fbpx
 
statystyka h
Statystyka dla marketerów
20 maja 2022 r.
trener:
Paweł Wójcik (Wydział Zarządzania UW)


W czasach „BIG DATA” umiejętność wyciągania wniosków ze zgromadzonych danych oraz formułowania rekomendacji marketingowych w oparciu wyniki analiz statystycznych jest kluczowa dla każdego marketera. W zdobyciu tych umiejętności pomoże zrozumienie podstawowych pojęć stosowanych w statystyce oraz poznanie głównych narzędzi analitycznych.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Próba, populacja i wnioskowanie statystyczne.
  2. Kiedy jakiś wynik analiz ma znaczenie – pojęcie istotności statystycznej.
  3. Analiza wariancji czyli eksperymenty i testy A/B.
  4. Poszukiwanie związków pomiędzy różnymi działaniami marketingowymi – korelacja i regresja.
  5. Ekonometria i prognozowanie w marketingu.
  6. Na czym polega segmentacja konsumentów czyli analiza klasteryzacji (skupień).
  7. „Od segmentacji do personalizacji” – najważniejsze zasady budowy typowych modeli predykcyjnych.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie jest skierowane do osób, które chciałyby zrozumieć na czym polegają analizy statystyczne realizowane na potrzeby działów marketingu bez konieczności zagłębiania się w skomplikowane wzory i wyliczenia.

Korzyści dla uczestników:

  1. Uzyskanie swobody w rozumieniu i odbiorze raportów / wyników analiz statystycznych.
  2. Zrozumienie na czym polega wnioskowanie statystyczne bez konieczności zagłębiania się w skomplikowane wzory matematyczne.
  3. Odkrycie, że wiedza ze statystyki potrzebna marketerowi do podejmowania decyzji w większości przypadków nie jest skomplikowana.
  4. Odczucie pewności siebie, kiedy uczestniczymy w prezentacji wyników analiz statystycznych.
  5. Umiejętność zadawania sensownych pytań analitykowi danych statystycznych na potrzeby marketingu.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

statystyka, dobór próby, wnioskowanie statystyczne, istotność statystyczna, analiza wariancji, korelacja, regresja, ekonometria, testy A/B, prognozowanie, segmentacja, analiza skupień

Forma szkolenia:

Szkolenie będzie obejmowało część wykładową i ćwiczeniową w proporcjach 75/25. W trakcie części ćwiczeniowej uczestnicy będą proszeni o zinterpretowanie wyników analiz statystycznych prowadzonych na potrzeby działu marketingu.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie podstawowe. Do uczestnictwa w szkoleniu nie jest potrzebna wcześniej nabyta wiedza statystyczna, a jedynie chęć zrozumienia „o co chodzi” w statystyce i jakie wnioski można wyciągnąć na podstawie analiz statystycznych.

pdf

statystyka k
wojcik
Paweł
Wójcik
Wydział Zarządzania UW
termin: 20 maja 2022 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 29.IV
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com