|
|
|
|
The brand new PTBRiO
Ponad rok przygotowań, 4 warsztaty strategiczne, 674 respondentów, setki szkiców i projektów i jest: odmienione, zbudowane w oparciu o nową strategię, uzbrojone w świeżą identyfikację, nowe PTBRiO. Niecały miesiąc temu, na Kongresie Badaczy pokazaliśmy nową twarz naszego Towarzystwa. Nowy wygląd odzwierciedla ewolucję PTBRiO, którego najważniejsze aktualne (choć niezupełnie nowe) cele to: inspirowanie badaczy i marketerów nowymi koncepcjami poznawania konsumentów, integracja środowiska badawczego, wspomagająca przepływ idei oraz jak najszersze informowanie o roli jaką spełniają badania rynku. Architekturę, ideę oraz egzekucję odświeżonej marki przedstawia, krótka animacja, którą możecie zobaczyć tutaj .
Mamy nadzieję, że nowy branding się Wam podoba, i że wniesie do środowiska badań i marketingu powiew świeżości. Więcej o idei stojącej za nową marką przeczytacie w tekście Stworzone z udziałem badaczy, Tomka Sławińskiego. Tymczasem zapraszam do lektury newslettera, w którym jak zwykle porcja aktualności z życia branży badawczej.
|
|
|
Arkadiusz Wódkowski
Prezes PTBRiO
|
|
|
|
|
|
|
Kongres Badaczy wzbudził uznanie
Pod koniec października odbył się Kongres Badaczy Rynku
i Opinii. Impreza została nie tylko najwyżej w historii oceniona przez ponad 500-osobową publiczność, ale także zyskała uznanie zagranicznych gości. |
|
|
I Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców
PTBRiO objęło patronatem I Ogólnopolską Konferencję Metodologiczną Medioznawców
pt. „Zawartość mediów - metody, badania, postulaty”, którą zorganizował Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, 19 listopada 2010 r.
|
|
|
strefa b
przestrzeń swobodnej dyskusji badawczej
Inicjujemy nowe przedsięwzięcie, które zastępuje cykl spotkań Klubu Badacza, organizowanych w latach 2000-2010. strefa b jest projektem swobodnym, pozainstytucjonalnym, nieskrępowanym formą czy konwencją. Planujemy, dyskusje, projekcje oraz inne inspiracje. Zaczynamy od pokazu filmu The Social Network, który odbędzie się 7 grudnia w Kinotece. Opiekunami merytorycznymi spotkania są Iza Rudak, Katarzyna Gawlik i Robert Zydel.
Już wkrótce więcej informacji na ten temat. |
|
|
Stworzone z udziałem badaczy
W czwartkowy poranek, 21 października wręczyliśmy ponad pięciuset badaczom, zgromadzonym na Kongresie Badaczy tajemnicze arkusiki zawierające osiem niewielkich naklejek. Każda z nich przedstawiała zieloną strzałkę oraz napis „Stworzone z udziałem badaczy" - felieton Tomka Sławińskiego z ORA&Funksters.
|
|
|
Praca w badaniach
Uruchomiony wraz z zakończeniem konkursu serwis pośrednictwa pracy cieszy się coraz większą popularnością.
Aplikacja pozwala na bezpłatne umieszczanie ofert pracy i staży
a także daje możliwość prezentacji osób poszukujących pracy.
W serwisie niemal codziennie pojawiają się oferty. Zachęcamy Państwa do korzystania z serwisu i umieszczania własnych ogłoszeń.
Serwis pośrednictwa pracy został stworzony jako rozwinięcie konkursu dla studentów zbadaj.to. Więcej informacji o tym przedsięwzięciu znajdziecie Państwo na stronie www.zbadaj.to.
|
|
|
Iza Rudak recenzuje nową książkę D. Maison
Nowa książka Dominiki Maison „Jakościowe metody badań marketingowych”, to bardzo ważna lektura dla wszystkich przedstawicieli szeroko rozumianej branży badawczej, a także dla osób rozpoczynających przygodę z badaniami rynku.
|
|
|
Młodzi w krzywym zwierciadle
W październikowym wydaniu magazynu Harvard Business Review ukazał się artykuł Roberta Zydla, członka PTBRiO, pod tytułem "Młodzi w krzywym zwierciadle”.
|
|
|
Katalog PTBRiO
Od miesiąca dostępna jest najnowsza edycja Katalogu PTBRIO 2010/11. Zachęcamy do zamawiania publikacji, która przedstawia kompleksową analizę rynku badawczego, prezentuje sylwetki członków Towarzystwa oraz profile agencji badawczych. Katalog jest całkowicie bezpłatny.
|
|
|
Nowi członkowie PTBRiO
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO dołączył Sławomir Wilski z Pentor RI. |
|
|
Szkolenia PTBRiO:
Badania rynku przy wprowadzaniu marki
i repozycjonowaniu.
termin: 2 - 3 grudnia 2010 r.
osoba prowadząca: Artur Nierychlewski
(Millward Brown SMG/KRC)
W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań,
czyli jak poprowadzić efektywny warsztat strategiczny, kreatywny i innowacyjny.
termin: 7 - 8 grudnia 2010 r.
osoby prowadzące: Dorota Cudna-Sławińska
(Millward Brown Healthcare)
i Michał Kociankowski (Synergion)
|
|
|
Szkoła Badań Rynku:
Badania komunikacji
termin: 10 grudnia 2010 r.
osoba prowadząca: Paweł Ciacek
(Millward Brown SMG/KRC)
Dobre raportowanie i prezentowanie wyników badań
termin: 11 grudnia 2010 r.
osoba prowadząca: Michał Kociankowski (Synergion)
|
|
|
Weźmy to na warsztat, czyli o pożytkach zbiorowego myślenia
Warsztat, jako forma pracy i tworzenia rozwiązań w procesie marketingowym cieszy się coraz większą popularnością. Dawno już przesłał być obszarem kompetencji jedynie agencji reklamowych i strategicznych - dziś przy pomocy warsztatów, czy przynajmniej interaktywnych sesji, chcą pracować wszyscy: butiki kreatywne, marketingowcy, mediowcy, badacze, i pracownicy państwowych instytucji.
- felieton Doroty Cudnej-Sławińskiej, Millward Brown Healthcare i Michała Kociankowskiego, Synergion
|
|
|
|
|
|
|
|