logo

 

TV redefined? - Co wynika ze spotkania świata telewizji z online?


matwiejczyk gabrielGabriel Matwiejczyk, Digital Project Manager, Nielsen

Pasjonat badań online. Przez 5 lat pracował w firmie Gemius, gdzie kierował zespołami badawczymi oraz rozwijał ofertę konsultingowa firmy. Obecnie reprezentuje Nielsen Audience Measurement zajmując się projektami związanymi ze światem cyfrowym. Wcześniej pracował także w nk.pl, jest wykładowcą akademickim i prelegentem na wielu branżowych kongresach i konferencjach. Z wykształcenia - psycholog, z zamiłowania - biegacz i blogger.


szczepankowska agataAgata Szczepankowska, Senior Client Consultant, Nielsen

W firmie Nielsen od blisko trzech lat, współpracuje z producentami FMCG analizując, jak różne działania marketingowe wpływają na sprzedaż ich marek. Wcześniej zajmowała się marketingiem w branży alkoholowej. Absolwentka Wydziału Psychologii UW i Szkoły Głównej Handlowej.


Myśl przewodnia wystąpienia.

Media ulegały i dalej ulegają zmianom. Aplikacje, video online, smartfony – czy widzowie odchodzą od telewizji czy od telewizorów? Jak wygląda konsumpcja mediów w Polsce dzisiaj a czego możemy się spodziewać w przyszłości?

Sposób w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej

Zaprezentowane wyniki będą wskazówką dla twórców mediów i treści odnośnie tego jak konsumenci korzystają z wideo online i TV online, czego oczekują od tych mediów i jaki mają do nich stosunek, co o nich myślą i jak je widzą. Reklamodawcom pokażemy z kolei jak różnie mogą być odbierane ich działania - czy łatwiej dotrzeć do Millenialsów czy największym wyzwaniem jest młodsze Pokolenie Z? Czy na reklamy w Internecie patrzymy łaskawszym okiem niż na telewizyjne?

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

Analiza danych deklaratywnych widzów telewizyjnych w połączeniu z danymi telemetrycznymi. Nowa jest dzięki temu możliwość przyjrzenia się temu jak świat online zmienia oglądanie TV.

Opis badania, na którym bazuje wystąpienie

Dwukrotnie w 2013 i 2015 zrealizowaliśmy badanie ankietowe na panelistach biorących udział w badaniu telewizyjnym Nielsen. Badanie dotyczyło postaw oraz zachowań związanych z telewizją a także z internetem. W fali 2015 pojawiło się wiele szczegółowych pytań dotyczących świata online. Wyniki obu fal badania zostaną porównane, a dodatkowo zestawione z faktyczną oglądalnością osób biorących udział w badaniu, analizowaną w długim horyzoncie czasowym. Dzięki temu – dwa dotychczas widziane oddzielnie światy: telewizji i online – zostaną ze sobą zestawione.