The Behavioural Insight Professionals?
Za nami kolejne badawcze święto. Kongres Badaczy w tym roku był wyjątkowo liczny, a co szczególnie cieszy nas organizatorów, jego sześciu na dziesięciu uczestników stanowili odbiorcy badań. To rekord, który utwierdza nas w przekonaniu, że wiedza o konsumentach zyskuje należną jej pozycję w procesach zarządzania strategicznego. I słusznie, bo w zachowaniach konsumenckich dokonuje się w ostatnich latach rewolucja, której przyczyn i przebiegu (zwłaszcza dalszego) nie da się zrozumieć bez profesjonalnego badawczego wglądu. To dlatego podczas Kongresu mówiliśmy głównie o interpretacji - istocie consumer intelligence, która w zalewie bitów danych stała się kluczową kompetencją badaczy.
Chyba wielu z nas obecnie czuje, że znaleźliśmy się w sytuacji nowego otwarcia, stawiającej przed nami ogrom możliwości. Wierzę, że to także doskonały moment na nowe pozycjonowanie naszego zawodu jako profesjonalistów pracujących nie dla, ale z klientami. To o tym mówił David Smith, viceprezes Esomaru, gość specjalny naszego kongresu, kiedy nazywał nas The Behavioural Insight Professionals. Na pewno będziemy wracać do tego motywu w najbliższych projektach i aktywnościach PTBRiO. Pamiętajmy jednak, że nowe otwarcie wymaga od nas badaczy nowych umiejętności, wiedzy i inspiracji. Gotowi?
Iza Rudak
PTBRiO
| |