twoje badania semiotyczne
Fantomowe ciało firmy – o tym jak badać tożsamość organizacji
23 listopada 2018 r.
trenerzy:
Bartłomiej Brach, brightlight i Anna Mazerant, 4P
Dobra płaca i obietnica kariery już nie wystarczy. Dziś pracownicy zaczynają szukać firm, które będą wyznawać podobne do nich wartości i zgodnie z nimi wpływać na świat.  Te, jeśli chcą podążać za oczekiwaniami pracowników, nie mogą kryć się za wizerunkiem swoich produktów. Muszą pokazać kim są – odsłonić swoją tożsamość i zamanifestować wartości. Skąd jednak wiedzieć jaką organizacja ma tożsamość?
Można zapytać wprost pracowników, ale wtedy ryzykujemy, że nie dowiemy się niczego ciekawego. Praca nie jest dla nas abstrakcyjna – jest zbiorem bardzo konkretnych czynności. Rzadko zastanawiamy się przecież czym albo kim firma jest i jak ją opisać. Możemy poprosić o odpowiedź zarządzających – ci myślą przede wszystkim abstrakcyjnie. Jak jednak zagwarantować, że to czym dla nich jest organizacja będzie prawdziwe dla działających kilka szczebli pod nimi?
W trakcie kilkugodzinnego warsztatu zapoznamy uczestników z zaawansowanymi metodami i technikami badania tożsamości organizacji: metaforami, storytellingiem, Lego® Serious Play. Każda z nich jest w stanie generować wglądy, do których nie da się dotrzeć klasycznymi metodami ilościowymi (ankieta) lub jakościowymi (wywiad indywidualny lub grupowy). Co to za wglądy, jak do nich dotrzeć i jak je interpretować? O szczegółach, bazując na przeprowadzonych projektach, opowiemy już na warsztacie.

 Szczegółowy zakres szkolenia

  1. Klasyczne metody badawcze – czego się (nie) spodziewać?
  2. Kim jest Twoja organizacja?
    1. Metafory w badaniu organizacji.
    2. Storytelling w badaniu organizacji.
    3. Lego® Serious Play w badaniu organizacji.
  3. Planowanie badań z wykorzystaniem zaproponowanych metod.
  4. Interpretacja wyników badań z wykorzystaniem zaproponowanych metod.

Do kogo skierowane jest szkolenie

  • pracownicy działów HR, employer brand managerzy czy specjaliści komunikacji wewnętrznej
  • badacze realizujący projekty dotyczące employee branding / employee experience / corporate culture and climate, etc.

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie zaawansowanych metod badawczych (metafory, storytelling,
    Lego® Serious Play) użytecznych przy badaniach tożsamości organizacji
  • Pozyskanie praktycznej wiedzy dotyczącej wykorzystywania omawianych metod na podstawie kilku studiów przypadku – przygotowujących do samodzielnej realizacji projektów dedykowanych diagnozie organizacji
  • Poszerzenie wiedzy dotyczącej aktualnych nurtów i „gorących” tematów dla zarządzania marką pracodawcy i kulturą organizacyjną
  • Możliwość omówienia własnych projektów i problematycznych obszarów z grupą i ekspertami

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

tożsamość organizacji, zaawansowane narzędzia badawcze, metafory, storytelling, Lego® Serious Play, misja, wizja i wartości organizacji

Forma szkolenia

Szkolenie o charakterze warsztatowym; część wykładowa uzupełniona kilkoma case-studies, uzupełniona kilkoma dłuższymi ćwiczeniami (do każdego bloku)

Stopień zaawansowania

  • Podstawowa znajomość technik badawczych wykorzystywanych w badaniach konsumenckich – wywiad indywidualny i grupowy, ankieta
  • Zainteresowanie zagadnieniami zarządzania znaczeniem w organizacji


pdf
fantomowe
brach l
Bartłomiej
Brach
brightlight
fantomowe
mazerant l
Anna
Mazerant
4P
termin: 23 listopada 2018 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
899zł 5.XI
regularna cena:
990zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com