Projektowanie osobowości. Kim jest robot, z którym rozmawiam?
Anna Martenka, Specjalista ds. Badań Marketingowych, Play
Badaczka ilościowa z inklinacjami jakościowymi. Pracowała m.in. w IIBR, IQS i ARC. Obecnie specjalista ds. badań marketingowych Play. Z wykształcenia socjolog z zapleczem psychologicznym.
Maciej Bartosiewicz, Internet Marketing Manager, Product owner, Play
Product owner i projektant, członek zespołu UX w Play. Business owner obszaru botów w PLAY. Posiada duże doświadczenie w realizacji projektów w sferze komercyjnej jak i publicznej. Z wykształcenia projektant wzornictwa przemysłowego. Wielbiciel jedzenia, książek i górskich wypraw.
Myśl przewodnia wystąpienia:
Interfejsy konwersacyjne stają się coraz ważniejszą grupą interakcji na styku człowiek-komputer. Istotnym elementem budowania systemów chat botowych jest budowa relacji pomiędzy AI a człowiekiem. W czasie rozmowy, bot przestaje być tylko kawałkiem kodu, a staje się personą z którą użytkownik wchodzi w interakcje i relacje. Podobne do tych, w które wchodzi z innymi ludźmi. W wystąpieniu opowiemy o tym, jak stworzyliśmy założenia do projektu osobowości chat bota w oparciu o badania i warsztaty.
Sposób, w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej:
Uczestnicy dowiedzą się:
- jak zdefiniować kluczowe cechy osobowości bota w oparciu o badania,
- jak można podejść do budowania persony chat bota, która odda cechy marki,
- jak stworzyć postać bota angażującą użytkownika,
- w jaki sposób można wykorzystać dane zastane w procesie projektowym,
- jak wykorzystać wyniki prac zespołu badawczego w procesie projektowym opartym o metodykę user centered design.
Nowe i oryginalne treści wystąpienia:
- W jakie cechy należy wyposażyć chat bota.
- Skąd się dowiedzieć, jakie cechy bota są pożądane.
- Co i jak badać, żeby poznać ten nowy kanał komunikacji – etnografia online, wykorzystanie testów osobowości.
Opis badania, na którym bazuje wystąpienie:
Badanie ilościowe CAWI.
Etnografia online.
Testy osobowości online.
Testy UX
Analiza ruchu na stronie (dane z gooogle analitycs, systemów BI)