Newsletter PTBRiO nr 89

Moc słowa

Wiele wskazuje na to, że w świecie komunikacji marketingowej dobiega końca epoka boomu wizualnego. Stworzony przez wszechobecne formaty reklamowe clutter dewaluuje ich wartość, przemieniając pulsujące reklamy Piccadily Circus czy Times Square w kulturowe symbole, mające niewiele wspólnego z efektywnością przekazu. Ascetyczny design, podbijający w ostatnich latach wnętrza europejskich i amerykańskich domów zwiastuje nadejście nowej tonalności reklamy. Specjaliści od komunikacji stoją przed wyzwaniem odnalezienia nowych wymiarów przekazu reklamowego. Zwiastuje to wielki renesans słowa, które przez ostatnie 20 lat pozostawało w cieniu trójwymiarowych animacji, efektów specjalnych, emotikonów i piktogramów.

Czy przypadkiem przez ten czas nie zaniedbaliśmy jego roli i znaczenia, zapominając, że język ulega ciągłej przemianie, zyskuje nowe konteksty i tworzy nowe formy komunikacji? Czy na pewno umiemy się nim jeszcze efektywnie i świadomie posługiwać, prowadząc realny dialog z konsumentami?

Komunikacja jutra powróci do słów. Nasze seminarium dostarcza inspiracji i wiedzy jak umiejętnie wykorzystywać ich moc.


Iza Rudak

Wiceprezes PTBRiO



Letnie Seminarium Badawcze Moc słowa
PTBRiO jest już po raz szósty organizatorem Letniego Seminarium Badawczego. Tegoroczne wydarzenie nosi tytuł Moc słowa. Uczestnicy seminarium będą mieli okazję posłuchać i spotkać takie osobistości jak między innymi prof. Jerzy Bralczyk, dr Jozef Maciuszek, dr Adam Skibiński czy dr Jacek Wasilewski. Już teraz zapraszamy do rezerwacji miejsca tutaj


Zbadaj.to - konkurs studencki
Trwa III edycja konkursu studenckiego zbadaj.to. Rozpoczął się już II etap tego konkursu, do którego zostało zakwalifikowanych 50 osób. Zwieńczeniem tego etapu będzie wyłonienie najlepszych z najlepszych i to na nich czekają atrakcyjne staże w agencjach badawczych. Praktyki badawcze w tym roku będzie można odbyć w agencjach: ARC Rynek i Opinia, Fundacja CBOS, GfK Polonia, Grupa IQS, IIBR, Ipsos, MASMI, TNS Polska i Millward Brown SMG/KRC.



Już dostępna poszerzona wersja raportu Wizerunek Branży Badawczej
Nowa wersja raportu Wizerunek Branży Badawczej jest już gotowa do pobrania ze strony PTBRiO. To już IV edycja tego badania, ale raport jeszcze nigdy nie był tak pogłębiony. Znajdziecie Państwo w nim m.in. informacje:
Z iloma agencjami współpracują klienci? Ile agencji znają? Jakie cechy badaczy są ważne dla klientów i jak te oczekiwania są spełniane? Czym się różnią klienci badań pracujący w różnych branżach? Segmentacja klientów badań. Rankingi agencji badawczych. Opinie na temat rynku badań w Polsce. Prognoza na 2012-2013.
Zapraszamy do pobrania raportu WBB 2011 tutaj.



Projekt Praca w badaniach
Portal Praca w badaniach zawiera dwa moduły: oferty pracowników oraz oferty pracodawców. Swoje ogłoszenia mogą zamieszczać zarówno firmy poszukujące pracowników jak i członkowie PTBRiO poszukujący nowych możliwości pracy.
Portal praca.ptbrio.pl cechuje:
precyzyjne dotarcie do badaczy pracujących w agencjach oraz po stronie zleceniodawcy, na które składają się informacje wysyłane do ponad 5 tysięcy odbiorców; profesjonalizm i potwierdzone kompetencje potencjalnych współpracowników - ogłoszenia zamieszczają członkowie PTBRiO (osoby z rekomendacjami i min. 2-letnim stażem pracy w agencji); konkurencyjna cena usługi.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami


Raport Idealny
Prace nad projektem Raport Idealny są w końcowej fazie. Dobiegło już końca badanie ilościowe CAWI, mające na celu zebranie informacji na temat dobrego raportu zdaniem klientów. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w badaniu, a tym samym wzbogacili nasz projekt o swoje cenne uwagi. W najbliższym czasie zaprosimy Państwa do szczegółowego zapoznania się w produktami finalnymi projektu.


Konsument 2012
Desk research, Panel Ekspertów oraz Data mining, spotkania, dyskusje i długie wieczory z coraz to bardziej inspirującymi danymi - a wszystko po to, by dowiedzieć się jakie trendy czy też zjawiska pokierują konsumentami w tym roku. Kulminacją tych działań jest raport Konsument 2012, który został zaprezentowany podczas spotkania w ramach strefy b 18 kwietnia. Raport można pobrać ze strony www.ptbrio.pl




Katalog PTBRiO 2011/2012

Jeśli jeszcze nie masz najnowszego katalogu PTBRiO to złóż zamówienie na bezpłatny egzemplarz katalogu 2011/2012 klikając tutaj. tutaj


Strefa b
Zapraszamy do zapoznania się z informacjami na temat ostatnich i najbliższych najbliższych spotkań strefy b




Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Jeśli chcesz zostać recenzentem najnowszych pozycji wydawniczych na rynku branżowym, to skontaktuj się z nami pisząc na adres: sekretariat@ptbrio.pl Propozycja skierowana jest do członków PTBRiO.

Praktyka Nauce, Nauka Praktyce
Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur (IBRKK) we współpracy z Polskim Towarzystwem Badaczy Rynku i Opinii zaprasza na kolejne seminarium z cyklu spotkań poświęconych praktycznym aspektom wykorzystania badań marketingowych. Spotkania przeznaczone są dla środowisk akademickich, w szczególności przedstawicieli uczelni ekonomicznych.
Najbliższe spotkanie:
19.04.2012 BADANIA MARKI O czym są badania shopperowe i do czego się je wykorzystuje (Marek Klajda - Dyrektor ds. Badań Konsumenckich na Europę, Artur Czajka - Starszy Menadżer zespołu badań konsumenckich, The Nielsen Company Praktyczne zastosowania badań shopperowych i retail audit; (Marcin Dobek - Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Badań i Zarządzania Kategorią, Bartłomiej Sokołowski - Senior Account Manager, ABR SESTA Seminarium odbędzie się w siedzibie Instytutu, Al. Jerozolimskie 87, V piętro - sala 505. Prosimy o potwierdzenie udziału w spotkaniu telefonicznie 22-628-55-85 lub drogą elektroniczną iwona.aleksandrowska@ibrkk.pl

PTBRiO objęło patronatem

Kongres Dyrektorów Marketingu 25-29 kwietnia 2012 r. w Sopocie

IV Ogólnopolski Zjazd Analityków Mediów na Uniwersytecie Warszawskim, 10 maja 2012 r.

VII Ogólnopolską Konferencję Naukową Quo Vadis Marketingu, 10-12 maja 2012 r., Uniwersytet Szczeciński

Międzynarodowy Kongres Shopper Marketingu, 16-17 maja 2012 r. w Warszawie



Do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli Anna Fiń, Bożysława Jaworska-Posiła, Paweł Trojanowski. Dzisiaj zapraszamy do zapoznania się z sylwetką pani Anny Fiń.



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
z dnia 2 kwietnia roku, przygotowany przez członka Zarządu PTBRiO Janusza Sielickiego.



Badanie nieświadomych motywów zachowań konsumenckich
termin: 10 i 11 maja 2012 r.
Prowadzi Paweł Wójcik (4P Research Mix)

Badania jakości obsługi klientów - praktyczny kurs podstawowy
termin: 31 maja i 1 czerwca 2012 r.
Prowadzi Arkadiusz Wódkowski (AMPS)




"Nowa era innowacji" C.K. Prahalad, i M.S. Krishnan
recenzja Anny Kuberackiej z Frost&Sullivan.


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl