Newsletter PTBRiO nr 80

Steve Jobs i połykacz mieczy

Poniższy artykuł dedykujemy zmarłemu wczoraj Stevowi Jobsowi.

Co łączy (byłego) prezesa międzynarodowego koncernu i cyrkowego artystę? Więcej, niż można by przypuszczać, ale po kolei.

NJuż tylko kilka dni nas od XII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii. Jak co roku przed publicznością wystąpi kilkudziesięciu badaczy prezentujących wyniki najróżniejszych badań i analiz, nowe podejścia metodologiczne i obserwacje z życia konsumentów. Kto uczestniczył w kongresach badaczy w latach poprzednich, z pewnością zauważył, że wystąpienia te warte są obejrzenia nie tylko ze względu na ich treści, ale także formę. Zwłaszcza odkąd rywalizują w konkursie o nagrodę publiczności, widać zwiększoną dbałość prelegentów o intrygujący tytuł i opis wystąpienia oraz niebanalny sposób samej prezentacji. Nie zdziwiłbym się, gdyby część prelegentów wertowała właśnie w poszukiwaniu inspiracji niedawno wydaną książkę o sekretach prezentacji zmarłego wczoraj Steve'a Jobsa. Sposób, w jaki przedstawiał on publiczności swoje kolejne produkty, budzi z jednej strony podziw co do jego talentu i perfekcjonizmu a z drugiej żal, że na co dzień rzadko spotykamy się z podobnie wciągającymi i perswazyjnymi prezentacjami wyników badań.

Oczywiście, łatwiej porwać publiczność, gdy za prezentacją stoi przełomowy i dopracowany w każdym calu produkt, ale dobry prezenter potrafi zrobić show pokazując nawet najnudniejsze dane, czego najlepszym dowodem jest Hans Rosling. Ten profesor akademicki, statystyk i doktor medycyny zajmuje się (z sukcesami) popularyzacją wiedzy na temat globalnego zdrowia i innych "nudnych" demograficznych tematów. Tajemnicą jego sukcesu jest to, że potrafi niczym Tomasz Zimoch z pasją komentować trendy w demografii a trudne do przyswojenia fakty obrazuje gadżetami, od klocków lego po pralkę. Gdy potrzebuje naprawdę ostrego zakończenia występu, niby od niechcenia... połyka miecz.

Nie namawiam nikogo do aż takich poświęceń podczas wystąpień, ale chciałbym sobie i wszystkim badaczom życzyć (nie tylko podczas Kongresu Badaczy, ale też na co dzień) prezentacji tak pasjonujących, budzących podziw i przekonujących, jak wystąpienia profesora Roslinga lub Steve'a Jobsa. O tym drugim Apple Inc mówi, iż "świat stracił właśnie wizjonera i geniusza kreatywności", którym niewątpliwie był. Od obu możemy się uczyć, jak ważne jest znalezienie wspólnego języka ze swoimi słuchaczami, atrakcyjny sposób przedstawiania faktów i dramaturgia wystąpienia. Przy tych wszystkich umiejętnościach opanowanie połykania mieczy to pestka.

Adam Polasz
Polska Telefonia Cyfrowa
główny specjalista
ds. badań rynku

członek PTBRiO




Zostało tylko kilka dni do XII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii - zapisz się już dziś
FORMULARZ ZGŁOSZENIA DOSTĘPNY JEST TUTAJ


Will Galgey - CEO w Futures Company będzie gościem specjalnym na zbliżającym się XII Kongresie Badaczy Rynku i Opinii.
Ponadto przed nami dwa dni spotkań z niezwykłymi ludźmi, moc inspiracji i nowych idei. Pasjonaci badań z całej Europy uczestnicząc równolegle w trzech sesjach będą mieli okazję chłonąć nowinki ze świata badań.
Zapowiedzi tych emocjonujących, a czasem zagadkowych wystąpień dostępne są już na stronie Kongresu pod zakładką program.


Badanie Wizerunku Branży Badawczej
Już po raz piąty badamy branżę badawczą - aktualne trendy i oczekiwania odbiorców badań zaprezentowane zostaną na XII Kongresie Badaczy Rynku i Opinii. Z częściowymi wynikami zapoznały się już grupy strategiczne na spotkaniu dla działaczy PTBRiO w Badowie.


Katalog PTBRiO 2011/2012
Katalog PTBRiO towarzyszy branży badawczej już od połowy lat 90. Jest świadkiem zmian i przeobrażeń zachodzących w branży badawczej. Zapraszamy do lektury archiwalnych wydań katalogu dostępnych bezpłatnie po wypełnieniu formularza na stronie dostępnego tutaj .
Premiera najnowszego wydania katalogu będzie miała miejsce podczas tegorocznego XII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii.


Strefa b
Winyle i wata cukrowa czyli styl retro wczoraj i dzisiaj. 100 retrozainteresowanych przybyło na ostatnie wrześniowe spotkanie strefy b. O tym jacy są żyjący dzisiaj retronowocześni konsumenci dowiecie się z raportu Agaty Grabowskiej dostępnego na stronie PTBRiO.


Współpraca
Już w październiku rusza nowy projekt towarzystwa, który będzie realizowany we współpracy z Instytutem Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur. Serdecznie zapraszamy pracowników naukowych, wykładowców oraz nauczycieli akademickich do udziału w cyklu seminariów poświęconych arkanom praktycznej strony branży badawczej.
Jeśli jesteście zainteresowani udziałem zapraszamy do zgłaszania się telefonicznie 22-628-55-85 lub drogą elektroniczną na adres: iwona.aleksandrowska@ibrkk.pl
Terminarz trzech pierwszych seminariów dostępny jest tutaj:


Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Pasjonatów branży badawczej zapraszamy do współtworzenia Newslettera PTBRiO. Czekamy na artykuły i ciekawe raporty badań. A może macie propozycje o czym chcielibyście przeczytać w naszym Newsletterze? Piszcie do nas na adres: sekretariat@ptbrio.pl




PTBRiO objęło patronatem

konferencję naukową "Marketing przyszłości - Trendy. Strategie. Instrumenty", która odbędzie się w dniach 9 -11 października 2011 r. Konferencja organizowana jest przez Katedrę Marketingu Usług Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Więcej http://www.marketingowa.wzieu.pl/.


PTBRiO po raz kolejny objęło patronatem

II Ogólnopolską Konferencję Metodologiczną Medioznawców zatytułowaną "Interdyscyplinarne horyzonty badań mediów". Wydarzenie będzie miało miejsce na Uniwersytecie Warszawskim, w dn. 17 i 18 listopada 2011 r.
Organizatorzy, pierwszego dnia konferencji proponują udział w warsztatach prowadzonych przez największe autorytety z całego kraju. Zaplanowano 5 sekcji, a udział w poszczególnych cyklach obrad można rezerwować pisząc na adres: tomasz.gackowski@id.uw.edu.pl.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami tutaj .




Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO

Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO w dniu 5 i 12 września 2011 Janusz Sielicki, Zarząd PTBRiO

Sesje zdjęciowe
Sesje zdjęciowe PTBRiO cieszą się ogromną popularnością w związku z czym zdecydowaliśmy o ustaleniu nowych terminów zdjęć. Dla członków z Warszawy i okolic przewidziana jest sesja październikowa, natomiast dla osób spoza Warszawy sesja odbędzie się podczas kongresu badaczy.



Nowi członkowie PTBRiO
Z przyjemnością informujemy, że w ciągu ostatniego miesiąca do grona członków PTBRiO przystąpiły cztery nowe osoby: Patrycja Reinhart, Kamil Kruk, Piotr Szymski, Piotr Czyżewski oraz Aleksandra Wicka

W mediach
Arkadiusz Wódkowski, prezes PTBRiO udzielił wywiadu dla pierwszego w Polsce magazynu Shopper Marketingu - TRADE MARKETER. Zapraszamy do lektury tutaj



Nadchodzące szkolenia PTBRiO to wyłącznie nowe propozycje

Sztuka prezentacji - jak skutecznie docierać z przekazem do odbiorców
termin: 25 i 26 października (wtorek i środa) 2011 r.
osoba prowadząca: Adam Polasz (Polska Telefonia Cyfrowa)

Praktyczne prowadzenie indywidualnego wywiadu pogłębionego IDI
termin: 15 i 16 listopada (wtorek i środa) 2011 r.
osoba prowadząca: Arkadiusz Wódkowski (AMPS)

Praktyka doboru prób w badaniach rynku i opinii
termin: 22 i 23 listopada (wtorek i środa) 2011 r.
osoba prowadząca: Stanisław Mirowski (Millward Brown SMG/KRC)



Szkoła Badań Rynku:

Ruszyły zapisy do kolejnej edycji Szkoły Badań Rynku, która rozpocznie się 3 lutego 2012 r. Zajęcia szkoły będą odbywać się w piątki i soboty i potrwają do końca marca. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń, a liczba miejsc jest ograniczona. Zapraszamy do zapoznania się z programem!!!




Co słychać w Amsterdamie, czyli 64-ty Kongres ESOMARu -relacja Dominiki Maison
W drugiej połowie września odbył się 64-ty już kongres Esomaru - największe światowe spotkanie branży badawczej.