fbpx
twoje badania semiotyczne
Semiotyka w praktyce
22 listopada 2024 r.
trenerka:
Paulina Goch-Kenawy, CultureTellers
Jeśli wiesz w jaki sposób ideologie wpływają na tworzenie innowacji w obszarze red ocean, czym są strategie kulturowe i jak je budować i jak przenosić znaczenia kulturowe w obszar customer i brand experience a także czym jest storytelling w przestrzeni sprzedażowej, to szkolenie nie jest dla Ciebie.  A jeśli czujesz, że warto dowiedzieć się więcej - czytaj dalej. 

Marketing to część naszej rzeczywistości i właśnie dlatego, bez kultury jest ślepy. Świat się zmienia, bardziej niż kiedykolwiek w całym okresie funkcjonowania człowieka. Przyrastają informacje, których ilość i szczegółowość wprowadza często więcej dezorientacji niż zrozumienia, dlatego tak silnie widoczna jest na rynku globalnym tendencja do rozwoju projektowania i badań w zgodzie z nurtem Human Centered Process. To właśnie czynnik ludzki i kulturowy potrafi nadać sens zdefragmentowanemu morzu danych. Szkolenie przybliża zagadnienia związane z markami jako tworami kulturowymi. W trakcie szkolenia jego uczestnicy poznają podstawowe aspekty związane z brandingiem kulturowym oraz technikami analiz semiotycznych po to, by następnie wykorzystać tę wiedzę w procesie projektowania rozwiązań osadzających markę kulturowo. Szkolenie ma na celu usprawnienie procesu implementacji wiedzy wynikającej z badań kulturowych i semiotycznych do tworzenia rozwiązań marketingowych takich, jak projektowanie strategii, produktu, komunikacji czy innowacji. Szkolenie wypełnia lukę na rynku dotyczącą kształtowania wiedzy i kompetencji związanych z wykorzystaniem danych płynących z badań semiotycznych i kulturowych do kreowania przewagi rynkowej a nie tylko wiedzy rynkowej

Szczegółowy zakres szkolenia

  1. Wprowadzenie do zagadnień związanych z brandingiem kulturowym.
  2. Rola kultury w budowaniu marki. Kultura to nasz system operacyjny.
  3. Semiotyka komercyjna - jak i po co?
  4. Czas innowacji a język kultury. Marki ikoniczne, wyróżnialne, ważne, to takie, które są jednocześnie kulturowymi innowatorami. Przekraczają dotychczasowe sposoby myślenia, konwencje obowiązujące w kategoriach. Zmieniają zasady gry rynkowej.
  5. Kulturowa mapa i jak z niej korzystać - warsztat oparty o autorskie narzędzie karty Kulturowych Inspiracji.

Do kogo skierowane jest szkolenie

Do wszystkich osób zainteresowanych zarządzaniem marką, projektowaniem rozwiązań i strategii marek oraz tych, które szukają nowej wiedzy i perspektywy dla procesów projektowania komunikacji, produktów czy usług (brand managerów, strategów, specjalistów ds. komunikacji, designerów, badaczy).

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie zagadnień i narzędzi związanych z brandingiem kulturowym i wskazanie jakie miejsce zajmują w procesie metody analiz semiotycznych.
  • Spojrzenie na budowanie doświadczeń konsumenckich przez pryzmat znaczeń kultury. Jak znaczenia ważne dla marki ożywić w przestrzeni i sprawić by stały się częścią doświadczeń konsumenta w przestrzeniach sprzedażowych?
  • Wiedza na temat implementacji wiedzy semiotycznej w obszarze komercyjnym (case studies) - innowacje produktowe i usługowe.
  • Zyskanie kompetencji do oceny działań marki z perspektywy kulturowej.
  • Przejście przez proces tworzenia rozwiązań korzystających z wiedzy kulturowej i semiotycznej (praca warsztatowa z wykorzystaniem autorskiego narzędzia kart Inspiracji Kulturowych w 4 obszarach tematycznych: kobiecość/męskość/technologia/natura) oraz stworzenie prototypów.
  • Poznanie elementów techniki design thinking w połączeniu z wiedzą kulturową.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

semiotyka, branding kulturowy, design thinking, innowacje, kultura, zarządzanie marką, tworzenie produktu, tworzenie komunikacji, strategia, badania

Forma szkolenia

Jedną trzecią czasu szkolenia przeznaczymy na przekazanie wiedzy na temat metodologii badawczej, którą jest semiotyka komercyjna oraz branding kulturowy. W efekcie nastąpi zbudowanie wspólnego języka wszystkich osób biorących udział w szkoleniu. Elementy teoretyczne zostaną objaśnione na podstawie case studies pochodzących z rynku lub popkultury. Pozostały czas zajmie praca warsztatowa, w trakcie której, w oparciu o karty Inspiracji Kulturowych, uczestnicy przejdą proces projektowania rozwiązań opartych na wiedzy kulturowej.

Stopień zaawansowania

Uczestnicy powinni mieć podstawową wiedzę z zakresu marketingu i zarządzania marką.

pdf
twoje badania semiotyczne k
goch l
Paulina
Goch-Kenawy
CultureTellers

termin: 22 listopada 2024 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999  1.XI
regularna cena:
1199
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com