logo

 

Jak wycisnąć więcej z eventu, czyli o marketingu adaptatywnym


klys agnieszkaAgnieszka Kłys, Senior Research Executive, Mindshare Polska

Badacz jakościowy i ilościowy, współautorka narzędzi badawczych w zakresie reklamy i pomiarów pozadeklaratywnych. Nie spocznie, dopóki się nie dowie. Obecnie zajmuje się opracowywaniem strategii komunikacyjnych w dziale Business Planning Mindshare.



Myśl przewodnia wystąpienia.

W wystąpieniu pokażemy, w jaki sposób można wykorzystać internet i mobile w czasie rzeczywistym do zarządzania eventami, a raczej obecnością i dopasowaniem przekazu marki podczas eventu. Oprócz własnego badania i spostrzeżeń, dzięki case’om zaprezentujemy konkretnie ‘ile’ marka może zyskać będąc nie tyle pasywnym sponsorem wydarzenia (sportowego, muzycznego, premiery filmu, etc.), co jego aktywnym uczestnikiem nawiązującym interakcje z rozemocjonowanym tłumem konsumentów i reagującym na ich zachowania online i mobile. Tutaj ważne będzie nie tyle big data, co real-time data wykorzystane w odpowiednim kontekście i czasie.

Sposób w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej

Marketing adaptatywny staje się elementem codziennej praktyki zarządzających markami. Nadal chodzi o zaplanowanie działań i mediów na najbliższy rok, jednak plany te są coraz bardziej szczegółowe. A co gdybyśmy tworzyli je w czasie rzeczywistym? Na przykład, wykorzystując eventy, podczas których pojawiają się nasze marki? To ujęcie ryzykowne, ale już możliwe dzięki wykorzystaniu online i mobile w czasie rzeczywistym – kiedy i jak z niego korzystać? Podpowiemy, w jaki sposób warto wykorzystywać dane od konsumentów, aby przekaz rezonował, a marka rosła.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

Pokażemy, jak intensywny wysiłek w czasie rzeczywistym i aktywność marki w strategicznych momentach mogą przynieść jej zysk większy niż po prostu pasywna obecność w mediach i oczekiwanie na zainteresowanie konsumentów. Oryginalne w prezentacji jest przede wszystkim nasze podejście do analizy danych integrujące wiele źródeł w czasie rzeczywistym oraz udział multidyscyplinarnych zespołów w tworzeniu prawdziwie interaktywnej relacji marki z konsumentami.

Opis badania, na którym bazuje wystąpienie

Analiza danych w czasie rzeczywistym przez multidyscyplinarny zespół strategów i media plannerów o różnorodnych specjalizacjach, analiza case\'ów.

Kategorie produktowe

Motoryzacja, banki, paliwa, handel / FMCG, artykuły dla dzieci