Zapomnij o produkcie. Twórz usługi. Rewolucja w sprzedaży wina w Polsce pod wpływem Faktorii Win.

Michał

Groniewski

Eurocash

Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash. Odpowiedzialny za szereg projektów związanych z rozwojem marek własnych alkoholi, w tym stworzenie nowego konceptu sprzedaży wina w małych sklepach (Faktoria Win). Wcześniej prowadził marketing kategorii whisky w polskim oddziale Diageo realizując agendę wzrostu takich marek jak : Johnnie Walker, Bushmills, portfolio Single Malts i Economy Scotch. Przez kilka lat związany z Unilever jako brand manager w Polsce oraz w globalnym centrum rozwoju innowacji w Mediolanie. Stworzył nową globalną markę środków czystości – Glorix (nieobecna na rynku polskim). Zdobywał doświadczenie na takich markach jak Domestos, Ibuprom, Carlsberg (wszystkie o rocznej wartości sprzedaży powyżej 100 mln zł). Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Dwukrotny laureat Grasz o Staż. Stanął na szczycie 7 z 9 gór Korony Ziemi.

Case study:

Faktoria Win 2013-2017

Źródła danych:

Badania jakościowe, ilościowe

Benefity:

Można wywrócić kategorię z korzyścią dla wszystkich wdrażając nieszablonowe koncepcje

Opis wystąpienia:

  • Problem: Eurocash traci w rosnącej kategorii wina. Obserwowany wzrost marek własnych w winie. Plan stworzenia własnej marki mogącej dorównać liderowi rynku – Carlo Rossi
  • Analiza klientów (sklepy) i konsumentów kategorii:
  • Klienci: Odkrycie że sklepy nie chcą zajmować się winem i odpowiedzią nie jest kolejny produkt tylko serwis zarządzania całą kategorią:
  • Konsumenci: większość konsumentów lubi sięgać po wino ale się boi, dotychczasowe modele narracji o winie nie są pomocne

Potrzeba stworzenia store-in-store dedykowanemu kategorii

Proces badawczy, zbieranie insigntów, weryfikacja hipotez, prace nad projektem>

Ewolucja Faktorii Win od półki w wiejskim sklepie do głównego animatora rynku wina w Polsce.