fmcg
Czy to się opłaca?
25 maja 2018 r.
trenerzy:
Anna Gorączka, Żabka i Michał Protasiuk, Google
zgłoś się
Amerykański przedsiębiorca, John Wanamaker, powiedział, że połowa pieniędzy wydana na reklamę jest wyrzucona w błoto. Problem tylko w tym, że nie wiadomo, która to połowa. W trakcie naszego szkolenie postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Z roku na rok realia biznesowe stają się bardziej wymagające. Wraz z nasyceniem rynków skończyły się czasy organicznych wzrostów sprzedaży. Clutter w mediach powoduje, że dotarcie z komunikatem reklamowym do konsumenta to wielkie wyzwanie. W efekcie każda złotówka inwestowana w marketing jest wydawana coraz uważniej. Z drugiej strony dysponujemy przyrastającą błyskawicznie ilością danych na temat prowadzonych przez nas działań biznesowych: zarówno po stronie nakładów, jak i efektów. Danych może być wręcz za dużo i często nie wiadomo, jakie wymiary są ważne i które warto mierzyć.

To wszystko powoduje, że rośnie rola właściwego podejścia do pomiaru efektywności działań marketingowych. Decyzje marketingowe w coraz mniejszym stopniu bazują na intuicji, zamiast tego stają się „data driven”. O tym właśnie chcemy opowiedzieć na szkoleniu – jak podchodzić do pomiaru efektywności działań marketingowych i określania zwrotu z inwestycji.

Zakres szkolenia:

  1. Wprowadzenie do case study
  2. Dopasowanie celów (jakościowych oraz czynników wpływu) do różnych typów aktywności: ATL w tym digital (między innymi: online video, social media), sponsoring, konkurs konsumencki, promocja kuponowa, sampling, giftpacks, multipacks, działania w sklepie i inne
  3. Sposoby rozliczania aktywności w przełożeniu na markę (m.in. poprzez tracking, badania ad hoc, social listening) oraz na sprzedaż (testy A/B, ROI – marketing mix modeling oraz inne metody)

 

Dla kogo

Szkolenie jest kierowane do pracowników działów: badań / insights / marketing, którzy uczestniczą w planowaniu oraz rozliczaniu aktywacji marketingowych.

Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników różnych branż – z wyłączeniem branż, które prowadzą działania marketingowe wyłącznie w kanale online („czysty” e-commerce).

Korzyści 

Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę na temat tego, jak ustalać mierniki sukcesu i rozliczać akcje marketingowe. Poznają tradycyjne i nowe metody służące do określania efektywności działań zarówno tych prowadzonych w offline, jak i online. W trakcie szkolenia wszyscy uczestnicy otrzymają praktyczny przewodnik mierników sukcesu różnych akcji marketingowych.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

Pojęcia: Efektywność, poziom bazowy (baseline), kanibalizacja, inkrementalny wzrost, ROI, wskaźniki jakościowe oraz czynniki wpływu.

Narzędzia: Tracking, brand equity, social listening, cross-media, Testy A/B, testy pre i post test, marketing mix modeling.

Forma szkolenia:

Całość szkolenia poprowadzona jest w formie case study – uczestnicy wcielają się pracowników firmy, której działania reklamowe muszą oceniać. Krótkie części wykładowe przedzielone są licznymi ćwiczeniami pozwalającymi wypróbować w praktyce zdobytą wiedzę.

Stopień zaawansowania:

Poziom średnio-zaawansowany. Wymagana jest jedynie bazowa wiedza na temat prowadzenia badań marketingowych (np. różnica pomiędzy badaniami ilościowymi a jakościowymi) oraz podstawowych terminów marketingowych z zakresu planowania mediów (np. mediaplan, GRP)

 

 

 

 

k fmcg
goraczka l
Anna
Gorączka
Żabka Polska
k fmcg
goraczka l
Michał
Protasiuk
Google
termin: 25 maja 2018 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
899zł 07.V
regularna cena:
990zł
zgłoś się
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com