Newsletter PTBRiO nr 121

Zobaczyć Big Picture

Dominika Maison napisała w Roczniku, że liczy się umiejętność dostrzegania Big Picture. Idąc za tą myślą - liczy się także (a może przede wszystkim) umiejętność skutecznego sprawiania, by dostrzegł go Klient i by skutecznie czerpał z tego korzyści. A to osobny obszar wiedzy i umiejętności, które warto rozwijać. Ale. kto z nas pamięta, kiedy ostatnio planował własny rozwój? Co roku rozważamy nasze plany urlopowe. Dokąd pojedziemy, jak spędzimy czas. Tymczasem osobiste plany rozwojowe z wyznaczonymi celami to raczej rzadkość.

Jako grupa ludzi zawodowo zajmujących się zadawaniem pytań i szukaniem odpowiedzi sporo czasu spędzamy de facto na zadaniach, które nas rozwijają. Jest tylko jeden kłopot: z czasem uczymy się coraz więcej "tego samego", zaczynamy poruszać się po utartych ścieżkach, standardach. Specjalizujemy się, ale niestety wąska specjalizacja też potrafi być pułapką - pułapką wygodnej niszy, która w dłuższym terminie uwstecznia.

Rozwój wymaga wychodzenia poza strefę komfortu. Rozwój to nie tylko nowe metody badawcze: to także (zwłaszcza!) niestandardowe umiejętności wykraczające poza klasyczny warsztat badacza. Aby odnosić sukcesy, dziś oprócz umiejętności z zakresu statystyki i metodologii badacz potrzebuje umiejętności dodatkowych - z obszaru interpretacji, nowych modeli analitycznych, storytellingu, wizualizacji, prowadzenia spotkań, negocjacji, zarządzania relacjami, personal brandingu. Każdy z nas rozwija własny warsztat. Albo - mniej lub bardziej świadomie - podejmuje decyzję, że go nie rozwija, dając się ponosić bieżączce.

Agnieszka Łebkowska
PTBRiO



Kongres Badaczy

Zapraszamy do zapoznania się z programem oraz zgłaszania udziału w XVI Kongresie Badaczy Rynku i Opinii.
Sponsor główny kongresu: GfK Polonia
Sponsorzy kongresu: Mands, Research Now, TNS
Więcej


Rocznik PTBRiO

Zamów najnowszy, jubileuszowy numer Rocznika! tutaj


Baza wiedzy

Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę materiałów zgromadzonych w bazie wiedzy. Na razie w wersji beta, bo jeszcze nie wszystkie zgromadzone materiały są upublicznione. Zapraszamy do wypróbowania!


Konkurs zbadaj.to!

Podczas październikowego Kongresu Badaczy wystąpią finaliści minionych edycji konkursu. Gratulujemy sukcesu, jakim jest zakwalifikowanie się do programu najważniejszego wydarzenia w kalendarzu badaczy. Oto tematy wystąpień finalistów oraz laureatów zbadaj.to.


badaniamarketingowe.mobi to
Na smartphonie możecie korzystać z: Wyszukiwarki Ekspertów Badawczych
Wyszukiwarki Agencji Badawczych
Tabel Rankingowych zawierających dane z corocznego badania realizowanego wspólnie z ESOMAR-em
Zapraszamy na badaniamarketingowe.mobi




Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj zyskaj patronat PTBRiO!

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



VI Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców
Warsztaty i konferencja pt "Grywalizacja mediów - czyli o zmianach w komunikacji społecznej" odbędą się w dniach 19-20 listopada 2015 r. w Kampusie Głównym Uniwersytetu Warszawskiego w budynku dawnego Centrum Informatycznego UW. Więcej informacji tutaj

BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl

XI Konferencja Ewaluacyjna
organizowana przez Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, której tematem są Ewaluacja polityki spójności. Rezultaty, wyzwania, rozwiązania. Konferencja odbędzie się 28-29 września 2015 r. w Krakowie. Więcej
 



Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO dołączyli: Ewa Świątkowska, Małgorzata Owczarzak-Ryng, Dorota Marciniak, Paweł Janus, Rafał Treichel, Wiesław Szydło, Małgorzata Wysocka i Marta Siegieńczuk.. Więcej .
 

Uzyskaj 100% zniżki na wydarzenia organizowane przez PTBRiO.
Trwają prace nad udoskonaleniem bazy wiedzy. Członków PTBRiO, którzy chcą pomóc w realizacji tego projektu oraz uzyskać 100% zniżki w opłacie za udział w jednym z naszych eventów, zapraszamy do kontaktu z koordynatorką projektu Agnieszką Łebkowską lub biurem PTBRiO. Więcej tu i tu .



Szkoła Badań Rynku
Trwa nabór do IX edycji Szkoły. Zapraszamy wszystkich przyszłych Dyrektorów Strategii, Kierowników Badań, Kierowników ds. Komunikacji, Insight Managerów, Brand Managerów! Program tegorocznych zajęć oraz informacje organizacyjne znajdują się tutaj


Szkolenia
Rozpoczynamy nowy sezon szkoleniowy, w którym mamy dla Państwa aż 8 nowości. Zapraszamy do zapoznania się z listą propozycji tutaj . Zapraszamy do korzystania ze zniżek z tytułu wcześniejszego zgłoszenia. A oto najbliższe szkolenia:

Dokąd zmierza ten sklep? Wykorzystanie trendów konsumenckich w zarządzaniu sklepem i punktem obsługi klientów.
Termin: 17 i 18.09.2015 r.   
Trenerzy:  Arkadiusz Wódkowski i Agnieszka Warzybok

Badania neuromarketingowe - co naprawdę mierzymy i co z tego wynika?
Termin: 25.09.2015 r.   
Trenerzy:  Piotr Machel i Janusz Sielicki

Insightem w konsumenta
Termin: 09.10.2015 r.   
Trenerzy: Agata Wiszniewska


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl