twoje badania semiotyczne
Kultura źródłem innowacji dla marki
8 marca 2019 r.
trener:
Paulina Goch-Kenawy, semiosfera
Jeśli wiesz w jaki sposób ideologie wpływają na tworzenie innowacji w obszarze red ocean, czym są strategie kulturowe i jak je budować i jak przenosić znaczenia kulturowe w obszar customer i brand experience a także czym jest storytelling w przestrzeni sprzedażowej, to szkolenie nie jest dla Ciebie.  A jeśli czujesz, że warto się dowiedzieć się więcej - czytaj dalej.orzystaniem danych płynących z badań semiotycznych i kulturowych do kreowania przewagi rynkowej a nie tylko wiedzy rynkowej.

Szczegółowy zakres szkolenia

  1. Wprowadzenie do zagadnień związanych z brandingiem kulturowym.
  2. Rola kultury w budowaniu marki. Kultura to nasz system operacyjny.
  3. Semiotyka komercyjna - jak i po co?
  4. Czas innowacji a język kultury. Marki ikoniczne, wyróżnialne, ważne, to takie, które są jednocześnie kulturowymi innowatorami. Przekraczają dotychczasowe sposoby myślenia, konwencje obowiązujące w kategoriach. Zmieniają zasady gry rynkowej.
  5. Kulturowa mapa i jak z niej korzystać - warsztat oparty o autorskie narzędzie karty Kulturowych Inspiracji.

Do kogo skierowane jest szkolenie

Do wszystkich osób zainteresowanych zarządzaniem marką, projektowaniem rozwiązań i strategii marek oraz tych, które szukają nowej wiedzy i perspektywy dla procesów projektowania komunikacji, produktów czy usług (brand managerów, strategów, specjalistów ds. komunikacji, designerów, badaczy).

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie zagadnień i narzędzi związanych z brandingiem kulturowym i wskazanie jakie miejsce zajmują w procesie metody analiz semiotycznych.
  • Spojrzenie na budowanie doświadczeń konsumenckich przez pryzmat znaczeń kultury. Jak znaczenia ważne dla marki ożywić w przestrzeni i sprawić by stały się częścią doświadczeń konsumenta w przestrzeniach sprzedażowych?
  • Wiedza na temat implementacji wiedzy semiotycznej w obszarze komercyjnym (case studies) - innowacje produktowe i usługowe.
  • Zyskanie kompetencji do oceny działań marki z perspektywy kulturowej.
  • Przejście przez proces tworzenia rozwiązań korzystających z wiedzy kulturowej i semiotycznej (praca warsztatowa z wykorzystaniem autorskiego narzędzia kart Inspiracji Kulturowych w 4 obszarach tematycznych: kobiecość/męskość/technologia/natura) oraz stworzenie prototypów.
  • Poznanie elementów techniki design thinking w połączeniu z wiedzą kulturową.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

semiotyka, branding kulturowy, design thinking, innowacje, kultura, zarządzanie marką, tworzenie produktu, tworzenie komunikacji, strategia, badania

Forma szkolenia

Jedną trzecią czasu szkolenia przeznaczymy na przekazanie wiedzy na temat metodologii badawczej, którą jest semiotyka komercyjna oraz branding kulturowy. W efekcie nastąpi zbudowanie wspólnego języka wszystkich osób biorących udział w szkoleniu. Elementy teoretyczne zostaną objaśnione na podstawie case studies pochodzących z rynku lub popkultury. Pozostały czas zajmie praca warsztatowa, w trakcie której, w oparciu o karty Inspiracji Kulturowych, uczestnicy przejdą proces projektowania rozwiązań opartych na wiedzy kulturowej.

Stopień zaawansowania

Uczestnicy powinni mieć podstawową wiedzę z zakresu marketingu i zarządzania marką.

pdf
twoje badania semiotyczne k
goch l
Paulina
Goch-Kenawy
semiosfera

termin: 8 marca 2019 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
899zł 15.II
regularna cena:
990zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com