Newsletter PTBRiO nr 121

CONSUMER INTELLIGENCE

Rosnąca liczba źródeł informacji o postawach konsumenckich oraz zjawiskach rynkowo-społecznych to naturalne otoczenie, w jakim pracują badacze. Wyniki klasycznych badań ilościowych i jakościowych od wielu lat wzbogacamy pomiarami biometrycznymi, analizami semiotycznymi czy badaniami etnograficznymi. Analizujemy duże zbiory danych transakcyjnych czy zachowania konsumentów w Internecie. Przez 25 lat funkcjonowania naszej branży zbudowaliśmy imponujący, multidyscyplinarny aparat poznawczy, który każdego dnia dostarcza ogromu wiedzy na temat wyborów dokonywanych przy sklepowych półkach czy przed ekranami monitorów. Rekomendacje, które przekazujemy naszym klientom nie powstałyby jednak bez kluczowej w naszym zawodzie umiejętności interpretacji informacji. Umiejętność sprawnego przetworzenia strumienia bitów danych płynących z wielu źródeł jest dziś kluczową kompetencją badaczy i agencji badawczych. To my kumulujemy i rozwijajmy wiedzę o konsumpcji i konsumentach; śledzimy, rozumiemy iprzewidujemy zjawiska w tym obszarze; monitorujemy przemiany życia codziennego w Polsce i na świecie. Są to kompetencje trudne do przecenienia w sytuacji, gdy - przy pozorach nadmiaru informacji - rosną potrzeby jej usystematyzowania, a przede wszystkim - interpretacji.

Dziś, po 25 latach funkcjonowania badań rynkowych w Polsce definiujemy wiązkę tych kompetencji jako consumer intelligence - rozumienie szerokiego kontekstu uchwyconych w badaniach zachowań, preferencji, stylów życia różnych kategorii konsumentów. A także - zdolność dostarczania klientom wiedzy płynącej z realizowanych badań, ale także doświadczeń badacza, w sposób który pozwala podejmować trafne decyzje w biznesie.

XVI Kongres Badaczy Rynku i Opinii chcemy poświęcić pokazaniu nowego wymiaru naszych, budowanych przez lata kompetencji. Zapraszamy do świata consumer intelligence! Pokażmy światu, że umiemy to robić najlepiej! Więcej informacji na www.kongresbadaczy.pl

Rada Programowa
XVI Kongresu Badaczy


Marketing pokoleń

Zapraszamy już 13 maja do miasteczka Orange. Więcej informacji tutaj


Letnie Seminarium Badawcze

Tematem tegorocznego seminarium będą Historie opowiadane obrazem, spotykamy się w Badowie 21 i 22 maja. Więcej informacji tutaj


Konkurs zbadaj.to!

Trwa drugi etap konkursu dla studentów. Partnerem Merytorycznym konkursu jest LOTTO. Więcej informacji tutaj .


badaniamarketingowe.mobi
Na smartphonie możecie korzystać z:
Wyszukiwarki Ekspertów Badawczych
Wyszukiwarki Agencji Badawczych
Tabel Rankingowych
zawierających dane z corocznego badania realizowanego wspólnie z ESOMAR-em
Zapraszamy na badaniamarketingowe.mobi




LOTTO i zbadaj.to
Partnerem merytorycznym V edycji zbadaj.to jest marka LOTTO. Uczestnicy konkursu zostaną zaproszeni do pracy z najdynamiczniej rozwijającym się w ostatnim roku produktem Totalizatora Sportowego - grą Keno. Ich zadania będą koncentrowały się na opracowaniu badawczego wsparcia związanego z rozwojem produktu. Więcej o konkursie  www.zbadaj.to i facebook.com/zbadaj.to

Zostań partnerem Badania Wizerunku Branży Badawczej
W bieżącym roku odbędzie się kolejna edycja Badania Wizerunku Branży Badawczej. Zarząd PTBRiO zaprasza samodzielnych specjalistów oraz firmy (pod warunkiem rezygnacji z umieszczenia w wynikach badania) do wsparcia projektu w następujących obszarach:
  • analiza i prezentacja danych z badania,
  • analiza danych branżowych, ekonomicznych i innych, która może uzupełnić i wzbogacić obraz branży badawczej, jaki daje badanie,
  • moderowanie towarzyszących głównemu badaniu ilościowemu badań jakościowych,
  • organizacja i zarządzanie danymi.
Firmy i osoby zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o kontakt z biurem PTBRiO na adres sekretariat@ptbrio.pl
 

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj zyskaj patronat PTBRiO!

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



Badanie studentów
Ogólnopolski projekt Niezależnego Zrzeszenia Studentów mający na celu poznanie sytuacji studentów w Polsce. Więcej informacji wkrótce.
 

"PRAKTYKA NAUCE - NAUKA PRAKTYCE"
Najbliższe seminarium pt. "Analogowi versus cyfrowi" odbędzie się 20 maja 2015 r. o godz. 11.40 w Auli Centrum Nowoczesnych Technologii Informatycznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Więcej informacji
 

Bilans Kapitału Ludzkiego
Konferencja Polskiej Agencji Rozwoju i Przedsiębiorczości odbyła się 28 kwietnia 2015 roku w Warszawie. Wyniki badań są dostępne tutaj

Korelacje 2015
Konferencja odbędzie się w dniach 20-22 maja 2015 r. w Krakowie. Więcej informacji tutaj
 

25 lat nowoczesnego brandingu
Projekt THINKTANK mający na celu pokazanie, czym jest dziś silna marka i jakie jest jej znaczenie. Więcej informacji tutaj
 

VI Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców
Warsztaty i konferencja pt "Grywalizacja mediów - czyli o zmianach w komunikacji społecznej" odbędą się w dniach 19-20 listopada 2015 r. w Kampusie Głównym Uniwersytetu Warszawskiego w budynku dawnego Centrum Informatycznego UW. Więcej informacji tutaj

BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 13 kwietnia 2015 r. .

Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO dołączyli: Daniel Mrulewicz, Weronika Niżnik, Małgorzata Gwarek, Grzegorz Ostrowski, Beata Pawłowska, Jacek Kowalski, Paweł Łuszcz i Piotr Kwiatkowski. Więcej .
 

Uzyskaj 100% zniżki na wydarzenia organizowane przez PTBRiO.
Trwają prace nad udoskonaleniem bazy wiedzy. Członków PTBRiO, którzy chcą pomóc w realizacji tego projektu oraz uzyskać 100% zniżki w opłacie za udział w jednym z naszych eventów, zapraszamy do kontaktu z koordynatorką projektu Agnieszką Łebkowską lub biurem PTBRiO. Więcej tu i tu .



Zapraszamy do przejrzenia propozycji szkoleń.

Agile Research - kurs na sternika zwinnej motorówki.
Termin: 08.05.2015 r.   
Trenerzy:  Edyta Czarnota i Barbara Krug

Etnografia w badaniach rynku
Termin: 14.05.2015 r.   
Trener: Tomasz Jędrkiewicz

Jak w badaniach jakościowych z gąszczu luźnych wypowiedzi zbudować solidne wnioski i rekomendacje?
Termin: 18 i 19.05.2015 r.
Trener: Patrycja Szymańska

Strategia Customer Experience Management - wsparcie badawcze.
Termin: 20.05.2015 r.
Trener: Janusz Kamieński

Nic co ludzkie nie jest nam obce, czyli o badaniach w zarządzaniu marką na rynku farmaceutycznym.
Termin: 21-22.05.2015 r.
Trenerzy: Dorota Cudna-Sławińska i Tomasz Czajkowski

Zerwijmy z badawczą rutyną - o niekanonicznych i świeżych podejściach do badań.
Termin: 28-29.05.2015 r.
Trenerzy: Anna Mazerant i Adam Polasz





Stanowisko: Młodszy Badacz w Projekcie Strategicznym
Nazwa firmy: PZU
Szczegóły oferty

Stanowisko: Manager Customer Experience
Nazwa firmy: ING Bank Śląski
Szczegóły oferty

Stanowisko: Główny Specjalista ds. Strategii Marketingowej i Badań
Nazwa firmy: PZU
Szczegóły oferty

 


"Jak przestałem kochać design?" Marcin Wicha, wydawnictwo KRAKTER, 2015


Recenzja Arka Wódkowskiego (PTBRiO)

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl