystąpienia w punktach:

  1. Brief: potrzebujemy relewantnej wizualnie i wiarygodnej językowo Księgi Strachów dwudziestoletnich Polaków (za tydzień)
  2. Decyzja o niekoszernej metodzie badawczej oraz otwarcie facebookowej kozetki jako terenu badań; plusy, minusy, konteksty rozwiązania.
  3. Egzekucja – co z tego wynikło dla Klienta i biznesu.

Opis kosztści, jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Chcielibyśmy zainspirować Uczestników Kongresu do tworzenia i używania niekoszernych metod badawczych, ustanowienia terenu badań w naturalnej przestrzeni konsumentów i przejścia na ich język; przyjrzeć się korzyściom i ryzyku związanym z oddaniem moderowania się samym badanym jako ekspertom od samych siebie. W drugim planie chcemy pokazać wyniki badania dwudziestoletnich mężczyzn – strachy pokolenia oraz takie zoperacjonalizowanie napięć, które umożliwia relewantną komunikację marki.

Opis projektu badawczego:

NARZĘDZIE: Zamknięta grupa na Facebooku, codzienne zadania dotyczące lęków, napięć, strachów związanych z dorosłością. Na grupie pojawiło się kilkadziesiąt zdjęć/filmów/gifów dostarczonych przez target. Grupa była w dużej mierze samomoderująca się. PRÓBA: 12 mężczyzn, 18-29 lat, próba ogólnopolska CZAS BADANIA: jeden weekend WYNIK: Księga Strachów - Opracowanie kodów wizualnych oraz cytatów obrazujących napięcia, strachy młodych mężczyzn związane z wchodzeniem w dorosłość.

 

Szutowicz Anna MariaAnna Maria
Szutowicz

Founder&Owner
Y&Lovers

Anna Maria Szutowicz - etnografka i antropolożka kultury. Właścicielka Y&Lovers - agencji specjalizującej się w projektowaniu i analizie badań młodych Polaków oraz doradztwie strategicznym na ich bazie. Współpracuje z agencją IQS przy tworzeniu raportów syndykatowych Świat Młodych i Hajp Hunting. Pracuje z teamem egoistycznych, roszczeniowych, uzależnionych od fidbeku i lajków badaczy i od nich uczy się jak żyć.

Zajda IgorIgor
Zajda

Brand Manager EB
Grupa Żywiec

Brand Manager związany z branżą piwowarską od 2010 roku. Obecnie odpowiada za markę EB, prowadząc ją przez zawiły proces repozycjonowania, celem odpowiedzenia na potrzeby młodych, wymagających konsumentów. Prywatnie uwielbia góry i piłkę nożną.

Obszary badawcze:

insighty konsumenckie, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja)

Charakter badania:

jakościowe

Metody badawcze:

etnografia online, moderowana społeczność

Branże badawcze:

napoje – produkcja FMCG