Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/21072/kongresbadaczy/2017/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

 

foresight, trend, semiotyka, antropologia kultury, innowacja, przyszłość

Czwartek, godz. 15.30, sesja IV, sale A+B+C

Co kształtuje konsumenta przyszłości?

Krótki opis idei wystąpienia:

Przedstawiamy model służący do przewidywania zmian w zachowaniach konsumenckich i przykłady jego zastosowania. Zgodnie z tym modelem podstawowym motorem zmian w zachowaniach są dynamiczne kompromisy pomiędzy potrzebami i aspiracjami konsumentów, które realizują się zarówno na poziomie ogólnych metatrendów, jak i konkretnych trendów w poszczególnych kategoriach produktów i usług, co również pokazujemy w naszym wystąpieniu.

Plan wystąpienia w punktach:

  1. Czynniki cywilizacyjne wpływające na potrzeby i aspiracje konsumentów
  2. Główne grupy potrzeb i aspiracji konsumenckich
  3. Mechanizm tworzenia się kompromisów
  4. Przeciwtrendy i generalizacje trendów
  5. Przykłady zastosowania modelu w praktyce

Opis korzyści:

Dzięki wystąpieniu Uczestnicy poznają model tworzenia się trendów konsumenckich o wysokiej wartości wyjaśniającej i praktycznej. Model jest szczególnie przydatny w tworzeniu innowacji rynkowych, jak również w modyfikowaniu istniejących produktów i usług w taki sposób, by były stosunkowo odporne na nadchodzące zmiany w oczekiwaniach konsumentów. Model pokazuje także, jakie błędy łatwo popełnić stosując w marketingu uproszczone koncepcje potrzeb w rodzaju hierarchii potrzeb Maslowa.
Venulet PatrycjaPatrycja
Venulet

dyrektor w zespole Brand Strategy & Consumer Research
Deloitte Consulting

Patrycja posiada szesnastoletnie doświadczenie konsultingowe. Kluczowe kompetencje to nadzór merytoryczny nad projektami z zakresu strategii marketingowych, innowacji i badań konsumenckich. Patrycja przeprowadziła szereg projektów strategicznych zarówno o charakterze lokalnym jak i międzynarodowym. Doświadczony coach specjalizujący się w planowaniu i prowadzeniu warsztatów strategicznych. Aktywnie rozwija techniki sesyjne ukierunkowane na planowanie decyzji biznesowych i generowanie innowacji.

Kisielewski JanJan
Kisielewski

dyrektor w zespole Brand Strategy & Consumer Research
Deloitte Consulting

Jan posiada piętnastoletnie doświadczenie z zakresu koordynacji i nadzoru merytorycznego nad projektami z zakresu budowania strategii marek i badań konsumenckich. Specjalizuje się w strategiach marketingowych oraz innowacjach związanych z wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług finansowych. Rozwija metodologię diagnozy i budowania silnych marek konsumenckich. Dodatkowo jest ekspertem zajmującym się identyfikacją trendów kulturowych i współautorem raportu Foresight kulturowy™ 2025.

Obszary badawcze:

inny, insighty konsumenckie, konsulting badawczy

Charakter badania:

jakościowe

Metody badawcze:

desk research, IDI, semiotyka

Branże badawcze:

firmy internetowe, portale, e-commerce, kosmetyki / higiena – produkcja FMCG, napoje – produkcja FMCG, pozostałe towary nietrwałego użytku – produkcja FMCG, produkcja towarów trwałego użytku (domowych), słodycze – produkcja FMCG, żywność – produkcja FMCG