Marki dobrze opowiedziane
Marki i produkt są częściami naszego świata tak jak ulice, domy i drzewa. I podobnie - przyjnajmnej niektóre z ich - mają swoją historię. Ta historia jest źródłem ich tożsamości i siły. Dom bez historii łatwo zburzyć, drzewo bez historii łatwo wyciąć. Ale niech ktoś spróbuje ściąć drzewo, pod którym pisał słynny poeta! Choćby był słynny tylko w swojej miejscowości, „jego" drzewo nie jest już tylko drzewem, staje się symbolem i znajduje obrońców.
Marki mają tę przewagę nad drzewami, że mogą opowiadać swoje historie same. Niektóre z nich, te historie po prostu mają, czasem mogą łatwo wpisać się w istniejącą historię (kto wiedział, że warka to dawna miara piwa?), a czasem muszą tworzyć swoją opowieść od nowa. Niezależnie od tego, skąd pochodzi historia marki, ważne, aby miała znaczenie dla konsumenta. Tylko wtedy istotna może stać się także sama marka, bo jest częścią istotnej opowieści. Staje się symbolem czegoś cennego, tak jak drzewo może nagle stać się symbolem osoby, sprawy czy zdarzenia, które miało miejsce pod jego konarami.
Tworzenie historii marek i wpisywanie ich w szersze historie ludzi, grup czy idei to trudna, ale fascynująca sztuka. Już wkrótce unikalna okazja bezpośredniego spotkania z ludźmi, którzy o opowiadaniu historii marek wiedzą wszystko: autorami książki Storytelling, branding in practice, którzy będą gośćmi konferencji Marki dobrze opowiedziane, czyli storytelling w praktyce, organizowanej przez PTBRiO przy współpracy Saatchi&Saatchi. Serdecznie zapraszamy!
|
|