logo

Strona mobilna czy aplikacja? A może to niewłaściwie postawione pytanie?


sikora bartoszBartosz Sikora, Director, Invention, Mindshare

Odpowiada za projektowanie i nadzór nad realizacją kompleksowych strategii komunikacyjnych wykorzystujących nowe kanały i narzędzia komunikacji, w tym media społecznościowe. W swojej karierze zawodowej był odpowiedzialny m.in. za planowanie i realizację kampanii mediowych dla Klientów takich, jak: Ford, Heinz, Groupe SEB, BP, Castrol, Lufthansa oraz United International Pictures. Z branżą mediową związany od 2006 roku.


Myśl przewodnia wystąpienia.

Wszelkie platformy mobilne to kierunek, w którym nieuchronnie zmierza konsumpcja mediów. Co za tym idzie, marki podejmują kroki biznesowe stając niejednokrotnie przed dylematem – aplikacja czy strona mobilna? W naszym wystąpieniu przedstawimy analizę zachowań użytkowników urządzeń mobilnych pod kątem platform, na jakich kontaktują się oni z markami. Kto korzysta z aplikacji, a kto ze strony mobilnej? Kiedy korzystamy z poszczególnych platform? Czy dla każdej z branż funkcjonuje to podobnie?

Sposób w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej

Treść prezentacji będzie pomocna dla klientów z różnych branż przy podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących inwestycji w kanał mobilny. W naszym zamierzeniu ma stanowić odpowiedź na często stawiane pytanie i edukować na temat wykorzystania platform mobile przez marki.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

Wnioskowanie na temat tego, w jaki sposób użytkownicy korzystają z platform mobilnych wciąż obciążone jest dużą dozą niepewności, szczególnie jeśli chodzi o polski rynek i użytkowników. Bazując na badaniu, które dotyczy wyłącznie polskiego rynku i opiera się na pasywnym pomiarze zachowań użytkowników, jesteśmy w stanie znacznie lepiej zrozumieć mobilne działania użytkowników kanału mobile i na tej podstawie formułować celne wnioski. Oprócz tego, w ramach naszego projektu mobile sięgniemy do świadectw samych użytkowników, które pozwolą nam zilustrować ich motywacje, obawy i potrzeby. Odpowiemy, co mogą zrobić marki dla konsumentów, aby być bardziej mobile, bardziej connected.

Opis badania, na którym bazuje wystąpienie

Wystąpienie oparte będzie na kilku dostępnych badaniach mobile w Polsce, w największym stopniu na badaniu Mobience, którego celem jest dostarczenie wiarygodnych danych opisujących sposoby korzystania z urządzeń mobilnych. Badanie realizowane jest w oparciu o pomiar pasywny umożliwiający poznanie postaw i zachowań użytkowników. Dodatkowym elementem projektu są wywiady jakościowe i analiza buzzu pozostawianego przez użytkowników w internecie, które zilustrują zachowania i oczekiwania mobile only, mobile first i pozostałych.

Kategorie produktowe

e-commerce vs m-commerce (na przykładzie Allegro, OLX), social media (Facebook, Twitter), płacenie/banki, gotowanie, motoryzacja, podróże