- trudnych, zmiennych, nie tylko pandemicznych
Anna Mazerant (T-Mobile), Adam Polasz (Difference)
Szczegółowy zakres szkolenia:
I - VUCA extreme czyli o badaniach w czasach pandemicznych- Jak pandemia wpłynęła na branżę badań – ujęcie z perspektywy dostępnych danych
- Pandemiczny zakres tematyczny - co można badać, czego nie można badać, kiedy świat jest pogrążony w panice/ chaosie / zamieszkach.
- Nastawienie respondentów do badań w trudnych czasach - jak zmienia się chęć do współpracy i do udziału w badaniach w wyjątkowych sytuacjach, jak sobie z tym radzić.
- Co można i warto badać - jakie tematy, kategorie, marki „nadają się do badania”, a jakich badać nie należy bądź nie warto? Co o tym decyduje? W jaki sposób to oceniać? W jaki sposób konstruować metodologie, scenariusze? W jaki sposób adresować nastroje i emocje w badanych grupach? Jak minimalizować wpływ kontekstu zewnętrznych wydarzeń na wyniki badania?
- Wnioskowanie i formułowanie rekomendacji – ocena “potencjału czasowego wyników”, filtrowanie wyników, podejście scenariuszowe.
- Badania trackingowe w okresie społecznych zawirowań – Jak te zawirowania mogą wpływać na realizację badań i na wyniki? Zmiany metodologii w trackingu: jak ją przeprowadzić, na co uważać, jak porównywać pomiary sprzed i po zmianie?
- Pandemiczna jakościówka - o zastąpieniu wywiadów face2face wywiadami online
- Platformy i narzędzia: przegląd dostępnych narzędzi, zastosowania, zalety i ograniczenia; syntetyczne porównanie.
- Zasady zdalnego moderowania: wszystkie do’s and dont’s; techniki narzędzia; jak różni się moderacja zdalna od bezpośredniej, jak reagować na niestandardowe sytuacje.
- Zasady rekrutacji: rekrutacja online vs. klasyczna, sposoby weryfikacji, przygotowanie respondentów do badania.
- Specyfika RODO w badaniach online.
- Co tracimy, a co zyskujemy przechodząc na online – o optymalizowaniu konstrukcji różnych projektów.
- Cyfrowe wykluczenie – jak rekrutować i badać respondentów z niskimi kompetencjami cyfrowymi.
- Pandemiczna ilościówka - utrudnienia w rekrutacji i realizacji badań nie tylko face2face; o wywiadach b2b, dostępności części respondentów, komplikacje audytów standardów obsługi i badań mystery shopper itp.
- Współpraca z klientem - jak się warsztatować (bądź nie); jak efektywnie prowadzić proces dwu / trójstronnie.
- Metody i tryb pracy na czasy VUCA: Jeszcze bardziej agile, więcej pracy koncepcyjnej, scenariuszowe think tanki, wykorzystanie danych behawioralnych i niestandardowych źródeł danych.
- Problemy badawcze “naszych czasów”:
- nowi respondenci – jak się zmienili sami badani na przestrzeni lat, jaki jest dzisiejszy respondent, jaki jest jego stosunek i zachowanie względem badań i jak to wpływa na wyniki?
- jak budować respondent’s experience
- w fokusowni
- w badaniach online
- niezależnie od metody (rekrutacja, partycypacja, etc.)
- wyzwania rekrutacyjne – jak współcześnie dobrze prowadzić zarządzać procesem rekrutacyjnym?
- Trendy konsumenckie i lifestyle’owe w kontekście badań: 24/7 czyli pory badań, attention span, pro-sumeryzm 2.0, itp.
- Trendy technologiczne i sposób na wykorzystanie w badaniach - np. eyetracking w badaniach CAWI, badania z wykorzystaniem komunikatoró0.w i chat-botów? Czy boty mogą zastąpić badaczy? Czy boty mogą zastąpić respondentów - fraud w badaniach CAWI etc.
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Szkolenie przeznaczone dla klientów, freelancerów powiązanych z rynkiem badawczym. Dla osób z co najmniej podstawowym poziomem wiedzy o badaniach i doświadczeniem w realizacji/korzystaniu z badań konsumenckich – jakościowych i/lub ilościowych.Korzyści dla uczestników:
- Poznanie zaawansowanych technik, metod i „patentów” badawczych – realizacyjnych, analitycznych, prezentacyjnych – pozwalających na zoptymalizowanie pracy badawczej nie tylko w czasach utrudnień związanych z pandemią, ale również ważnych we współczesnej „praktyce” badawczej
- Pozyskanie praktycznej wiedzy dotyczącej wykorzystywania omawianych metod w oparciu o realne przykłady
- Poszerzenie wiedzy dotyczącej aktualnych trendów i zjawisk społecznych, które mają wpływ na sposób realizacji badań oraz uzyskiwane wyniki
- Możliwość omówienia własnych projektów i problematycznych obszarów z grupą i ekspertami.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
metodologie badawcze, techniki, narzędzia online, współczesne platformy badawcze, wnioskowanie, moderowanie online, tracking, RODO, rekrutacja, cyfrowe wykluczenie, agile, trendy, technologia, VUCA.Forma szkolenia:
Online, w formie 3 półdniowych sesji, seminaryjno-warsztatowa. Będziemy dzielić się własną, usystematyzowaną wiedzą, opowiadać o naszych doświadczeniach (case studies), przepracowywać problemy i zagadnienia, które wniosą uczestnicy. Przewidujemy również 2 większe ćwiczenia.Stopień zaawansowania:
Co najmniej podstawowa wiedza i kontakt z badaniami – jakościowymi i/lub ilościowymi.Mazerant
T-Mobile
czas trwania: w sumie 12 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-13.00 przez 3 dni
miejsce: ONLINE: ZOOM
Uwaga! Ze względu na panującą pandemię organizator szkolenia zastrzega sobie prawo zmiany miejsca, terminu oraz formuły (stacjonarna/ online) szkolenia. O wszelkich ewentualnych zmianach uczestnicy szkolenia będą informowani na bieżąco.
w cenie: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz