Mile połechtani przez robota.


wasilewski jacekJacek Wasilewski, badacz, Uniwersytet Warszawski

Jacek Wasilewski, badacz komunikacji, pracuje na Uniwersytecie Warszawskim. Autor kilku książek o narracjach io językowej komunikacji.


kowalski jacekJacek Kowalski, prezes zarządu, Neuroidea

Jacek Kowalski, prezes zarządu firmy Neuroidea, zajmuje się badaniami emocji wywołanych obrazem w komunikatach perswazyjnych.


Myśl przewodnia wystąpienia:

Wystąpienie odpowiada na pytanie, czy angażujemy się emocjonalnie gdy robot/algorytm nas chwali lub gani.

Sposób, w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej:

Codzienna praktyka wymaga funkcjonowania z określonym tone of voice. Wyniki badania pokażą, czy symulowanie emocji jest ważne w typowej komunikacji z algorytmem

Nowe i oryginalne treści wystąpienia:

Zbadanie zaangażowania emocjonalnego - irytowanie się lub poczucie miłego połechtania na polu, na którym algorytm może nas racjonalnie oceniać (pole kompetencji) i takim, na który poza to pole wykracza (wygląd, emocje)

Opis badania, na którym bazuje wystąpienie:

Badanie polega na zbadaniu reakcji emocjonalnych (facetrackingiem ) na różne komunikaty w interakcji z algorytmem informacyjnym.

Dodatkowe informacje na temat treści wystąpienia:

Wystąpienie łączy kooperację uczelni publicznej i firmy badawczej