Newsletter PTBRiO nr 89

Spotkajmy się!

Nasza branża ulega ciągłej metamorfozie. Różnice stają się widoczne szczególnie kiedy porównamy stan branży w dniu dzisiejszym do lat 90-tych. Przy czym, nie chodzi oczywiście wyłącznie o kilkuset stronicowe, drukowane i bindowane raporty przygotowywane głównie w formie tekstowej, czy też briefy przesyłane przez klientów faksem (na marginesie, dobrze byłoby, gdyby wreszcie powstało coś na kształt muzeum branży badawczej.) Chodzi o hermetyczny świat agencji badawczych i badaczy z ich patentem na nieomylne sądy dotyczące konsumentów w Polsce, który już dawno pogrążył się w odmętach przeszłości. Dziś wiedza na temat badań i konsumentów znacznie się rozszerzyła, ponieważ wypełzła z zacisza gabinetów badaczy i almanachów wiedzy badawczej kierując się do działów badań firm zlecających badania, strategów, agencji reklamowych, domów mediowych, agencji interaktywnych, itd. W świecie, w którym nikt nie ma patentu na mądrość i wiedzę - bo to mają już wszyscy - liczy się to, kto będzie skuteczniejszy biznesowo. Czy na badaniach i konsumentach znają się dziś już wszyscy i firma badawcza nie jest nikomu potrzebna? Na szczęście nie! Jesteśmy świadkami coraz większej ilości podejść partnerskich, kiedy to firma badawcza wspólnie z podmiotem spoza branży realizuje swoje cele związane z eksploracją świata konsumentów otwierając się jednocześnie na unikalną wiedzę i know how drugiej strony. Wspólnie (prawie) zawsze oznacza skuteczniej.

Tej idei sprzyja zbliżający się wielkimi krokami XIII Kongres Badaczy Rynku i Opini. Jego główną intencją jest pokazanie w jak dużym stopniu badania są istotne dla biznesowego sukcesu firmy. Kładziemy zatem akcent na stronę praktyczną badań i współpracę między firmami badawczymi i nie-badawczymi. Z 39 ciekawych prezentacji, wiele z nich to realne case'y przestawiające m.in.: niedawno wprowadzone komunikacje, produkty, rebranding. Ich celem jest sprowokować nas marketerów do przemyśleń i refleksji pomocnych w codziennej pracy. Wśród prezenterów sporo teamów kliencko-badawczych. Będzie się działo!

Serdecznie zapraszam w imieniu własnym oraz całej Rady Programowej do wzięcia udziału w tym największym wydarzeniu branży badawczej. Życzę wszystkim uczestnikom udziału w wielu inspirujących wystąpieniach. Spotkajmy się ponownie razem. A przy okazji, świetnej zabawy na czwartkowym Research Mix Party.


Adam Szymczak

TNS Polska



XIII Kongres Badaczy Rynku i Opinii
Został niecały miesiąc do największego w branży badawczej wydarzenia - XIII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii. Czekają nas dziesiątki inspirujących wystąpień i dyskusji. Tym razem skupimy się w dużej mierze na pokazywaniu roli badań w marketingu strategicznym - niezwykle istotnym w biznesie. Więcej o tym czym będzie tegoroczny Kongres mówi Michał Kociankowski - przewodniczący Rady Programowej.
www.kongresbadaczy.pl


Raport Idealny
Pobierz ścieżkę tworzenia dobrego raportu tutaj. Zapytaj o szkolenie na temat tworzenia dobrych raportów pisząc na adres szkolenia@ptbrio.pl.


Strefa b
Zapraszamy do pobrania prezentacji z ostatniej strefy b realizowanej we współpracy z agencją IIBR. Prezentacja dostępna jest tutaj . Tymczasem przed nami nowy cykl spotkań w ramach projektu strefa b. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do aktywnego śledzenia propozycji nowych tematów. Startujemy już w październiku. Tym razem tematem przewodnim będzie film Darling I lowe ju a spotkanie odbędzie się w nowym miejscu. Więcej informacji już wkrótce.


Projekt Konsument 2012
Poznaj najważniejsze trendy i zjawiska konsumenckie. Raport Konsument 2012, jest dostępny do pobrania na naszej stronie


Dostępny jest raport Wizerunek Branży Badawczej
Raport Wizerunek Branży Badawczej to zbiór ciekawych zestawień i porównań z rynku polskiego wraz z prognozą na lata 2012-2013. Klienci, badacze, agencje, rankingi to tematy, które nawzajem się przenikają tworząc jedno z niewielu dostępnych obecnie źródeł wiedzy na temat branży badawczej w Polsce. Co jeszcze zawiera raport Wizerunek Branży Badawczej?
Kliknij tutaj i pobierz pełną wersję raportu.


Rocznik PTBRiO 2012/2013

Jak co roku, w październiku podczas Kongresu Badaczy Rynku i Opinii będzie miała miejsce premiera najnowszej edycji rocznika PTBRiO. My zachęcamy już teraz do złożenia zamówienia na tę publikację dostępnego tutaj




III Ogólnopolskiej Konferencji Metodologicznej Medioznawców pt. Nowe media. Nowe problemy i metody badawcze?
oraz II edycji warsztatów metodologicznych. Warszawa, 22-23 listopada 2012r. Zaproszenie na konferencję i warsztaty. Kliknij tutaj.

Ksiązka pod redakcją Dariusza Jemielniaka
„Badania jakościowe. Podejścia i teorie" tom I oraz „Badania jakościowe. Metody i narzędzia" tom II.

Projektowi "BRing. Nauki społeczne dla gospodarki"
realizowanemu przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera. Więcej informacji tutaj



Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newsletteru PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Robert Zydel.



Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli Marta Jakubczyk, Monika Kunkowska, Michał Mackiewicz, Katarzyna Oleszczyk, Joanna Płuciennik, Anna Polańska, Adam Szymczak oraz Karolina Wojdyna. Przeczytaj więcej



Komunikaty z zebrań Zarządu PTBRiO
w dniu 3 września 2012 r.

Nowości dla członków
W zakładce DLA CZŁONKÓW szukajcie aktualności, wydarzeń, informacji o benefitach i wielu innych opcji, z których możecie korzystać jako członkowie. Więcej informacji tutaj



Szkolimy Was już od 10 lat! Tym razem zapraszamy do przeglądu naszych nowych propozycji szkoleniowych.

1. Badania jakościowe online.
2. Wykorzystanie serwisów i sieci społecznościowych
    do prowadzenia badań społecznych i marketingowych.
3. Skuteczny menadżer: realizacja zadań i budowanie
    motywacji.
4. Badania marketingowe - przewodnik użytkownika.
5. Gamefication w badaniach marketingowych.
6. Dobór próby i grup docelowych w klasycznych
    i internetowych badaniach marketingowych.
7. Badania reklamy - przegląd stosowanych metod
    badawczych.
8. Przestrzenna wizualizacja danych brandingowych.
9. Szerokie spojrzenie na konsumenta oraz kategorię jego
    oczami, czyli badania U&A i badania segmentacyjne.
10. Warsztaty edytorstwa wizualnego (visual editing).
11. Etnografia w badaniach rynku.
12. Skuteczne zarządzanie zespołem.

Rusza VI edycja Szkoły Badań Rynku
Już w październiku rusza kolejna edycja Szkoły Badań Rynku, tym razem w nowej, odświeżonej formule.
Czytaj więcej..
Zapytaj o szczegóły, pisząc na adres szkola@ptbrio.pl lub dzwoniąc pod numer 22 648 44 92.




"Gang Leader for a Day: A Rogue Sociologist Takes to the Streets"
Sudhira Venkatesh

Recenzja Roberta Zydla


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl