Newsletter PTBRiO nr 89

Nieustająca reaktywacja badań

Uczestniczymy w dyskusjach o końcu czy kryzysie badań od kilkunastu lat. Świat jak zwykle nas w tym wyprzedza. W latach 70-tych pisano, że: marketerzy słabo definiują cele marketingowe, badania są bardzo ciekawe ale bezużyteczne, badacze zadają świetnie pytania, jeszcze lepiej analizują, ale brakuje w tym wszystkim kontekstu. Kotler na początku lat 90. streszczał kluczowe zarzuty wobec badań: marketerzy nie pokazują ostatecznych celów i trwa wielka zgadywanka, badania głównie odkrywają fakty, badacze (nawet w jednej agencji) reprezentują bardzo nierówny poziom.
Czytaj więcej


Arkadiusz Wódkowski

członek honorowy PTBRiO



Cyberresearch
Cyberresearch3.0 nadchodzi - już w dniach 18 i 19 kwietnia br. odbędzie się forum wymiany idei w zakresie badań związanych z internetem. Minął termin zgłoszeń na konferencję i aktualnie trwa ocena nadesłanych zgłoszeń przez Radę Programową.
W tym roku w Radzie zasiadają:
Robert Zydel (PTBRiO, Saatchi & Saatchi)
Janusz Sielicki (PTBRiO, IIBR)
Michał Rybkowski (UPC)
Patrycja Tomczyk-Serafin (Sandoz)
Agnieszka Wiśniewska (Onet)
Albert Hupa (IRC)
Grzegorz Berezowski (180hb)
Zapraszamy do śledzenia informacji na temat konferencji tutaj


Nowe trendy w badaniach jakościowych
Już 21 marca, na konferencji Nowe trendy w badaniach jakościowych, dowiemy się co nowego w badaniach jakościowych. Nad kontentem będzie czuwać Rada Programowa konferencji w składzie: prof. UW dr hab. Dominika Maison, krajowy delegat ESOMAR, Izabela Rudak - TNS Polska, Agata Grabowska - McCann Worldgroup, Robert Zydel - Saatchi and Saatchi. Więcej informacji już wkrótce.


Strefa b
Warszawa! Teraz! O warszawskich mutacjach i permutacjach w przestrzeni miejskiej i różnych narracjach na temat Warszawy porozmawiają m.in.: Wojciech Bartelski (burmistrz Dzielnicy Śródmieście) i Jan Strumiłło (warszawski architekt). Dyskusję będzie moderować Paweł Ciacek z Projekt: Polska. Zapraszamy na strefę b 30 stycznia 2013, godz., 18.00, PaństwoMiasto, ul. Andersa 29.
Zapisz się na spotkanie tutaj .


Raport Idealny - szkolenia zamknięte
Dobry raport to podstawa dla decyzji podejmowanych przez Twojego klienta. Ważne jest, by przekazać mu wartościowe informacje w przejrzysty sposób. My dowiedzieliśmy się jak to zrobić. W kompleksowym projekcie badawczym, zapytaliśmy badaczy ze strony klientów o to jaki powinien być dobry raport. W naszym szkoleniu umieściliśmy etap tworzenia raportu w przebieg całego procesu badawczego. Zebrana wiedza koresponduje z aktualną sytuacją rynkową. Odwołuje się do wymogów stawianych przez klientów - decydentów. Zarezerwuj udział w szkoleniu lub prezentacji. Dowiedz się więcej, pisząc na adres: szkolenia@ptbrio.pl.


Rocznik PTBRiO 2012/2013

Zachęcamy do złożenia zamówienia na bezpłatny rocznik PTBRiO Badania marketingowe tutaj




Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. sekretariat@ptbrio.pl
Robert Zydel.
Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami
tutaj



Konferencji
ANTROPOLOGIA - INNOWACYJNOŚĆ - BIZNES

Więcej informacji .



Nowi członkowie
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli Justyna Siekierczak, Agnieszka Ogrocka, Przemysław Wesołowski i Maja Długołęcka-Sarlej .



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 7 stycznia 2013 r.

Nowości dla członków
W zakładce DLA CZŁONKÓW szukajcie aktualności, wydarzeń, informacji o benefitach i wielu innych opcji, z których możecie korzystać jako członkowie. Tym razem przygotowaliśmy dla Was dostęp do materiałów z XIII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii. Więcej informacji



Zapraszamy do przeglądu naszych nowych propozycji szkoleniowych.

Badania rynkowe z wykorzystaniem technologii
mobilnych.

Termin: 20 lutego 2013 r.
Trener: Albert Hupa (Interactive Research Center)

Warsztat o warsztatach.
Termin: 12 marca oraz 26 marca 2013 r.
Trenerzy: Magdalena Dobrowolska-Sagan (Prowokacje Strategiczne), Katarzyna Piwowarczyk-Atys (Kompania Piwowarska)

Badania jakościowe online.
Termin: 13 marca 2013 r.
Trener: Katarzyna Gawlik (TNS Polska)




5 tysięcy osób i jeden model czyli jak stworzyć klucz do Pokolenia Y.
Małgorzata Radkowska o książce Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?, J.Van den Bergh, M.Behrer


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl