Newsletter PTBRiO nr 100

Badawcze dożynki

No i wykrakaliśmy - to było bardzo ciężkie lato. Żar lał się z nieba i jedyną ucieczką od niego były klimatyzowane biura korporacji. A tam - jak wiadomo - trudno zaznać spokoju i odpoczynku, szczególnie, że tym razem nawet PTBRiO zawracało wszystkim głowy. Efekty jednak będą, i to naprawdę ciekawe. Dwa różne spojrzenia na sytuację branży - jak się w niej czują ludzie i jak ją postrzegają klienci.

W badaniu Wizerunku Branży Badawczej poruszyliśmy w tym roku kilka nowych tematów. Jednym z nich jest efekt, jaki na całą branżę może mieć kryzys ostatnich lat. Przekonamy się więc, jakie sposoby stosują klienci w sytuacji zmniejszających się budżetów, z jaką skalą tego problemu mamy w ogóle do czynienia. Pokażemy, kto poza tradycyjnymi agencjami i instytutami badawczymi ma udział w dostarczaniu wyników i rekomendacji. Jak zmieniają się zwyczaje zakupowe klientów badań i ich preferencje co do badaczy i agencji. Wreszcie, przedstawimy kolejną odsłonę segmentacji klientów badań. Sami jesteśmy bardzo ciekawi, czy zmiany strukturalne na rynku badań rzutują też na zmianę roli badacza w procesie - a co za tym idzie, na postawy klientów w procesie wyboru konkretnych dostawców badań.

Już dziś, w imieniu swoim i Adama Polasza, zapraszam serdecznie na prezentację wyników badania Wizerunku Branży Badawczej w trakcie najbliższego, XIV Kongresu Badaczy Rynku i Opinii. Odbędzie się ona w trakcie sesji otwartej dla członków PTBRiO, a więc wszyscy zainteresowani będą mogli dołączyć.


Gosia Puchlak

członek PTBRiO



XIV Kongres Badaczy Rynku i Opinii.
Już w dniach 17 i 18 października spotykamy się z Wami podczas corocznego święta badaczy. XIV Kongres to wydarzenie wyjątkowe nie tylko ze względu na bogatą zawartość merytoryczną, gości zagranicznych ale też ze względu na możliwość spotkań między badaczami z całej Europy. Od lat stanowi przestrzeń wymiany myśli i źródło inspiracji. Służy tworzeniu nowych idei i projektów realizowanych przez kolejny rok. Jeśli jeszcze nie zgłosiliście swojej obecności zapraszamy do zrobienia tego już teraz klikając tutaj .


Wizerunek Branży Badawczej 2013
Aktualnie trwają prace analityczne nad projektem badanie Wizerunku Branży Badawczej nadzorowanym przez Gosię Puchlak oraz Adama Polasza. Wstępne wyniki przeprowadzonego projektu zostaną zaprezentowane podczas zbliżającego się XIV Kongresu Badaczy Rynku i Opinii.



Konferencja i warsztat. Jakość. Satysfakcja. Lojalność. 19-20.09.2013 r.
19 i 20 września odbyła się konferencjia JSL (Jakość - Satysfakcja - Lojalność) zorganizowana przez Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii. Wydarzenie odbyło się w gościnnych progach centrum konferencyjnego Adgar Plaza w Warszawie. Podjęte w tym roku działania pozwoliły uczestnikom na wymianę informacji w ramach wystąpień konferencyjnych, panelu dyskusyjnego oraz warsztatu szkoleniowego dotyczącego jakości obsługi klientów. Tegoroczna edycja była kontynuacją lub wręcz rozwinięciem zeszłorocznej konferencji SJOK (Standardy Jakości Obsługi Klientów. Badania, zarządzanie, trendy) oraz wcześniejszych projektów dotyczących podobnej tematyki organizowanych w ramach działań PTBRiO....
Czytaj więcej

Badanie Badaczy
Zakończył się etap prac analitycznych w ramach projektu Badania Badaczy. Wstępne wyniki badania zostaną przedstawione podczas sesji otwartej dla członków towarzystwa na XIV Kongresie Badaczy Rynku i Opinii.


Rocznik PTBRiO 2013/2014

Trwają prace redakcyjne nad najnowszym rocznikiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Jest to najobszerniejsza publikacja dotycząca badań marketingowych, wydawana nieprzerwanie od 17 lat. Tegoroczny nakład rocznika wyniesie 6000 a oprócz wersji drukowanej, przygotujemy dla Państwa wersję mobilną wyszukiwarki pod nazwą: badaniamarketingowe.mobi. Premiera rocznika już w październiku, podczas Kongresu Badaczy.


WEB

Wyszukiwarka Ekspertów Badawczych to nowa opcja wyszukiwania specjalistów z branży badawczej, którą znajdziecie na stronie internetowej towarzystwa. Wyszukiwarka została zaprojektowana z myślą o osobach poszukujących ekspertów specjalizujących się w konkretnych branżach i konkretnych metodach oraz technikach badawczych. Po zaznaczeniu odpowiednich pól w ciągu zaledwie kilku sekund dysponujemy listą ekspertów specjalizujących się w interesującej nas dziedzinie. Ważnym atutem grupy, którą obejmuje wyszukiwarka jest przynależność do PTBRiO. Warto pamiętać, że członkostwo w towarzystwie warunkowane jest minimum dwuletnim doświadczeniem badawczym oraz rekomendacjami od dwóch współpracowników. WEB staje się więc dla swoich użytkowników, m.in. klientów badań doskonałym źródłem wiedzy i może stanowić pomoc w poszukiwaniu zleceniobiorców do bardziej lub mniej standardowych projektów badawczych.
Zapoznajcie się już teraz z Wyszukiwarką Ekspertów Badawczych klikając tutaj


Artykuły z XIII Kongresu Badaczy

Najlepsi prelegenci minionego kongresu przygotowali dla Państwa artykuły ze swoich wystąpień. Zapraszamy serdecznie do zapoznania się z skrótami najlepszych z najlepszych XIII Kongresu Badaczu Rynku i Opinii.
TrashBook, czyli recykling wiedzy Agata Grabowska.
Fakty i mity polskiego small biznesu, czyli lekcja etnografii  Agata Wiszniewska, Janusz Komór. EEI Market Research.
"Jaki jest sufit? Biały. Co pije krowa? : .." O wpływie treści czytanego artykułu na podatność na klikanie w baner reklamowy  Roman Łoziński, Magda Dobrowolska-Sagan.
Ostentacyjny smartshopping. Konsumenci w dobie kryzysu  Katarzyna Gawlik, Robert Bajek. TNS Polska.




Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Robert Zydel.

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



  • Ogólnopolskiej Konferencji Metodologicznej Medioznawców pt. "Metodologia w służbie teorii? U źródeł projektów badawczych medioznawców" oraz 3. edycji ogólnopolskich warsztatów metodologicznych. 21-22 listopada 2013 r. Więcej znajdziesz tutaj Zgłoś swoje wystąpienie i pobierz formularz tutaj  
  • Przypominamy o trwającym naborze do projektu naukowego "BRing. Nauki społeczne
    dla gospodarki"
  • VIII  KONFERENCJA NAUKOWA MARKETING PRZYSZŁOŚCI. Trendy. Strategie. Instrumenty. Kierunki rozwoju marketingu w handlu i usługach. Orientacja marketingowa jednostek samorządu terytorialnego i instytucji publicznych. 6-8 października 2013 r. Katedra Marketingu Usług Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Więcej tutaj
 



Nowi członkowie
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli Ewa Błońska, Maciej Delebis, Waldemar Izdebski, Marcin Spławski oraz Anna Szutowicz.Więcej .
 



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 2 września 2013 r. .



Zapraszamy do przejrzenia aktualnych propozycji szkoleniowych.

Neuromarketing w pigułce - przegląd dostępnych pomiarów. 
Termin: 3 października 2013 r. 
Trenerzy: Jacek Kowalski i Beata Pawłowska (Neuroidea)
Zgłoś się na szkolenie

Storytelling. Jak ludzie rozumieją świat i jak pracować z narracjami.
Termin: 4 października 2013 r.
Trener: Jacek Wasilewski (UW)
Zgłoś się na szkolenie

Badania rynkowe z wykorzystaniem technologii mobilnych.
Termin: 8 października 2013 r. 
Trener: Albert Hupa (IRCenter)
Zgłoś się na szkolenie



Szkoła Badań Rynku

Już 25 października chcemy zabrać Cię w fascynującą podróż świata badań, podczas której poznasz nieprzeciętnych ludzi, badaczy - praktyków i nauczysz się o wiele więcej niż na zwykłym szkoleniu czy podczas wykładów. Nasze zajęcia to cykl warsztatów oparty na realnym case'ie, dzięki czemu techniki i metody badawcze zyskują realne odniesienie do rzeczywistości. Wspólnie z tutorami - przewodnikami będziesz mógł spotkać się z odbiorcą projektu badawczego i na podstawie zdobytej wiedzy bezpiecznie przejść przez kolejne etapy projektu badawczego. U nas zdobędziesz nie tylko wiedzę, ale przede wszystkim umiejętności! Otrzymasz od nas pakiet narzędzi niezbędnych w codziennej pracy badacza. Więcej





Stanowisko: Kierownik Zespołu Ilościowego
Nazwa firmy: 4P research mix
Więcej

Stanowisko: Senior Research Manager
Nazwa firmy: 4P research mix
Więcej

Stanowisko: Research Executive
Nazwa firmy: TNS Polska
Więcej

Stanowisko: Analyst
Nazwa firmy: Interaktywny Instytut Badań Rynkowych Sp. z o.o.
Więcej

Stanowisko: Kierownik działu sprzedaży
Nazwa firmy: INSE Research
Więcej

 

Ryszard Kantor, Zabawa w dobie społeczeństwa konsumpcyjnego. Szkice o ludyzmie, ludyczności i powadze, a w istocie o jej braku
Recenzja Marty Biercy


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl