Sposób na Żywca,
czyli jak wyłowić perełkę z piwa lub wody źródlanej. Case study Grupy Żywiec i Żywiec Zdrój.
Letnie Seminarium Badawcze PTBRiO, 21 maja 2015r., 15.00-16.00

Jak budować markę opierając się jedynie na dwuwymiarowych nośnikach – etykiecie na butelkę, plakacie czy billboardzie? Jak przekazywać nowe treści onbsp;markach, które są znbsp;nami od lat i wszyscy wszystko onbsp;nich wiedzą? Jak ocenić ryzyko radykalnej zmiany opakowania, aby nie strzelić sobie samobója? Jak rozmawiać znbsp;konsumentami i wyłowić perełkę spośród artefaktów? Jak - będąc badaczem - nie utonąć w oceanie propozycji, linii kreatywnych i wariantów? i przede wszystkim, czy ktoś pamięta, po co to w ogóle robimy?

Te i inne pytania zadajemy sobie jako badaczki przy okazji każdego badania opakowania. Chcemy podzielić się dwoma konkretnymi case’ami jako bazą do dyskusji onbsp;tym, jak badać opakowania specyficznych marek: wody Żywiec Zdrój i piwa Specjal (Grupa Żywiec).

Maria Otmar-Sztejn, Market Research & Consumer Insight Manager w Żywiec Zdrój. z badaniami rynku i konsumenta związana od 10 lat, doświadczenie zdobywała zarówno po stronie agencji badawczej jak i klienta. Absolwentka Metod Ilościowych w Szkole Głównej Handlowej. 




Anna Ściechowska, Senior Consumer Intelligence & Innovation Manager w Grupie Żywiec. Marketingowiec i badaczka z ponad 10 letnim doświadczeniem, początkowo w branży farmaceutycznej OTC, a następnie w kategorii piwa. Absolwentka Wydziału Zarządzania, Podyplomowego Studium Filozofii i Etyki oraz Socjologii na ISNS UW. Obecnie w trakcie doktoratu na Wydziale Socjologii i Filozofii UW.