Szczegółowy zakres szkolenia:
- Co to jest wolumen
- Wolumen to precyzyjna informacja o kondycji mojej marki – czyli po co badać wolumen…
- Różne metody badania wolumenu
- Wolumen to nie wszystko – elementy (czyli między innymi liczba nabywców, częstotliwość zakupów, czy wielkość koszyka) czyli zachowania zakupowe wpływające na wielkość wolumenu kupowanego przez gospodarstwa domowe
- Case study - pogłębienie wiedzy o zachowaniach zakupowych w celu pozyskania wskazówek do budowania strategii marketingowych dla marki – budowanie penetracji, zwiększanie koszyków zakupowych, zwiększanie częstotliwości zakupów albo aktywowanie najbardziej „wartościowych” konsumentów mojej marki…- przykłady
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Osoby zarządzające marką i trade marketingiem – Brand, Insight i Category Managerowie. Inne osoby, które wykorzystują w pracy informacje o wielkości wolumenu i elementów, które wpływają na wielkość wolumenu – czy to na poziomie kategorii, na poziomie poszczególnych marek / graczy w kategorii z poziomu kraju, kanałów.Korzyści dla uczestników:
- Poznanie różnych źródeł informacji o wielkości wolumenu
- Zrozumienie różnic estymacji wolumenu FMCG w różnych badaniach, a tym samym prawidłowego wykorzystania wyników w dalszych procesach i uniknięcia potencjalnych błędów w interpretacji czy prostych pułapek związanych z różnym źródłem informacji o wolumenie
- Uzyskanie wiedzy, jakie elementy wpływają na finalną wielkość wolumenu kupowanego przez gospodarstwa domowe oraz jak można badać te elementy, by zrozumieć co dzieje się na rynku
- Poznanie różnych przykładów – jak można wykorzystać wiedzę o wolumenie w konkretnych działaniach / sytuacjach rynkowych
- Uzyskanie wiedzy, dlaczego wolumen może być wskazówką o pozycji marki
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
wolumen, wolumen sprzedażowy, wolumen zakupowy, retail audit, Panel Gospodarstw Domowych, badania ad hoc, penetracja, koszyk, koszyk zakupowyForma szkolenia:
Głównie forma wykładu połączona z ćwiczeniami mającymi na celu zrozumienie różnic w wartościach wolumenu pokazywanego z różnych badań, jak również pokazanie wpływu poszczególnych elementów na wartość wolumenu kupowanego przez gospodarstwa domowe.Stopień zaawansowania:
Na udziale w szkoleniu szczególnie zyskają osoby posiadające umiejętność logicznego wiązania faktów jak również analizy danych liczbowych.Hasslinger-Pawlak
GfK Polonia
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych od 9.00 do 16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz