Ścieżka CLIENT
 
Cykl zajęć dedykowany osobom, które chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności odnośnie prowadzenia badań oraz wdrażania ich wyników po stronie Zamawiających.
 
Dołącz do grupy:
- wspólnie poszukamy odpowiedzi, jak bardzo samowystarczalny jest dziś klient w kwestii badań
- dowiesz się, jak zmienia się definicja i rola badacza/działu badań w firmie i jak w praktyce wpływa to na biznes (klienta i branży badawczej)
- poznasz proces badawczy od strony klienta, wraz z jego meandrami i pułapkami
- poznasz dobre praktyki i narzędzia przydatne w procesie projektowym
- zmierzysz się z rzeczywistymi wyzwaniami merytorycznymi, badawczymi i analitycznymi, z którymi na co dzień stykają się pracownicy działów badań

PROGRAM:

Dzień 1

Moduł I: Narzędziownik badacza, czyli co warto mieć w swoim arsenale
(wykład z elementami konwersatorium, 1-2 ćwiczenia praktyczne), w tym m.in.:
  • mapa narzędzi badawczych (wykład ilustrowany prezentacją wybranych narzędzi badawczych, np.:
    • TGI, NetTrack, gemiusAudience, Nielsen Audience Measurement,
    • różne narzędzia do badania np. kondycji marki, satysfakcji klientów,
    • panele online i narzędzia do realizacji samodzielnych projektów badawczych,
    • narzędzia do testów UX offline i online,
    • narzędzia do analityki webowej
  • źródła danych i wiedzy (prezentacja + ćwiczenia; praca na komputerze/ tablecie lub smartfonie)
  • dokumentacja i organizacja pracy (prezentacja + potencjalnie ćwiczenie)
Moduł II: Praca w badaniach to nie tylko badania:
  • w labiryncie ochrony danych osobowych – wpływ stanu prawnego na pracę badaczy, gdzie jesteśmy i jakie zmiany są planowane
  • umowy – jakie ich elementy są w kompetencjach działów badań i o czym warto pamiętać, etyka badawcza, ESOMAR

Dzień 2

Moduł III: Badania w firmach małych, średnich i dużych (z udziałem gości)
  • firmowa mapa badawcza – miejsce działu/działów badań w strukturze i konsekwencje ilości jednostek organizacyjnych i ich umiejscowienia (luźna formuła prezentacji połączonej z dyskusją)
  • tzw. „big data” i business intelligence i ich wpływ na działy badawcze (krótka prezentacja wprowadzająca w temat, panel z gośćmi, możliwość dyskusji)
  • współpraca z klientami wewnętrznymi – jak jązorganizować, m.in. mapowanie potrzeb, przygotowywanie briefów dla agencji, warsztaty i prezentacje, materiały z badań - wizualizacje (warsztat z udziałem gości)
  • współpraca z partnerami i dostawcami – agencjami badawczymi, dostawcami narzędzi i rozwiązań analitycznych: od procesu zakupowego po zakończenie projektu (luźna formuła prezentacji połączonej z dyskusją)
  • gra planszowa – o codzienności badacza na froncie firmowym

Dzień 3 i 4

Moduł IV: Kongres Badaczy I Consumer Intelligence

Dzień 5

Moduł V: Szkolenie otwarte z oferty PTBRiO dostosowane do potrzeb uczestnika ścieżki
pobierz program: pdf
pawelec y Mentorem ścieżki jest

Dorota Pawelec
TVN

Socjolożka, od ponad 15 lat związana z branżą badawczą. Pracę zawodową zaczęła od sopockiej agencji badawczej PBS, od ponad 10 lat pracuje w TVN. Na co dzień koncentruje się przede wszystkim na analizie strategii programowych, tematyce newsów (telewizja & internet), obszarze nowych mediów i metodologii ich pomiaru oraz badaniach UX. Tematem, który obecnie zajmuje ją szczególnie, jest Big Data, a przede wszystkim praktyczne wykorzystanie potencjału gromadzonych danych i informacji.

Partner merytoryczny:

tvn

Termin i miejsce:

Od marca 2017 r. w siedzibie PTBRiO, dokładne daty zostaną ustalone wspólnie z uczestnikami.

Formy pracy:

wykłady, warsztaty, konsultacje indywidualne

Koszt udziału:

3499 zł netto do końca stycznia, zgłoszenie w późniejszym terminie: 3999 zł netto

 
zobacz także: zobacz digital