twoje badania semiotyczne
Jak w badaniach jakościowych z gąszczu luźnych wypowiedzi zbudować solidne wnioski i rekomendacje?
18 i 19 lipca 2018 r.
trenerki:
Patrycja Szymańska i Monika Marzęda-Mieleniec, Ipsos
zgłoś się
W badaniach ilościowych wszystko wydaje się „jasne” - są „twarde”, wymierne dane: liczby i procenty, które można opisać, zanalizować i dostarczyć wnioski i rekomendacje. Są modele i benchmarki, punkty odniesienia, które budują poczucie, że rekomendacje mają solidną podstawę „język liczb” przecież nie kłamie. Ten ustalony język buduje większe poczucie komfortu i badacza i Klienta, który zleca badanie. Czym jest z kolei materiał z badań jakościowych? Czy to black box - dostępny wtajemniczonym i doświadczonym, czy też wręcz przeciwnie – każdemu? Samo sformułowanie „dane jakościowe” wydaje się dla niektórych oksymoronem. W ramach naszego szkolenia podpowiemy, kiedy w badaniach jakościowych zaczyna się proces analizy, a następnie pokażemy i przećwiczymy, jak budować struktury analityczne, a nawet korzystać z istniejących modeli. Skupimy się na 2 podstawowych wyzwaniach: - jak czytać między wierszami, żeby dotrzeć do tego, co ukryte za słowami; – jak analizować – jak z gąszcza luźnych wypowiedzi zbudować solidne wnioski i rekomendacje.

Szczegółowy zakres szkolenia

- Jakie narzędzia i modele porządkujące wiedzę mogą zostać wykorzystane w analizie badań jakościowych? – teoria i praktyka
- Jak słuchać, żeby słyszeć? – teoria i praktyka
- Ale jak to się robi? – czyli analiza materiału jakościowego (praca w grupach, przy wykorzystaniu różnych modeli i układów odniesienia, tak aby możliwe stało się porównanie wniosków i rekomendacji przygotowanych na podstawie tego samego materiału)
- Kiedy zaczyna się i kiedy się kończy proces analizy materiału jakościowego? – podsumowanie

Do kogo skierowane jest szkolenie

Zapraszamy osoby wykonujące i zlecające badania, które chcą jak najpełniej wykorzystywać możliwości, jakie stwarzają badania jakościowe.

Korzyści, jakie odniosą uczestnicy

- zyskają wiedzę o narzędziach wspierających analizę danych jakościowych i doświadczą samego procesu analizy,
- będą w stanie bardziej efektywnie absorbować wiedzę płynącą z danych jakościowych od momentu realizacji do finalnych wniosków i rekomendacji,
- poczują większy komfort w korzystaniu z wyników badań jakościowych – ugruntują swoje przekonanie o solidnych podstawach stojących za wnioskami i rekomendacjami,
- z większą śmiałością będą traktować badania jakościowe jako źródło wartościowych i solidnych inspiracji dla podejmowania decyzji biznesowych.

Forma szkolenia

Wykład (30%) z elementami ćwiczeń i warsztatu (70%)

Stopień zaawansowania

Podstawowe kompetencje badawcze i znajomość metodologii badań jakościowych.

pdf
jak w badaniach
szymanska l
Patrycja 
Szymańska
Ipsos Polska

jak w badaniach
marzeda l
Monika  
Marzęda-Mieleniec
Ipsos Polska

termin: 18 i 19 lipca 2018 r.
czas trwania: 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
1499zł 26.VI
regularna cena:
1699zł
zgłoś się
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

powered by social2s