fbpx
 
co ich h1
Co ich kręci, co ich podnieca?
Skąd czerpać wiedzę o pracowniku – skuteczna rekrutacja i zmniejszenie poziomu rotacji w firmie
24 listopada 2023 r. 
Trenerzy:

Ewa Eron (K+Research by Insight Lab)
Sebastian Kolęda (K+PR)

Każdy z nas jest pracownikiem. Pracujemy dla siebie, dla kogoś. W pracy spędzamy średnio 43,5 godziny tygodniowo żeby zarobić, osiągnąć zawodowy sukces, aby spełniać swoje marzenia – motywacje są różne. Ta różnorodność pokazuje jak bardzo różnią się nasze oczekiwania. Zarówno styl pracy jak i nasza codzienność może wpływać na to jakim pracownikiem jestem.

Szkolenie ma na celu usystematyzowanie wiedzy na temat komunikacji z pracownikami, monitorowania nastrojów pracowniczych oraz tego w jaki sposób pracodawca może słuchać głosu pracowników. Dotkniemy tego jak globalne pojęcia/zjawiska, np. demotywacja, wypalenie zawodowe, kryzys i recesja dotykają obszaru pracowniczego.
Dowiesz się jak skutecznie planować proces poznawania potrzeb pracowniczych, budować persony pracownicze i wykorzystywać wiedzę o pracownikach w procesach rekrutacyjnych oraz w budowaniu wizerunku pracodawcy.
Wchodząc w buty osób, które pracują w działach HR, zajmują się rekrutacją, EB oraz komunikacją wewnętrzną pokażemy jak łączyć w procesie marketingu rekrutacyjnego badania i employer branding i jak to połączenie pracuje na rzecz zmniejszenia rotacji w firmie,  ustabilizowania procesów rekrutacyjnych oraz budowania wizerunku pracodawcy.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Pracownik w dzisiejszych czasach – kim jest co o nim wiemy? Jak zdobywamy tę wiedzę?
  2. Rynek pracownika, czy rynek dobrego pracodawcy? Jakie były 2-3 ostatnie lata, co przyniosła pandemia i wojna w Ukrainie, jakie zjawiska, zmiany?
  3. Co ich kręci co ich podnieca? Czyli o motywacji w pracy.
  4. Co demotywuje pracowników i prowadzi do wypalenia zawodowego?
  5. Jak prowadzić partnerski dialog z pracownikiem – narzędzie MIA oraz angażująca komunikacja wewnętrzna.
  6. Cebula ma warstwy, pracownik też ma warstwy… - tworzenie person pracowniczych oraz wykorzystanie ich w strategii budowania marki pracodawcy.
  7. Twój pracownik to Twój najlepszy ambasador. Jak włączyć zaangażowanie pracowników w budowanie marki pracodawcy? Case study.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

  1. Do przedstawicieli działów HR oraz osób, które na co dzień odpowiadają za procesy rekrutacyjne w firmie.
  2. Do pracowników odpowiedzialnych w firmach za komunikację wewnętrzną oraz budowanie wizerunku pracodawcy (działania employer branding).
  3. Badaczy, którzy chcą zrozumieć, jak łączyć badania z biznesem i jaki mają wpływ na zmniejszenie rotacji w firmach.
  4. Właścicieli firm.

Korzyści dla uczestników:

  1. Wymiana wiedzy i doświadczeń związanych z obecną sytuacją rynkową dotyczącą procesów rekrutacyjnych i badawczych w firmach oraz komunikacji wewnętrznej.
  2. Praktyczna wiedza jak słuchać głosu pracownika i odpowiadać na jego potrzeby (metody, praca z wynikami i wiedzą jaką dostaniemy) oraz jak włączać zaangażowanie pracownika w budowanie wizerunku pracodawcy.
  3. Praktyczna wiedza jak wykorzystać persony pracownicze w procesach rekrutacyjnych.
  4. Praktyczne zastosowanie wiedzy o pracownikach w komunikacji wewnętrznej i w budowaniu wizerunku pracodawcy.
  5. Inspiracja do pracy z ambasadorami marki pracodawcy, jak wykorzystać ich potencjał?
  6. Poznanie case study – inspiracja do własnych działań.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Badania pracownicze, HR, rekrutacja, rotacja pracowników, demotywacja, wypalenie zawodowe, EB, employer branding, wizerunek pracodawcy, ambasador marki pracodawcy, badania pulsowe, komunikacja wewnętrzna

Forma szkolenia:

Całość szkolenia prowadzona jest w formie dyskusji i wymiany wiedzy. W ciągu szkolenia omawiamy liczne case study, oceniamy je i modyfikujemy. Części wykładowe są przeplatane z ćwiczeniami i praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy.

Stopień zaawansowania:

Wymagana jest jedynie bazowa wiedza na temat prowadzenia badań pracowników, komunikacji wewnętrznej oraz znajomość podstawowych terminów związanych z Employer Brandingiem.

pdf

co ich k
eron r
Ewa
Eron
K+Research by Insight Lab
co ich k
koleda
Sebastian
Kolęda
K+PR
termin: 24 listopada 2023 r.

czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999 zł 3.XI
regularna cena:
1199 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz