Pomiar efektywności działań marketingowych
Anna Gorączka, Żabka Polska i Michał Protasiuk, Google
To wszystko powoduje, że rośnie rola właściwego podejścia do pomiaru efektywności działań marketingowych. Decyzje marketingowe w coraz mniejszym stopniu bazują na intuicji, zamiast tego stają się „data driven”. O tym właśnie chcemy opowiedzieć na szkoleniu – jak podchodzić do pomiaru efektywności działań marketingowych i określania zwrotu z inwestycji.
Zakres szkolenia:
- Wprowadzenie do case study
- Dopasowanie celów (jakościowych oraz czynników wpływu) do różnych typów aktywności: ATL w tym digital (między innymi: online video, social media), sponsoring, konkurs konsumencki, promocja kuponowa, sampling, giftpacks, multipacks, działania w sklepie i inne
- Sposoby rozliczania aktywności w przełożeniu na markę (m.in. poprzez tracking, badania ad hoc, social listening) oraz na sprzedaż (testy A/B, ROI – marketing mix modeling oraz inne metody)
Dla kogo
Szkolenie jest kierowane do pracowników działów: badań / insights / marketing, którzy uczestniczą w planowaniu oraz rozliczaniu aktywacji marketingowych.Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników różnych branż – z wyłączeniem branż, które prowadzą działania marketingowe wyłącznie w kanale online („czysty” e-commerce).
Korzyści
Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę na temat tego, jak ustalać mierniki sukcesu i rozliczać akcje marketingowe. Poznają tradycyjne i nowe metody służące do określania efektywności działań zarówno tych prowadzonych w offline, jak i online. W trakcie szkolenia wszyscy uczestnicy otrzymają praktyczny przewodnik mierników sukcesu różnych akcji marketingowych.Kluczowe pojęcia i zagadnienia
Pojęcia: Efektywność, poziom bazowy (baseline), kanibalizacja, inkrementalny wzrost, ROI, wskaźniki jakościowe oraz czynniki wpływu.Narzędzia: Tracking, brand equity, social listening, cross-media, Testy A/B, testy pre i post test, marketing mix modeling.
Forma szkolenia:
Całość szkolenia poprowadzona jest w formie case study – uczestnicy wcielają się pracowników firmy, której działania reklamowe muszą oceniać. Krótkie części wykładowe przedzielone są licznymi ćwiczeniami pozwalającymi wypróbować w praktyce zdobytą wiedzę.Stopień zaawansowania:
Poziom średnio-zaawansowany. Wymagana jest jedynie bazowa wiedza na temat prowadzenia badań marketingowych (np. różnica pomiędzy badaniami ilościowymi a jakościowymi) oraz podstawowych terminów marketingowych z zakresu planowania mediów (np. mediaplan, GRP)
Gorączka
Żabka Polska
Protasiuk
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch