Zjawiska nawiedzające naszą codzienność wpływają coraz mocniej na nasze życie, również na aspekt pracy. Czasy niepewności zwiększają dynamikę zmian w mentalności i nastawieniu pracowników, a także to jak kreują się ich potrzeby względem miejsca i warunków pracy.
To czy zdobywamy wiedzę o pracownikach w sposób systematyczny i odpowiedni – dobrze dostosowując metody do pytań wydaje się obecnie kluczowe. Niemniej istotne jest przełożenie zebranej wiedzy na rzeczywiste działania, które biorą pod uwagę specyfikę pracodawcy i dają wymierne korzyści dla pracowników.
Szkolenie ma na celu usystematyzowanie wiedzy o badaniach pracowników, ma pozwolić na bezproblemowe poruszanie się w tematach założeń, metodologii, tworzenia narzędzi i raportów badawczych.
Dowiesz się jak skutecznie budować strategię badań pracowników w organizacji, jak realizować projekty i finalnie jak wyciągać wartościowe insighty, a wyniki badań komunikować z pracownikami.
Stabilizacja to aktualnie cel wielu firm, dotyczy ona każdego z obszarów funkcjonowania organizacji, dowiedz się jak wspomagać rozwój badaniami pracowników i jak komunikować się z nimi w sposób najbardziej efektywny.
Szczegółowy zakres szkolenia:
- Badania, a cykl życia pracownika. Jakie dane zbierać? Kiedy prowadzić projekty?
- Mam problem, potrzebuje wiedzy, jakie podejście badawcze powinnam/powinienem zastosować?
- Jak odpowiednio zadać pytania i tworzyć efektywne narzędzia badawcze?
- Uwaga realizuję badanie! – Czym wspomagać badanie od strony komunikacji?
- Rola czasu w projekcie – kiedy być zadowolonym z response rate?
- Mam wyniki badań…ale co mam teraz z nimi zrobić? Jak tworzyć raporty i mówić o wynikach.
- Przekładanie wyników badań na realne działania komunikacyjne/EB/strategiczne – gdzie w czasach niepewności możemy skorzystać z wiedzy uzyskanej od pracowników?
Do kogo kierowane jest szkolenie:
- Przedstawicieli działów HR/PR/Komunikacji wewnętrznej oraz osób, które na co dzień odpowiadają w firmie za zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Osób, które uczestniczą w prowadzeniu badań pracowników i tworzą projekty z obszaru komunikacji wewnętrznej.
- Właścicieli firm.
Korzyści dla uczestników:
- Wymiana wiedzy i doświadczeń związanych z obecną sytuacją rynkową dotyczącą procesów badawczych w firmach oraz komunikacji wewnętrznej.
- Zapoznanie z metodami badawczymi, które służą poznawaniu i słuchaniu pracownika w całym cyklu życia pracownika.
- Praktyczna wiedza jak tworzyć efektywne narzędzia badawcze.
- Praktyczne zastosowanie wiedzy o pracownikach w komunikacji wewnętrznej.
- Zapoznanie z dobrymi praktykami w prowadzeniu komunikacji wewnętrznej.
- Poznanie case study – inspiracja do własnych działań.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
Badania pracownicze, HR, badania pulsowe, komunikacja wewnętrzna, cykl życia pracownikaForma szkolenia:
Całość szkolenia prowadzona jest w formie dyskusji i wymiany wiedzy. W ciągu szkolenia omawiamy liczne case study, oceniamy je i modyfikujemy. Części wykładowe są przeplatane z ćwiczeniami i praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy.Stopień zaawansowania:
Wymagana jest jedynie bazowa wiedza na temat prowadzenia badań pracowników, komunikacji wewnętrznej.Huk
K+Research by Insight Lab
Matusiewicz
K+PR
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz