Paulina Goch-Kenawy, CultureTellers
Szczegółowy zakres szkolenia
- Wprowadzenie do zagadnień związanych z brandingiem kulturowym.
- Rola kultury w budowaniu marki. Kultura to nasz system operacyjny.
- Semiotyka komercyjna - jak i po co?
- Czas innowacji a język kultury. Marki ikoniczne, wyróżnialne, ważne, to takie, które są jednocześnie kulturowymi innowatorami. Przekraczają dotychczasowe sposoby myślenia, konwencje obowiązujące w kategoriach. Zmieniają zasady gry rynkowej.
- Kulturowa mapa i jak z niej korzystać - warsztat oparty o autorskie narzędzie karty Kulturowych Inspiracji.
Do kogo skierowane jest szkolenie
Do wszystkich osób zainteresowanych zarządzaniem marką, projektowaniem rozwiązań i strategii marek oraz tych, które szukają nowej wiedzy i perspektywy dla procesów projektowania komunikacji, produktów czy usług (brand managerów, strategów, specjalistów ds. komunikacji, designerów, badaczy).Korzyści dla uczestników
- Poznanie zagadnień i narzędzi związanych z brandingiem kulturowym i wskazanie jakie miejsce zajmują w procesie metody analiz semiotycznych.
- Spojrzenie na budowanie doświadczeń konsumenckich przez pryzmat znaczeń kultury. Jak znaczenia ważne dla marki ożywić w przestrzeni i sprawić by stały się częścią doświadczeń konsumenta w przestrzeniach sprzedażowych?
- Wiedza na temat implementacji wiedzy semiotycznej w obszarze komercyjnym (case studies) - innowacje produktowe i usługowe.
- Zyskanie kompetencji do oceny działań marki z perspektywy kulturowej.
- Przejście przez proces tworzenia rozwiązań korzystających z wiedzy kulturowej i semiotycznej (praca warsztatowa z wykorzystaniem autorskiego narzędzia kart Inspiracji Kulturowych w 4 obszarach tematycznych: kobiecość/męskość/technologia/natura) oraz stworzenie prototypów.
- Poznanie elementów techniki design thinking w połączeniu z wiedzą kulturową.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia
semiotyka, branding kulturowy, design thinking, innowacje, kultura, zarządzanie marką, tworzenie produktu, tworzenie komunikacji, strategia, badaniaForma szkolenia
Jedną trzecią czasu szkolenia przeznaczymy na przekazanie wiedzy na temat metodologii badawczej, którą jest semiotyka komercyjna oraz branding kulturowy. W efekcie nastąpi zbudowanie wspólnego języka wszystkich osób biorących udział w szkoleniu. Elementy teoretyczne zostaną objaśnione na podstawie case studies pochodzących z rynku lub popkultury. Pozostały czas zajmie praca warsztatowa, w trakcie której, w oparciu o karty Inspiracji Kulturowych, uczestnicy przejdą proces projektowania rozwiązań opartych na wiedzy kulturowej.Stopień zaawansowania
Uczestnicy powinni mieć podstawową wiedzę z zakresu marketingu i zarządzania marką.Goch-Kenawy
CultureTellers
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz