Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.

 

nowe 2Anna Gorączka i Michał Protasiuk: Amerykański przedsiębiorca, John Wanamaker, powiedział, że połowa pieniędzy wydana na reklamę jest wyrzucona w błoto. Problem tylko w tym, że nie wiadomo, która to połowa. W trakcie naszego szkolenie postaramy się odpowiedzieć na to pytanie. 

Tematyka szkolenia

Z roku na rok realia biznesowe stają się bardziej wymagające. Wraz z nasyceniem rynków skończyły się czasy organicznych wzrostów sprzedaży. Clutter w mediach powoduje, że dotarcie z komunikatem reklamowym do konsumenta to wielkie wyzwanie. W efekcie każda złotówka inwestowana w marketing jest wydawana coraz uważniej. Z drugiej strony dysponujemy przyrastającą błyskawicznie ilością danych na temat prowadzonych przez nas działań biznesowych: zarówno po stronie nakładów, jak i efektów. Danych może być wręcz za dużo i często nie wiadomo, jakie wymiary są ważne i które warto mierzyć.

To wszystko powoduje, że rośnie rola właściwego podejścia do pomiaru efektywności działań marketingowych. Decyzje marketingowe w coraz mniejszym stopniu bazują na intuicji, zamiast tego stają się „data driven”. O tym właśnie chcemy opowiedzieć na szkoleniu – jak podchodzić do pomiaru efektywności działań marketingowych i określania zwrotu z inwestycji.

Do kogo kierowane jest szkolenie

Szkolenie jest kierowane do pracowników działów: badań / insights / marketing, którzy uczestniczą w planowaniu oraz rozliczaniu aktywacji marketingowych.

Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników różnych branż – z wyłączeniem branż, które prowadzą działania marketingowe wyłącznie w kanale online („czysty”
e-commerce).

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę na temat tego, jak ustalać mierniki sukcesu i rozliczać akcje marketingowe. Poznają tradycyjne i nowe metody służące do określania efektywności działań zarówno tych prowadzonych w offline, jak i online. W trakcie szkolenia wszyscy uczestnicy otrzymają praktyczny przewodnik mierników sukcesu różnych akcji marketingowych.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

Pojęcia: Efektywność, poziom bazowy (baseline), kanibalizacja, inkrementalny wzrost, ROI, wskaźniki jakościowe oraz czynniki wpływu.

Narzędzia: Tracking, brand equity, social listening, cross-media, Testy A/B,  testy pre i post test, marketing mix modeling.

Forma szkolenia

Całość szkolenia poprowadzona jest w formie case study – uczestnicy wcielają się pracowników firmy, której działania reklamowe muszą oceniać. Krótkie części wykładowe przedzielone są licznymi ćwiczeniami pozwalającymi wypróbować w praktyce zdobytą wiedzę.

Stopień zaawansowania szkolenia

Poziom średnio-zaawansowany. Wymagana jest jedynie bazowa wiedza na temat prowadzenia badań marketingowych (np. różnica pomiędzy badaniami ilościowymi a jakościowymi) oraz podstawowych terminów marketingowych z zakresu planowania mediów (np. mediaplan, GRP)

Wartości dostarczane podczas szkolenia

goraczka protasiuk efektywnosc

Zakres szkolenia

  1. Wprowadzenie do case study
  2. Dopasowanie celów (jakościowych oraz czynników wpływu) do różnych typów aktywności: ATL w tym digital (między innymi: online video, social media), sponsoring, konkurs konsumencki, promocja kuponowa, sampling, giftpacks, multipacks, działania w sklepie i inne
  3. Sposoby rozliczania aktywności  w przełożeniu na markę (m.in. poprzez tracking, badania ad hoc, social listening) oraz na sprzedaż (testy A/B, ROI – marketing mix modeling oraz inne metody)

 

Prowadzą:

goraczka_anna



Anna Gorączka

m_protasiuk




Michał Protasiuk


Czas trwania: 8 godzin szkoleniowych, 1 dzień od 9.00 do 16.30

Miejsce: siedziba PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

Zgłoszenia przyjmujemy do: 18.05.2018 r.

2018 05 07 1dzien

   
   ZAMAWIAM

   
   ZAMAWIAM

 




pdf



 nl