Wykładowcy i tutorzy


mazerant aniaMarek Biskup
Client Service Director, Millward Brown
Od dwudziestu lat zajmuje się doradztwem marketingowym w oparciu o różnorodne: tradycyjne i innowacyjne badania rynku. Koordynował wiele krajowych oraz międzynarodowych projektów m.in. dla: BP, Coca-Cola, Coty, Gerber, Johnson&Johnson, ITI, Levi Strauss, Mars, Motorola, Nestlé, Orange, P&G, Philip Morris, Philips, Polkomtel, PTC, SAB Miller, TVP, Unicredito, Unilever. Psycholog społeczny ze specjalizacją w zakresie komunikacji niewerbalnej. Specjalizuje się w badaniach jakościowych wspierających procesy: doradztwa strategicznego, budowania architektury marki, wypracowywania strategii komunikacyjnej oraz technikach myślenia twórczego, a także badaniach etnograficznych. Wcześniej wykładowca i trener we Francuskim Instytucie Zarządzania, w Krajowej Izbie Gospodarczej i w firmie Profesja. Współpracował przy tworzeniu Biura Reklamy Radia Z. W 1991 roku prowadził projekty badawcze dla Demoskopu.
mazerant ania
Tomasz Dulinicz
współzałożyciel, smartscope
Zajmuje się badaniami rynku i opinii od 1999 roku. W 2013 roku powstała firma smartscope, której jest współzałożycielem. Specjalizuje się w badaniach ilościowych, takich jak badania nowych usług i produktów, badania satysfakcji klientów oraz pracowników, badania związane z marką oraz komunikacją. Jest entuzjastą wykorzystania w badaniach nowych technologii: Internetu, telefonów komórkowych, pasywnych źródeł informacji. Na co dzień tworzy wiele kwestionariuszy w różnych kategoriach produktów i na potrzeby zróżnicowanych typów projektów.
mazerant aniaAnna Forycka-Zawadka
Consumer Insight & Market Intelligence Manager, Nestle Polska
Z badaniami marketingowymi związana jest od 20 lat. Pracowała w agencjach Demoskop, Iqs and Quant Group i Ipsos Marketing. Mówi o sobie, że jest badaczem z krwi i kości, bo zna i lubi wszystkie elementy procesu badawczego – od przygotowywania narzędzi, poprzez konstruowanie próby i narzędzi aż po szczegóły analiz statystycznych i rekomendacje strategiczne. Doświadczenia w badaniach rynku zdobywała głównie w pracy dla sektorów: FMCG, telekomunikacji i finansów. Jej zainteresowania zawodowe dotyczą badań eksploracyjnych związanych z innowacjami i strategią marek, w tym badań segmentacyjnych, postaw i użytkowania, a także nowych rozwiązań w zakresie analizy danych ilościowych. Z wykształcenia jest psychologiem i historykiem sztuki.
mazerant aniaMateusz Galica
Strategy Director, TNS Polska
W branży komunikacji marketingowej od 1998 roku. Od 1999 r. w TNS Polska, od 2000 r., jako szef marketingu, a następnie dyrektor strategiczny pracuje nad dopasowaniem oferty badawczej agencji do potrzeb biznesowych klientów. Wiceprezes Zarządu PTBRiO. Publikował w Brief, Marketing w Praktyce, Harvard Business Review, Businessman Magazine, Marketing przy Kawie, Media i Marketing Polska, Puls Biznesu. Członek Akademii PR. Laureat nagrody “Najlepszy zespół komunikacji marketingowej w Polsce” Akademii PR.  
mazerant aniaKatarzyna Gawlik,
wiceprezes, PTBRiO
Badaczka z kilkunastoletnim doświadczeniem. Obecnie specjalizuje się w badaniach użyteczności, user experience i customer experience, pracując blisko z projektantami usług i produktów, głównie cyfrowych. Z wykształcenia antropolog kulturowa, studiowała też socjologię oraz podyplomowo filozofię i strategie marketingowe. Absolwentka Szkoły Trenerów Wszechnicy UJ. Doktorantka w zakresie nauk o zarządzaniu w Akademii Leona Koźmińskiego. W PTBRiO opiekuje się konkursem studenckim zbadaj.to i koordynuje projekt Konsument.
mazerant aniaAnna Gorączka
kierownik działu badań i analiz, Żabka Polska
Od 10 lat związana z badaniami dla branży FMCG. Przez wiele lat zajmowała różne stanowiska w obszarze Insight i strategii w Kompanii Piwowarskiej wpierając dział Innowacji. Obecnie pracuje w firmie Żabka Polska jako kierownik działu badań i analiz. Trener PTBRiO, prowadzi szkolenia z zakresu badań innowacji, gamification i ekonomii behawioralnej. Częsty prelegent na kongresach.
mazerant aniaTomasz Jędrkiewicz
Market Research Manager
T-Mobile Polska
Badaniami rynku zajmuje się od 1994 roku. W latach 2008-2011 prowadził agencję badawczą NUQ Research specjalizującą się w badaniach etnograficznych. Od 2012 pracuje w T-Mobile Polska, obecnie, jako kierownik działu badań rynku.
kocianMichał Kociankowski
właściciel, Synergion
Badacz rynku i strateg z 20 letnim doświadczeniem. Zawodowo związany najpierw z ARC Rynek i Opinia później Grupa IQS, gdzie pracował między innymi nad tworzeniem nowych narzędzi badawczych oraz rozwijał dział Research Consulting. W latach 2008-2010 dyrektor działu strategii w Young & Rubicam Warsaw. Poszukiwacz i popularyzator nowych zjawisk rynkowych i marketingowych, autor wielu nagradzanych wystąpień na konferencjach i kongresach branżowych. Od siedmiu lat prowadzi zajęcia na temat badań roli badań konsumenckich w zarządzaniu markami i produktami na studiach podyplomowych SGH. Wykładowca Szkoły Strategii Marki SAR, Szkoły Marketingu Interaktywnego SAR, Szkoły Mistrzów Reklamy oraz Szkoły Badań Rynku PTBRiO, trener PTBRiO. W latach 2008-2012 oraz obecnie Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Juror EFFIE oraz Superbrands.
mazerant aniaAgnieszka Łebkowska
dyrektor zarządzająca, Mands
Badacz, trener. Absolwentka psychologii, w branży od 1998. Pracowała w PBS DGA (od badacza po pełnomocnika zarządu) oraz TNS OBOP (lider sektora technology). W Grupie Onet S.A. była dyrektorem działu badań i analiz, odpowiadała za wszystkie projekty badawcze i analityczne dotyczące użytkowników oraz wspierające sprzedaż. Jako projektant badań ceni podejście strategiczne oraz testowanie perspektyw wynikających z różnych paradygmatów. Koncentruje się na dwóch obszarach: badaniach online oraz badaniach dla obszaru HR (employer branding, kultura organizacyjna, badania pracowników, efektywność rozwoju zawodowego). Lubi dziwne pytania i nietypowe projekty.
mazerant aniaDominika Maison
prezes, MAISON & PARTNERS
Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Katedry Psychologii Osobowości na Wydziale Psychologii UW. W pracy naukowej zajmuje się nieświadomymi procesami konsumenckimi, badaniami motywacji oraz zachowaniami finansowymi. Od lat 90. z powodzeniem łączy działalność naukową z psychologią stosowaną w obszarze badań konsumenckich i badań marketingowych. Założycielka Domu Badawczego Maison specjalizującego się w strategicznych badaniach jakościowych. Autorka licznych publikacji z zakresu badań konsumenckich, marketingowych i reklamy. W latach 2003-2007 była Prezesem Zarządu PTBRiO. Od 2009 roku przedstawiciel ESOMAR na Polskę.
mazerant aniaAnna Mazerant
Qualitative Insights Director, 4P research mix 
Z badaniami marketingowymi związana od 1999 roku. Specjalizuje się w badaniach jakościowych, zwłaszcza o charakterze eksploracyjnym i badaniach komunikacji. Poza realizowaniem projektów zajmuje się również rozwijaniem i wdrażaniem nowych metodologii badawczych (metafory, narzędzia internetowe). Prowadzi również warsztaty i szkolenia z badań rynku, jest członkiem PTBRiO. 
pawelecDorota Pawelec
TVN
Socjolożka, od ponad 15 lat związana z branżą badawczą. Pracę zawodową zaczęła od sopockiej agencji badawczej PBS, od ponad 10 lat pracuje w TVN. Na co dzień koncentruje się przede wszystkim na analizie strategii programowych, tematyce newsów (telewizja & internet), obszarze nowych mediów i metodologii ich pomiaru oraz badaniach UX. Tematem, który obecnie zajmuje ją szczególnie, jest Big Data, a przede wszystkim praktyczne wykorzystanie potencjału gromadzonych danych i informacji.
mazerant aniaAdam Polasz
dyrektor badań i analiz, ONE ELEVEN
Od ponad 10 lat zajmuje się badaniami marketingowymi, do niedawna po stronie klienta jako Insight Manager w Kompanii Piwowarskiej, a wcześniej główny specjalista ds. badań rynku w T-mobile/Erze. Obecnie w pracowni strategicznej ONE ELEVEN, gdzie odpowiada za interdyscyplinarne badania i analizy na użytek tworzonych strategii marek i komunikacji.
mazerant aniaMichał Protasiuk
Google

W badaniach rynkowych od 2002 roku. Przez większość czasu w Kompanii Piwowarskiej, gdzie w ostatnich latach prowadził zespół Consumer Insights. Od 2017 w Google, w zespole Market Insights, gdzie jest odpowiedzialny za projekty badawcze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W wolnych chwilach pisarz.

mazerant aniaAgnieszka Szóstek
UXPlus
Zajmuje się strategicznym zarządzaniem designem oraz prowadzi projekty mające na celu stworzenie innowacyjnych rozwiązań przy wykorzystaniu procesu zorientowanego na użytkownika. Przez prawie pięć lat współpracowała z Play, gdzie została zaproszona, żeby wprowadzić do firmy myślenie projektowe. Współpracowała też z Allegro, BZWBK, PZU, Netią, Tatrzańskim Parkiem Narodowym, Śląskim Urzędem Wojewódzkim i innymi firmami oraz organizacjami poszukującymi pomysłu na to, jak tworzyć emocjonalną wartość swojej marki w oczach klientów. Wykłada w Polsce i za granicą projektowanie doświadczeń, między innymi w Berlinie, Christchurch i Sztokholmie. Ukończyła studia magisterskie z projektowania interakcji, a następnie zrobiła doktorat na wydziale Wzornictwa Przemysłowego na Politechnice w Eindhoven w Holandii.
mazerant aniaAgata Wiszniewska
partner, EEI Market Research
Badaczka.Uczyła się badań marketingowych od pierwszych wielkich korporacji operujących na polskim rynku. Od wielu lat prowadzi własną firmę badawczą, w której jest odpowiedzialna za projekty jakościowe i strategiczne. Pracuje przede wszystkim dla Klientów z branży FMCG i farmacji. Jako psycholog z zainteresowaniem obserwuje zmiany pokoleniowe i mentalne polskiego konsumenta. Empatia, wsłuchiwanie się w konsumenta oraz zdrowy rozsądek to jej zdaniem najważniejsze cechy dobrego badacza jakościowego.
mazerant aniaArkadiusz Wódkowski
prezes, AMPS
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. W badaniach rynku od 1990 roku; obecnie jest prezesem zarządu AMPS, firmy zajmującej się wyłącznie pomiarami Mystery Shopper. Prowadzi szkolenia w zakresie badań marketingowych w The Chartered Institute of Marketing przy Questus; jest autorem skryptu "Marketing usług"; autor rozdziału "Mystery Shopping - badanie jakości usług" w podręczniku "Badania marketingowe". W latach 2008-2012 prezes zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii; rocznik 1969; żona Eliza, córki: Weronika i Wanda; hobby: koszykówka, brydż, sport na żywo, teatr, podróże nie tylko sportowe i kulinarne. 
mazerant aniaJan Zając
prezes, Sotrender / adiunkt, UW
Psycholog, przedsiębiorca, twórca narzędzi do badania Internetu i jego użytkowników. Badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Adiunkt na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badań online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, odwiedził 40 krajów – w większości na rowerze.