Mile połechtani przez robota.
Jacek Wasilewski, badacz, Uniwersytet Warszawski
Jacek Wasilewski, badacz komunikacji, pracuje na Uniwersytecie Warszawskim. Autor kilku książek o narracjach io językowej komunikacji.
Jacek Kowalski, prezes zarządu, Neuroidea
Jacek Kowalski, prezes zarządu firmy Neuroidea, zajmuje się badaniami emocji wywołanych obrazem w komunikatach perswazyjnych.
Myśl przewodnia wystąpienia:
Wystąpienie odpowiada na pytanie, czy angażujemy się emocjonalnie gdy robot/algorytm nas chwali lub gani.
Sposób, w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej:
Codzienna praktyka wymaga funkcjonowania z określonym tone of voice. Wyniki badania pokażą, czy symulowanie emocji jest ważne w typowej komunikacji z algorytmem
Nowe i oryginalne treści wystąpienia:
Zbadanie zaangażowania emocjonalnego - irytowanie się lub poczucie miłego połechtania na polu, na którym algorytm może nas racjonalnie oceniać (pole kompetencji) i takim, na który poza to pole wykracza (wygląd, emocje)
Opis badania, na którym bazuje wystąpienie:
Badanie polega na zbadaniu reakcji emocjonalnych (facetrackingiem ) na różne komunikaty w interakcji z algorytmem informacyjnym.
Dodatkowe informacje na temat treści wystąpienia:
Wystąpienie łączy kooperację uczelni publicznej i firmy badawczej