fbpx
service design5
Jak wykorzystać service design w Jednostkach Samorządu Terytorialnego?
szkolenie dedykowane
trenerka:
Magdalena Urban (Research Breath / Santander Bank Polska)

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
stacjonarne

Czy podobnie jak ja mieliście kiedykolwiek poczucie, że środowisko ewaluacyjne jest hermetyczne? Czy mieliście wrażenie, że w strategiach i ewaluacji od lat stosuje się jednakowe techniki badawcze, utarte i mało elastyczne ścieżki postępowania? Z jednej strony nie ma w tym nic zaskakującego. Profesjonalne strategie i programy operacyjne oraz ich ewaluacje są działaniami wymagającymi olbrzymiej wiedzy o mechanizmie programowania i dystrybucji środków unijnych, znajomości dokumentów wyższego rzędu oraz wytycznych.

Z drugiej strony ten brak otwartości grozi staniem w miejscu w kontekście zmieniających się warunków wdrażania Funduszy UE. A tak wcale być nie musi. Istnieją już nowe metody, których zastosowanie pozwoli zwiększyć użyteczność prowadzonych ewaluacji, usprawnić codzienne działania realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego oraz poprawić doświadczenia beneficjentów ostatecznych. Jedną z tych metod jest service design. Skąd o tym wiem? Badania to moja branża od ponad 10 lat. Przez blisko dwa lata pracowałam w jednostce ewaluacyjnej programu regionalnego, a wcześniej zrealizowałam kilkadziesiąt badań ewaluacyjnych dla JST. Od 2,5 roku zajmuję się również service designem i prowadzę własną firmę jako beneficjentka środków UE. Dlatego łączę kilka perspektyw – Waszą jako zamawiających, a także wykonawcy, wnioskodawcy, beneficjenta oraz service designera.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Czym jest service design?
  2. Gdzie stosuje się service design?
  3. Dlaczego JST potrzebują service designu?
  4. W jaki sposób można go wykorzystać w działaniach JST:
    1. w tworzeniu strategii i programów,
    2. w badaniach ewaluacyjnych,
    3. we współpracy z beneficjentami,
    4. w konsultacjach społecznych,
    5. w innych działaniach, które wskażecie na szkoleniu (sprawdzimy, czy również będzie tam użyteczny).

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli jednostek strategicznych oraz ewaluacyjnych funduszy europejskich (Urzędy Marszałkowskie, Ministerstwa, Regionalne Ośrodki Polityki Społecznej, Urzędy Pracy), którzy chcą dowiedzieć się czym jest projektowanie usług i jak można wykorzystać je w swojej codziennej pracy.

Korzyści dla uczestników:

  • Zdobycie podstawowej wiedzy o service designie.
  • Zdobycie wiedzy o sposobach wykorzystania service designu w różnych działaniach Jednostek Samorządu Terytorialnego:
    • tworzeniu strategii i programów,
    • badaniach ewaluacyjnych,
    • we współpracy z beneficjentami,
    • w konsultacjach społecznych.
  • Pozyskanie informacji na co zwracać uwagę przy wyborze Wykonawcy projektu realizowanego metodą service design.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

service design, badania ewaluacyjne, strategie, beneficjenci, konsultacje społeczne

Forma szkolenia:

Szkolenie prowadzone w formie warsztatu. Formuła szkolenia teoretyczno-praktyczna: praca w grupach nad ćwiczeniami, aby uchwycić istotę danego etapu / techniki.

Stopień zaawansowania:

Podstawowy – na szkoleniu przejdziemy przez wszystkie etapy procesu jako wprowadzenie do tematyki projektowania usług.

pdf

service design5k
urban l
Magdalena
Urban
Research Breath /
Santander Bank Polska
termin: zarezerwuj dogodny dla Twojego zespołu
czas trwania: do ustalenia, proponujemy 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30 w oba dni
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com