Newsletter PTBRiO nr 137

Spóźnialski Maciej i niekonsekwentna Zuza, czyli jak zmieniać zachowania konsumentów

Maciej jest uczciwym facetem, uważa, że trzeba płacić rachunki na czas, ale z fakturą za komórkę zawsze się spóźnia. Zuza jest pro eko, ale zawsze kupuje wodę w plastikowych butelkach. Konsumenci. Chcieliby jedno, robią drugie. Postawa A nie przekłada się na wzorzec zachowania A, ale na B, niekoniecznie zresztą intencjonalnie. Jeśli jednak chcemy wpłynąć na realne zachowania naszych klientów niewiele nam przyjdzie z samych opinii - ostateczne decyzje konsumenci podejmują przy półce, w momencie wyboru usługi, czy w trakcie korzystania z produktu. 

Jak więc zmieniać i modelować zachowania, a nie tylko to, co ludzie mają w głowie? Pakiet potężnych możliwości dają narzędzia oparte o ekonomię behawioralną. Za pomocą serii ukierunkowanych bodźców (tzw.zapalników), których koszt jest często wielokrotnie mniejszy niż koszt dotarcia z komunikacją innymi kanałami, można szybciej i bardziej efektywnie modelować decyzje  i zachowania. Jeśli chcecie się dowiedzieć jak to zrobić, poznać zestaw narzędzi i zmierzyć się z realnymi wyzwaniami biznesowymi, zapraszam na warsztat Behavioral Change na zbliżającym się Kongresie Consumer Intelligence. A przy okazji: znaleźliśmy sposoby i na Macieja, i na Zuzę. 

Agata Grabowska
Przewodnicząca Rady Programowej Kongresu



Kongres Badaczy

Już za dwa tygodnie święto ekspertów consumer intelligence i największe tego typu wydarzenie w Europie Środkowo-Wschodniej: merytoryczne wystąpienia, warsztaty i wydarzenia towarzyszące. Zapraszamy już 13 i 14 października na Kongres Badaczy | Consumer Intelligence. Więcej


Szkoła Consumer Intelligence

Zapraszamy do udziału w X edycji cyklu zajęć poświęconych pozyskiwaniu i wykorzystaniu wiedzy o konsumencie. Tegoroczna odsłona Szkoły rozpocznie się w listopadzie, a zakończy w styczniu. Więcej


Rocznik badania marketingowe 2016/2017

Zamów bezpłatnie najnowszy numer Rocznika tutaj





Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj zyskaj patronat PTBRiO!

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



Badania i rozwój w biznesie
studia I stopnia na Uniwersytecie SWPS. Więcej informacji tutaj.
 

BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl

Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty
XII naukowa konferencja Katedry Marketingu Usług Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.Więcej informacji tutaj.
 



Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO dołączyli: Julia Dziubecka-Krupińska, Gabriel Matwiejczyk i Krzysztof Białkowski. Gratulujemy!

Tomasz Opalski na konferencji ESOMAR
Tomasz Opalski, członek PTBRiO będzie prelegentem podczas listopadowej konferencji ESOMAR Big Data World 2016. Gratulujemy! więcej
 



Stanowisko: Senior Research Executive
Nazwa firmy: Martin & Jacob
Miejsce pracy: Wrocław
Szczegóły oferty

Stanowisko: Pracownik Działu Realizacji Badań
Nazwa firmy: Quality Watch
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

Stanowisko: Senior Project Manager
Nazwa firmy: ARC Rynek i Opinia
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

Stanowisko: Specjalista ds. badań marketingowych
Nazwa firmy: Play P4
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

 



Szkoła Consumer Intelligence
Zapraszamy do zapoznania się z nowym programem i udziału w X edycji Szkoły! Więcej
 

Szkolenia

Zapraszamy do zapoznania się z listą szkoleń tutaj i skorzystania ze zniżek z tytułu wcześniejszego zgłoszenia.

Jak nie zabić badania złym kwestionariuszem, czyli o sztuce tworzenia skutecznych narzędzi badawczych
Termin: 06.10.2016 r.
Trener: Tomasz Dulinicz
Więcej

Od pomysłu do sklepowej półki. Badania innowacji FMCG.
Termin: 27-28.10.2016 r.
Trenerzy: Anna Gorączka i Michał Protasiuk
Więcej

Zerwijmy z badawczą rutyną - o niekanonicznych i świeżych podejściach do badań
Termin: 24-25.11.2016 r.
Trener: Anna Mazerant i Adam Polasz
Więcej



Warsztat K16
Zapraszamy do zapoznania się z aktualną ofertą dedykowanych formatów szkoleniowych dla firm. Przygotowaliśmy dla Państwa prezentację, warsztat inspiracyjny lub dedykowany warsztat trendwatchingowy. Zobacz więcej tutaj.

 

Consumer Intelligence Mentoring
Zapraszamy do zapoznania się z indywidualnym programem szkoleniowym PTBRiO Więcej

 

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl