Czwartek, godz. 15.30, sesja IV, sale A+B+C
Co kształtuje konsumenta przyszłości?
Krótki opis idei wystąpienia:
Przedstawiamy model służący do przewidywania zmian w zachowaniach konsumenckich i przykłady jego zastosowania. Zgodnie z tym modelem podstawowym motorem zmian w zachowaniach są dynamiczne kompromisy pomiędzy potrzebami i aspiracjami konsumentów, które realizują się zarówno na poziomie ogólnych metatrendów, jak i konkretnych trendów w poszczególnych kategoriach produktów i usług, co również pokazujemy w naszym wystąpieniu.Plan wystąpienia w punktach:
- Czynniki cywilizacyjne wpływające na potrzeby i aspiracje konsumentów
- Główne grupy potrzeb i aspiracji konsumenckich
- Mechanizm tworzenia się kompromisów
- Przeciwtrendy i generalizacje trendów
- Przykłady zastosowania modelu w praktyce
Opis korzyści:
Dzięki wystąpieniu Uczestnicy poznają model tworzenia się trendów konsumenckich o wysokiej wartości wyjaśniającej i praktycznej. Model jest szczególnie przydatny w tworzeniu innowacji rynkowych, jak również w modyfikowaniu istniejących produktów i usług w taki sposób, by były stosunkowo odporne na nadchodzące zmiany w oczekiwaniach konsumentów. Model pokazuje także, jakie błędy łatwo popełnić stosując w marketingu uproszczone koncepcje potrzeb w rodzaju hierarchii potrzeb Maslowa.Venulet
dyrektor w zespole Brand Strategy & Consumer Research
Deloitte Consulting
Patrycja posiada szesnastoletnie doświadczenie konsultingowe. Kluczowe kompetencje to nadzór merytoryczny nad projektami z zakresu strategii marketingowych, innowacji i badań konsumenckich. Patrycja przeprowadziła szereg projektów strategicznych zarówno o charakterze lokalnym jak i międzynarodowym. Doświadczony coach specjalizujący się w planowaniu i prowadzeniu warsztatów strategicznych. Aktywnie rozwija techniki sesyjne ukierunkowane na planowanie decyzji biznesowych i generowanie innowacji.
Kisielewski
dyrektor w zespole Brand Strategy & Consumer Research
Deloitte Consulting
Jan posiada piętnastoletnie doświadczenie z zakresu koordynacji i nadzoru merytorycznego nad projektami z zakresu budowania strategii marek i badań konsumenckich. Specjalizuje się w strategiach marketingowych oraz innowacjach związanych z wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług finansowych. Rozwija metodologię diagnozy i budowania silnych marek konsumenckich. Dodatkowo jest ekspertem zajmującym się identyfikacją trendów kulturowych i współautorem raportu Foresight kulturowy™ 2025.
Obszary badawcze:
inny, insighty konsumenckie, konsulting badawczyCharakter badania:
jakościoweMetody badawcze:
desk research, IDI, semiotykaBranże badawcze:
firmy internetowe, portale, e-commerce, kosmetyki / higiena – produkcja FMCG, napoje – produkcja FMCG, pozostałe towary nietrwałego użytku – produkcja FMCG, produkcja towarów trwałego użytku (domowych), słodycze – produkcja FMCG, żywność – produkcja FMCG