Newsletter PTBRiO nr 133

Na styku

Najciekawsze, co obecnie obserwujemy, zarówno w życiu społecznym, jak i w biznesie, dzieje się na styku, po przekroczeniu granic, w nakładaniu się na siebie więcej niż jednej dziedziny czy sposobu działania. Na naszych oczach przesuwają się geograficzne, mentalne i kategorialne granice. Na mapach geopolitycznych, w naszych głowach i w tym, jak działa biznes. Obserwujemy to na płaszczyźnie polityki społecznej i wyzwań w zakresie migracji i mobilności, które w ostatnim roku stały się szczególnie palące. Widzimy to także w biznesie, w ideach, które działają ponad wcześniej wytyczonymi granicami kompetencji, które zaczynają się stykać, przenikać i nakładać na siebie. Dziedziny wiedzy i narzędzia, które wcześniej nie były ze sobą w dialogu, nagle się spotykają, jak choćby historia sztuki i eye tracking w analizie tego, co czyni dzieło ponadczasowym, czy ten ostatni i rentgenologia w procesie ulepszania obarczonej błędami diagnostyki. Zaawansowana matematyka stochastyczna pozwala przewidzieć obciążenie kas i zarządzać ich obsługą, a chemiczna analiza cętek na skórze lamparta - analizę wzorców rozprzestrzeniania się różnych zachowań konsumenckich. Nakładanie się wiedzy i przenikanie kompetencji prowadzi do powstawania nowych rozwiązań, wyjścia poza to, co znane i opisane - już w maju rusza pilotażowy wspólny projekt Amazona, DHL i Audi: zamówione przesyłki będą dostarczane prosto do bagażników samochodów. Kompetencje trzech dostawców stykają się i przenikają, tworząc nową jakość. Ważną umiejętnością, także w procesie projektowania produktów i w marketingu, staje się zderzanie tego, co wcześniej się nie stykało, eksperymentowanie, łączenie i nakładanie. Wobec tych procesów, które już się toczą, musimy się uczyć zadawać nowe pytania, inaczej badać to, co przekracza granice. Do takiej refleksji i podróży poza granice zapraszamy Państwa na najbliższym Kongresie.
Więcej na www.kongresbadaczy.pl


Rada Programowa
XVII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii



K16 - największy w Polsce projekt trendwatchingowy

Już 2 czerwca w warszawskim miasteczku Orange będzie miała miejsce obszerna prezentacja wyników projektu K16 (Konsument 2016). W jej programie, poza wystąpieniami autorów raportu i wywiadami z zaproszonymi gośćmi, znalazły się również do wyboru cztery warsztaty aktywizujące: Post-apo, Ciało, Roboty oraz Crossover. Liczba miejsc na seminarium i warsztatach jest ograniczona Więcej



Kongres Badaczy

"Na styku" to temat przewodni XVII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii. Zapraszamy do zgłaszania propozycji wystąpień!
Więcej


Zbadaj.to

Uczestnicy drugiego etapu przygotowują rozwiązania zadań konkursowych. Nagrodami są trzy dni warsztatów badawczych, płatne staże, udział w kongresie badaczy oraz możliwość zdobycia unikalnej wiedzy. Partnerem Merytorycznym konkursu jest Interia.
Więcej


Praktyka-Nauce, Nauka-Praktyce

W maju zapraszamy na spotkanie które będzie poświęcone marce. Odbędzie się 19.05.2016 r. o godz. 9:50, tradycyjnie w warszawskim SGH przy  Al. Niepodległości 128 (róg Madalińskiego) Więcej . Udział jest bezpłatny. Zapraszamy.




Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj zyskaj patronat PTBRiO!

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



Barometr CSR
Bezpłatna konferencja połączona z prezentacją wyników tegorocznej edycji badania Barometr CSR odbędzie się 31 maja br. w Warszawie. Konferencja skierowana jest do przedstawicieli świata biznesu - pracowników działów CSR, komunikacji, marketingu. Podczas konferencji zostaną przedstawione trendy wśród polskich konsumentów, ich oczekiwania wobec społecznej odpowiedzialności firm, a także możliwości jakie daje CSR w budowaniu marki.
Więcej
 

BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl



Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO dołączyli: Rafał Neska, Piotr Sedlak, Piotr Stec, Katarzyna Zerka, Aneta Kowalczuk, Blandyna Lewińska i Michał Główka. Gratulujemy! Więcej
 



Stanowisko: Badacz
Nazwa firmy: Instytut Badań Pollster
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

Stanowisko: Młodszy badacz
Nazwa firmy: Research Park
Miejsce pracy: Łódz
Szczegóły oferty

Stanowisko: Kierownik / Koordynator Projektów - Badania społeczne i Ewaluacje
Nazwa firmy: BlueHill
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

Stanowisko: Różne stanowiska
Nazwa firmy: Ipsos
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

 



Zapraszamy do zapoznania się z listą szkoleń tutaj i skorzystania ze zniżek z tytułu wcześniejszego zgłoszenia.

Jak technologie ubieralne projektują swoich użytkowników
Termin: 12.05.2016 r.
Trenerzy: dr Aleksandra Przegalińska, Aleksandra Więcka

Employer Branding - badania marki pracodawcy: standardy, dobre praktyki, popularne błędy. 
Termin: 19.05.2016 r.
Trenerzy: Agnieszka Łebkowska

Konsument przewidywalnie nieracjonalny. Nowe badania marketingowe.
20.05.2016 r. 
Trenerzy: Anna Gorączka, Michał Protasiuk

Raportowanie i prezentacja wyników
Termin: 9 i 10.06.2016 r.
Trenerzy: Adam Polasz i Mateusz Galica

Pułapki i wyzwania w analizie wyników badań jakościowych
Termin: 15.06.2016 r.
Trenerzy: Stanisław Mencwel


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl