Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.

 

 toolkitAgata Nowotny i Magda Kochanowska: Myślenie wizualne, czyli tzw. Visual Thinking, jest powszechnie stosowane przez projektantów, a także coraz częściej w pracy zespołów interdyscyplinarnych. 

Tematyka szkolenia

Obrazami otaczamy się na codzień. Robimy i oglądamy zdjęcia, posługujemy się ilustracjami i czerpiemy wiedzę z wizualizacji. Żyjemy w świecie zdominowanym przez obrazy. Najsilniej trafiają do nas przekazy oparte na obrazach właśnie.
Mimo to obrazowanie, wizualizowanie, szkicowanie nadal najczęściej zostawiamy zawodowcom: projektantom, ilustratorom czy grafikom. Niesłusznie! Zbyt rzadko sięgamy po najskuteczniejszy język komunikacji, jakim jest obraz.

Myślenie wizualne, czyli tzw. Visual Thinking, jest powszechnie stosowane przez projektantów, a także coraz częściej w pracy zespołów interdyscyplinarnych. Nie tylko skutecznie wspiera procesy pracy kreatywnej, ale także komunikację w procesie projektowym, integruje zespoły ludzi reprezentujących różne dyscypliny. Szczególnie przydaje się w zakresie planowania i trwania procesu projektowego, wspiera porządkowanie danych, sprawdza się doskonale podczas sesji kreatywnych, brainstormingów i wspiera komunikację rozwiązań.

Stanowi doskonałe wsparcie pracy nie tylko projektanta, ale także badacza czy menadżera. 

Do kogo kierowane jest szkolenie

– do badaczy, którzy pracują z wizualizacją danych,

– do menadżerów i kierowników produktów lub usług, którzy potrzebują wsparcia w komunikacji celów, postępów czy procesów rozwoju,

– do specjalistów, którzy stosują metody takie jak Service Design, Design Thinking i chcą rozszerzyć swoje kompetencje w zakresie wizualizowania koncepcji produktów / usług oraz procesu

– do pracowników działających w innowacyjnych zespołach interdyscyplinarnych, którzy poszukują skutecznych i łatwych w stosowaniu narzędzi integrujących prace zespołu

– do wszystkich osób chcących nauczyć się podstawowych metod wizualizowania treści.  

Korzyści dla uczestników

Standardowa edukacja skupia się na rozwijaniu umiejętności związanych z aktywnością lewej półkuli mózgu – odpowiedzialnej za myślenie analityczne, naukę języków obcych, logikę i matematykę. Prawa półkula – odpowiedzialna za intuicję, sztukę, muzykę, myślenie holistyczne, kreatywność – bardzo często nie jest wykorzystywana w pełni. Stosowanie Visual Thinking sprzyja aktywizacji tych obszarów mózgu, które pozostają w uśpieniu. Szkolenie pozwoli uczestnikom na:

– naukę podstaw języka wizualnego i wypracowanie indywidualnych elementów w ramach tego języka,

– przegląd i zapoznanie się z aktualnymi trendami w komunikacji wizualnej,

– poznanie nowych sposobów i narzędzi komunikacji uzupełniających przekaz werbalny,

– poznanie i przećwiczenie podstaw sketchnotingu (szkicowania notowania). 

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

Wizualizacje, visual thinking, myślenie wizualne, szkicowanie, szkico-notowanie, flippowanie, praca lewej i prawej półkuli

Forma szkolenia

Dwudniowe szkolenie skoncentrowane jest na zadaniach praktycznych z elementami teoretycznych omówień (przegląd współczesnych trendów w wizualizacji treści, zaplecze techniczne i kognitywne myślenia wizualnego).

W toku szkolenia, uczestnicy mają możliwość poznania, przećwiczenia i omówienia wybranych technik wizualizacji, szczególnie możliwych do wykonania samodzielnie i odręcznie. Poznają podstawowe ćwiczenia szkicowania i mają okazję stworzenia własnego alfabetu wizualnego oraz podstawowych narzędzi możliwych do wykorzystania we własnej pracy. 

Stopień zaawansowania szkolenia

W szkoleniu mogą wziąć udział osoby nie mające żadnego przygotowania plastycznego ani artystycznego. Nie trzeba być osobą o zdolnościach manualnych. Nie trzeba lubić ani umieć rysować. Wystarczy być tego ciekawym i chcieć spróbować. 

Wartości dostarczane przez szkolenie

visual thinking

Szczegółowy zakres szkolenia

  1. Omówienie współczesnych trendów wizualizacji treści (poziom trendów społeczno-kulturowych)
  2. Omówienie podstaw psycho-fizjologicznych kompetencji manualnych (zasada działania lewej i prawej półkuli, kompetencje wizualne, sposób edukacji i kształcenia tego typu umiejętności)
  3. Przegląd sposobów wizualizacji
  4. Ćwiczenie alfabetu języka wizualnego
  5. Wizualizowanie procesów
  6. Projektowanie kanw (narzędzi wizualnych do wykorzystania we własnej pracy zawodowej)
  7. Praktyczne zastosowanie elementów wizualizacji (prototypowanie usług, prezentacje)

Prowadzą: 

nowotny_agata

  

   AGATA NOWOTNY

kochanowska_magda

 

 

  

  MAGDA KOCHANOWSKA

 

Czas trwania: 16 godzin szkoleniowych, 2 dni od 9.00 do 16.30

Miejsce: siedziba PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

2018 02 15 2dni


 
 ZAMAWIAM


   ZAMAWIAM

 

 

pdf

 

 nl