Newsletter PTBRiO nr 100

Branża wyjątkowych ludzi

Szanowni Państwo,

Za nami XIV Kongres, w którym wzięło udział w tym roku ponad 500 osób. Podobnie jak poprzednie, został bardzo wysoko oceniony przez jego uczestników. Ta coroczna, największa impreza środowiska badawczego budzi zasłużone uznanie dla rozmachu z jakim jest przygotowana, profesjonalizmu i odważnego sięgania po nowatorskie formaty wystąpień. Chciałabym w tym miejscu serdecznie podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w jego przygotowanie i organizację - Radzie Programowej, Komitetowi Organizacyjnemu oraz całemu zespołowi Tomka Sławińskiego z firmy ORA&Funksters.

Podczas ostatniej, otwartej dla członków PTBRiO sesji Kongresu, prezentowaliśmy najważniejsze wyniki Badania Badaczy. Jego szczegółowe wnioski znajdziecie Państwo w raporcie dostępnym do pobrania na stronie internetowej towarzystwa. Wyniki tego badania pokazują m.in. że jesteśmy środowiskiem wyjątkowych ludzi, którzy dzielą się wiedzą i doświadczeniami, są otwarci i czerpią satysfakcję ze wzajemnych kontaktów...

Czytaj więcej


Iza Rudak

prezes PTBRiO



XIV Kongres Badaczy Rynku i Opinii.
Za nami największy event w branży badawczej - przez wielu oczekiwany XIV Kongres Badaczy. Wydarzenie okazało się niezwykłe pod względem zarówno merytorycznym jak i zaproszonych gości. Ze szczególnym aplauzem zgromadzonego audytorium spotkało się wystąpienie prof. Zygmunta Baumana. Natomiast najlepiej ocenione w ramach konkursu publiczności w tym roku prezentacje zdają się rysować nową oś kongresowych wystąpień. Gratulujemy najlepszym!
Miejsce I "Odyseja badawcza 2020. Michał Lutostański, Tomasz Użarowski (TNS Polska)"
Miejsce II "Po drugiej stronie lustra, czyli badani o badaniach i badaczach. Stanisław Mencwel (CPC Join The Dots)"
Miejsce III "Badania 360 - ciekawie i z sensem. Anna Mazerant, Janka Golińska (4P research mix), Elżbieta Łęgosz (Philips Polska)" Tymczasem zapraszamy Państwa do obejrzenia krótkiego reportażu z XIV Kongresu Badaczy tutaj .


Badanie Badaczy
Raport z Badania Badaczy został zaprezentowany podczas sesji otwartej XIV Kongresu Badaczy. Raport jest do pobrania na stronie internetowej



Wizerunek Branży Badawczej
Podczas minionego Kongresu Badaczy zaprezentowano wstępny raport z badania Wizerunek Branży Badawczej 2013. Wstępne wyniki będą dostępne do pobrania już wkrótce na stronie internetowej towarzystwa.



badaniamarketingowe.mobi
Zapraszamy do korzystania z usługi mobilnej jaką jest Wyszukiwarka Ekspertów Badawczych oraz Wyszukiwarka Agencji Badawczych. Mobile wyszukiwarki to szybki i prosty sposób na znalezienie poszukiwanego dostawcy badań lub specjalisty w konkretnej dziedzinie. Ponadto nasz serwis mobilny zawiera również szereg tabel rankingowych nie publikowanych nigdzie indziej.
Zapraszamy badaniamarketingowe.mobi


Rocznik PTBRiO 2013/2014

Podczas XIV Kongresu odbyła się premiera XVIII edycji rocznika Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W tegorocznej publikacji znajdziecie najnowsze trendy, analizy i metodologie. Komentarze 69 ekspertów i wiele innych ciekawych wątków. Zapraszamy do lektury. Jeśli chcesz bezpłatnie otrzymać Rocznik PTBRiO złóż zamówienie tutaj


Praktyka nauce - nauka praktyce

Od nowego roku akademickiego rusza cykl spotkań pod nazwą Praktyka nauce - nauka praktyce. Tym razem spotkania będą się odbywać w na Wydziale Towaroznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Zapraszamy do zapoznania się z kalendarzem nadchodzących wydarzeń




Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Robert Zydel.

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



  • Ogólnopolskiej Konferencji Metodologicznej Medioznawców pt. "Metodologia w służbie teorii? U źródeł projektów badawczych medioznawców" oraz 3. edycji ogólnopolskich warsztatów metodologicznych. 21-22 listopada 2013 r. Więcej znajdziesz tutaj Zgłoś swoje wystąpienie i pobierz formularz tutaj  
  • Przypominamy o trwającym naborze do projektu naukowego "BRing. Nauki społeczne
    dla gospodarki"
 



Nowi członkowie
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli Stanisław Kijowski oraz Katarzyna Haczewska-Wierzbicka. Więcej .
 



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 30 września 2013 r. .



Zapraszamy do przejrzenia aktualnych propozycji szkoleniowych.

 Zarządzanie projektem - Zadowolenie oraz lojalność klienta. 
Termin: 6 i 7 listopada 2013 r. 
Trener: Aleksander Szojer (Innovuseed)
Zgłoś się na szkolenie

Jak lepiej angażować respondentów?  Gamification, surveytainment oraz hot state w praktyce.
Termin: 28 i 29 listopada 2013 r.
Trenerzy: Anna Gorączka i Michał Protasiuk (Kompania Piwowarska)
Zgłoś się na szkolenie

Społeczność on-line. O wykorzystywaniu nowoczesnej technologii badawczej.  
Termin: 3 grudnia 2013 r.   
Trenerzy: Agata Wiszniewska i Janusz Komór (EEI)

Neuromarketing w pigułce - przegląd dostępnych pomiarów.  
Termin: 4 grudnia 2013 r.    
Trenerzy: Jacek Kowalski i Beata Pawłowska (Neuroidea)



Szkoła Badań Rynku

25 października ruszyła VII edycja Szkoły Badań Rynku. Partnerem Merytorycznym tegorocznej edycji został Orange Polska. Uczestnicy naszych zajęć będą mieli okazję pracować na prawdziwych case'ach przez co proces nauczania stanie się jeszcze bardziej atrakcyjnym. Wejście na drogę prawdziwego procesu badawczego umożliwi naszym uczniom współpraca z dostawcą prawdziwych casów. Przypisani grupom tutorzy poprowadzą uczestników naszego cyklu i nie pozwolą na zagubienie w gąszczu trackingów, analiz semiotycznych, IDI-ów, focusów i innych terminów badawczych.





Stanowisko: ACCOUNT MANAGER
Nazwa firmy: TNS Polska
Więcej

Stanowisko: Research Executive
Nazwa firmy: Nielsen
Więcej

 

Sektor Automotive będzie potrzebował badań.
Felieton Andrzeja Anterszlaka, Ipsos Polska.


Badania dla sektora publicznego
Felieton Jerzego Głuszyńskiego, Instytut Badawczy Pro Publicum


Tomasz Rakowski. "Etnografia/animacja/ sztuka. Nierozpoznane wymiary rozwoju kulturalnego".
Recenzja Anny Szutowicz z Grupy IQS.


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl