Marketerzy często ignorują znaczenie strategii cenowej, tymczasem jej optymalizacja (w tym wartości oferowanej konsumentom/klientom) ma dużo większe przełożenie na generowany zysk niż cięcia kosztów czy działania marketingowe zmierzające do zwiększenia sprzedaży. W ramach naszego szkolenia, w oparciu o przykłady odwołujące się zarówno do kategorii FMCG, dóbr trwałego użytku jak i usług, opowiemy o różnych technikach, których umiejętne stosowanie pozwolą uniknąć sytuacji, w której produkt jest sprzedawany po cenie nie odzwierciedlającej jego pełnej wartości.
Szczegółowy zakres szkolenia:
- Omówienie roli ceny na tle innych komponentów Marketing Mix.
- Omówienie kontekstu konsumencko-psychologicznego ceny (Ekonomia Behawioralna a cena).
- Przedstawienie, na przykładach, różnych technik badania ceny / wartości (PSM, DPA, Conjoint).
- Wspólne zaprojektowanie badania cenowego.
- Analiza i interpretacja przykładowych wyników badań cenowych, omówienie przykładów rekomendacji dot. strategii cenowej (case studies).
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Badacze rynku, osoby zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem, osoby odpowiedzialne za produkt i ceny.Korzyści dla uczestników:
- Zrozumienie biznesowego znaczenia ceny.
- Zrozumienie konsumencko-psychologicznych uwarunkowań strategii cenowej.
- Nabycie umiejętności doboru technik badawczych w zależności od celu i kontekstu biznesowego.
- Nabycie umiejętności interpretowania wyników badań cenowych i budowania rekomendacji biznesowych na ich podstawie.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
Strategia cenowa, PSM (Price Sensitivity Meter), DPA (Direct Price Acceptance ), Conjoint, Value Based Pricing, Willingness to Pay (Skłonność do zapłaty)Forma szkolenia:
Szkolenie będzie obejmowało zarówno część wykładową, jak i ćwiczenia praktyczne, w ramach których zadaniem uczestników będzie zaplanowanie procesu badawczego (case studies).Stopień zaawansowania:
Szkolenie wymaga podstawowej wiedzy z zakresu badań marketingowych.Otmar-Szymańska
Versuni
Neska
WiseRabbit
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz