Na Letnim Seminarium Badawczym :

  1. Dowiesz się jak tworzyć skuteczne komunikaty wizualne,
  2. Usłyszysz o tym, co decyduje, że pewne kreacje wygrywają rywalizację o dostęp do umysłu odbiorców, a inne przepadają niezauważone,
  3. Poznasz zasady tworzenia bogatych znaczeniowo logotypów i angażujących identyfikacji wizualnych print i digital,
  4. Zobaczysz znaczenie obrazu w szeroko rozumianym customer experience,
  5. Dowiesz się jakimi metodami badać komunikację wizualną,
  6. Nauczysz się jak efektywnie wizualizować uzyskane w badaniach dane.

Dzięki czemu:

  1. Będziesz efektywnie wspierać budowę przewagi konkurencyjnej Twojej firmy w obszarze identyfikacji wizualnej,
  2. Usprawnisz komunikację wewnętrzną w Twojej organizacji,
  3. Zoptymalizujesz proces badawczy w swojej firmie,
  4. Zmaksymalizujesz korzyści współpracy z zewnętrznymi kooperantami.

Tak o idei seminarium pisze Izabela Rudak, prezes PTBRiO:

O tym, że jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów, powiedziano już bardzo wiele. Wzrok, to najchłonniejszy ze wszystkich naszych zmysłów, a przetwarzanie obrazów jest silniej, niż w przypadku innych bodźców, powiązane z emocjami. Dziś, nasze umysły codziennie muszą mierzyć się z nadmiarem bodźców wzrokowych, a tysiące obrazów konkurują o naszą uwagę i zaangażowanie. Dynamicznie zmieniają się i współwystępują ze sobą wizualne trendy - ascetyczna prostota obowiązuje równolegle z celowym przerostem formy i koloru. Jak w takich realiach tworzyć skuteczne komunikacje wizualne? Co decyduje o tym, że pewne kreacje wygrywają rywalizację o dostęp do umysłu odbiorców, a inne przepadają niezauważone (a nawet jeśli zostają zauważone, to pozostają bez istotnego wpływu na nasze późniejsze skojarzenia i procesy decyzyjne)? LSB to seminarium, na którym od lat wychodzimy poza perspektywę stricte badawczą po to, aby lepiej zrozumieć najnowsze zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie i dzięki temu trafniej interpretować wyniki badań.

Tym razem, przyjrzymy się znaczeniu obrazu w skutecznej komunikacji marketingowej. Porozmawiamy o zasadach tworzenia bogatych znaczeniowo logotypów i identyfikacji wizualnych (zarówno w ujęciu klasycznym - etykiety, opakowania, jak i w obszarze digital), a także o znaczeniu obrazu w szeroko rozumianym customer experience. Podyskutujemy o tym jak tworzyć wizualizacje, które się wyróżniają i niosą angażujący przekaz. Dowiemy się jakimi metodami badać komunikację wizualną i jak efektywnie wizualizować uzyskane w badaniach dane.

Lokalizacja: Folwark Badowo.

Czas trwania: od 21 maja 2015 r. (czwartek) od godz. 11.00 do 22 maja 2015 r. (piątek) do godz. 16.30.


Wartości netto od osoby, termin płatności 14 dni od daty wystawienia faktury proforma. W koszt uczestnictwa jednej osoby wliczone są: udział w sesjach i warsztatach, materiały konferencyjne, wyżywienie i jeden nocleg – jedno miejsce w pokoju dwuosobowym. Dopłata do pokoju jednoosobowego 150 zł netto/osobę. Ilość pokoi jednoosobowych jest ograniczona. Zgłoszenia: należy dokonać tutaj Po otrzymaniu zamówienia organizator wysyła mailem potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z fakturą Pro Forma. Ostateczną fakturę VAT wystawia po otrzymaniu płatności.

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii obsługę Seminarium zapewnia firma:
ORA&Funksters Tomasz Sławiński
ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
NIP 951-180-25-41

Wpłaty za udział w Seminarium należy dokonać na konto:
Idea Bank 84 1950 0001 2006 0439 9456 0002

Rezygnacja: z udziału w Seminarium bez konsekwencji finansowych można zgłaszać do 13 maja 2015 r. e-mailem na adres: sekretariat@ptbrio.pl Rezygnacja w późniejszym terminie pociąga za sobą konieczność wniesienia pełnej płatności za udział .

Biuro Organizacji Seminarium:
ul. Szarotki 11
02-609 Warszawa
tel.: 22 649 97 74
tel./fax: 22 649 97 75
sekretariat@ptbrio.pl

21 maja

11.00-12.00 - Obrazy, znaki, ikony, czyli jak widzimy to, co widzimy.
Jacek Wasilewski (Uniwersytet Warszawski)

12.00-13.00 - Wyścigi obrazów, czyli wycieczka do głowy projektanta.
Magdalena Kochanowska (Akademia Sztuk Pięknych)

Lunch

14.00-15.00 - Przebadać niebadalne; wybór logo PZU.
Jerzy Hołub (PZU)

15.00-16.00 - Sposób na Żywca, czyli jak wyłowić perełkę z piwa lub wody źródlanej. Case study Grupy Żywiec i Żywiec Zdrój.
Anna Ściechowska (Grupa Żywiec) i Maria Otmar-Sztejn (Żywiec Zdrój)

Przerwa kawowa

16.30-17.30 - Proste, szybkie, lepkie... Dane zwizualizowane.
Vadim Makarenko (BIQ Data)

17.30-18.30 - Planowanie dzikich łąk, czyli rzecz o wizualizacji witryn sklepowych.
Arkadiusz Wódkowski (AMPS)

Kolacja

20.00-21.00 - Nie gęsi. Polskie projektowanie graficzne 1919-1949.
Piotr Rypson (Muzeum Narodowe w Warszawie)

10.00-16.30 - Warsztat: Pokaż, co chcesz powiedzieć — warsztat edytorstwa wizualnego
Jacek Gałązka (Ex-press)