Newsletter PTBRiO nr 137

Failcore, czyli przegrywanie to nowe wygrywanie

Przegrywanie nie jest już tematem tabu. Zdarza się nam za często, żeby móc zamieść każdą porażkę pod dywan. Jednocześnie zauważamy, że sukces - tak jak kłamstwo - może mieć krótkie nogi. Tworząc nasze social mediowe awatary wpadamy w pułapkę autokreacji i sztuczności. Okazało się też, że "5 magicznych trików na osiągnięcie sukcesu" nie działa (albo nigdy nie istniało). A skoro wygrywanie nie jest nam wszystkim dane, musimy nauczyć się jak można porażkę oswoić i przepracować.

Pomagają nam w tym media: Wysokie Obcasy piszą o nieudanych biznesach, a Magazyn Porażka bez ogródek wyśmiewa retorykę sukcesu. Pomagają nam w tym marki, które zamiast zarzucać nas obietnicami zwycięstwa, piękna i splendoru, zaczynają programowo dystansować się od kanonów doskonałości. A czasem wręcz kultywują przegrywanie, bo przegrywanie jest bardziej prawdziwe od nierealnego sukcesu. Wreszcie, pomagają nam w tym inni. Nastolatkowie na zamkniętych facebookowych grupach z coraz większą dozą śmiałości piszą o swoich codziennych życiowych "przegrywach", bo wiedzą, że zamiast zostać wyśmiani, reszta odpowie, że "miała tak jak oni". Bo porażka jest w stanie tworzyć i cementować społeczności. A goniący za sukcesem będą nieustannie się ze sobą ścigać. 

Już w styczniu zapraszamy na specjalnie spotkanie poświęcone tematyce failcore!

Paweł Pawiński i Łukasz Tarnowski
Zdobywcy Nagrody Publiczności XVII Kongresu Badaczy



Kongres Badaczy | Consumer Intelligence

Za nami XVII Kongres Badaczy | Consumer Intelligence. Zdobywcami głównej nagrody za wystąpienie "Failcore: o tym, w jaki sposób porażka styka się z sukcesem i uznaniem" zostali Paweł Pawiński i Łukasz Tarnowski. Wyróżnienia zdobyli: Ania Rzeźnik i Maciek Kosiorek za "Storyofmajlajf poznasz tylko na grupie" oraz Jacek Wasilewski i Tomasz Bartnik za wystąpienie pt "Lepiej budować marki wyraziste a nie wyróżnialne". Serdecznie gratulujemy! Więcej


Szkoła Consumer Intelligence

Partnerem merytorycznym tegorocznej edycji Szkoły została Grupa Danone. Partner jest odpowiedzialny za przygotowanie realnego case'u, który będzie jednym z zadań egzaminu końcowego. Zajęcia zaczynamy już w listopadzie, zapraszamy! Więcej


Cyber7.0

Rozpoczęły się prace nad kolejną edycją konferencji poświęconej badaniom konsumentów w cyberprzestrzeni. Spotkamy się 6 kwietnia 2017 r. tradycyjnie w Centrum Nauki Kopernik. Więcej informacji wkrótce!


Rocznik badania marketingowe 2016/2017

Zamów bezpłatnie najnowszy numer Rocznika tutaj




Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj zyskaj patronat PTBRiO!

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



Badania i rozwój w biznesie
studia I stopnia na Uniwersytecie SWPS. Więcej informacji tutaj.
 

BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl



Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO dołączyli: Maciej Marmuszewski, Agnieszka Warzybok i Klaudia Jackowska. Gratulujemy! więcej

Tomasz Opalski na konferencji ESOMAR
Tomasz Opalski, członek PTBRiO będzie prelegentem podczas listopadowej konferencji ESOMAR Big Data World 2016. Gratulujemy! więcej
 



Stanowisko: A Field Coordinator
Nazwa firmy: Just Worldwide
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

 



Szkoła Consumer Intelligence
Zapraszamy do zapoznania się z nowym programem i udziału w X edycji Szkoły! Więcej
 

Szkolenia

Zapraszamy do zapoznania się z listą szkoleń tutaj i skorzystania ze zniżek z tytułu wcześniejszego zgłoszenia.

Jak zmieniać zachowania? Ekonomia behawioralna w praktyce
Termin: 16-17.11.2016 r.
Trener: Agata Grabowska
Więcej

Zerwijmy z badawczą rutyną - o niekanonicznych i świeżych podejściach do badań
Termin: 24-25.11.2016 r.
Trener: Anna Mazerant i Adam Polasz
Więcej

Byliśmy młodzi, o coś nam chodziło. Pokolenia Y i Z w badaniach. 
Termin: 08.12.2016 r.
Trenerzy: Anna Rzeźnik i Bartłomiej Brach
Więcej

Jak za pomocą metod narracyjnych uspójniać koncepty marek 
Termin: 09.12.2016 r.
Trenerz: Jacek Wasilewski
Więcej

Visual thinking 
Termin: 14-15.12.2016 r.
Trenerzy: Agata Nowotny i Magda Kochanowska
Więcej



Warsztat K16
Zapraszamy do zapoznania się z aktualną ofertą dedykowanych formatów szkoleniowych dla firm. Przygotowaliśmy dla Państwa prezentację, warsztat inspiracyjny lub dedykowany warsztat trendwatchingowy. Zobacz więcej tutaj.

 

Consumer Intelligence Mentoring
Zapraszamy do zapoznania się z indywidualnym programem szkoleniowym PTBRiO Więcej

 

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl