logo

Wredny robot, który nam perfidnie pogasi światła w domu - rola osobowości w interakcji człowiek - komputer.


sujecka sabinaSabina Sujecka, UX & Service Designer, Orange Polska

Konsultant Design Thinking i Service Designer. Studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz w Fachhochschule Düsseldorf University of Applied Sciences, na kierunku Industrial and Product Design. Pracowała jako członek kadry zarządzającej z ramienia Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach w projekcie Design Silesia. Szkolenie w Design Wales pozwoliło na zapoznanie się z metodologią DE-SERV oraz dało możliwość współpracy z najlepszymi ekspertami z obszaru projektowania usług. Aktualnie współpracuję z Orange Labs jako UX and Service Designer. W swojej codziennej pracy zajmuje się kwestią prywatności, emocji, osobowościami w kontekście internetu wszechrzeczy.


wiechno piotrPiotr Wiechno, Ekspert ds. tworzenia oprogramowania, Orange Polska

Ekspert ds. tworzenia oprogramowania, absolwent informatyki na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od ośmiu lat pracuję w Orange, gdzie zajmowałem się m.in. administracją systemów operacyjnych, programowaniem aplikacji webowych i mobilnych, uczeniem studentów, projektowaniem dialogu dla systemów rozpoznających mowę, standaryzacją w W3C oraz wzspółpracą badawczą z Politechniką Warszawską i University of Glasgow, a przede wszystkim -- projektowaniem i prototypowaniem nowych metod interakcji człowiek-komputer w kontekście produktów i usług Orange. Od dłuższego czasu koordynuję prowadzone w warszawskim Orange Labs badania nad naturalnością interakcji ludzi z wszechobecnymi urządzeniami, zwłaszcza tymi określanymi jako inteligentne. Najbardziej interesują mnie projekty oparte na świeżych pomysłach, które pozwalają na szybkie zaprototypowanie rozwiązania i obserwację jego pierwszych użytkowników.


szewczyk biedrzycka agnieszkaAgnieszka Szewczyk-Biedrzycka, Wydział Centrum Badań Konsumenckich, Orange Polska

W swojej pracy zajmuje się testowaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych wśród potencjalnych użytkowników – badania konceptów i usług oraz testy użyteczności dla produktów nowo wdrażanych przez Orange Polska. Pracowała w oddziałach Orange w Paryżu i Moskwie oraz w firmie badawczej Ipsos. Absolwentka Wydziału Zarządzania UW. Certyfikowany badacz użyteczności Human Factors International. 


Myśl przewodnia wystąpienia.

Badamy czy nadanie osbowości maszynie czy robotowi jest wartością dodaną, wpływa na efektywność wykonywania zadań i może budować relacje i wyjątkowość doświadczenia.

Sposób w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej

Dopasowany styl komunikacji wpływa na to jak użytkownik ocenia produkt czy usługę. W przyszłości osobowość asystenta będzie odgrywać dużą rolę, stanie się częścią DNA marki. Tak jak w przypadku rozwiązań, które już znamy takich jak Cortana, Alexa czy Siri.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

Przedstawimy wnioski z badań, które nie były wcześniej publikowane.

Opis badania, na którym bazuje wystąpienie

PRZEBIEG BADANIA - WIZARD OF OZ. Członek zespołu projektowego ukryty w obserwatorium inicjuje odpowiedzi na działania respondentów. Jednak respondent ma wrażenie, że system jest w pełni działający. Dzięki temu, że uczestnik badania nie jest świadomy tego, że ma do czynienia z prototypem, interakcje są bardziej naturalne.

Dodatkowe informacje

W pierwszej części pokażemy dwu minutowy trailer badań, następnie opowiemy jak badania przebiegało co nas zaskoczyło i jakie są wnioski.